• Emlan93

BIM Februari 2021 - första barnet

Ericky skrev 2021-02-08 15:10:31 följande:

Jag kan då meddela att mensen kommer imorgon, och jag har för första gången på huuuuur länge sedan som helst inte haft en enda mellanblödning/spotting. Har som flera säkert sett haft mellanblödningar till och från, men spottings dagarna innan mens har jag haft i de senaste åren åtminstone. Ibland har jag knappt vetat när mensen första dag är pga dessa spottings som smyger sig igång lite olika dagar. Jag tror inte att jag är gravid (tror inte jag hade äl denna månad då jag inte hade någon värk), utan jag tror att det beror på att jag tagit bort koffein och att jag börjar med Multivitamin, Magnesium, omega 3 och D-vitamin. Hundra procent. Så oavsett gravid eller ej känner jag mig bara löjligt glad över att jag verkar ha en "frisk" cykel för första gången på år och dar. Bara en sån sak är en fet vinst för mig! Känns liksom mycket bättre för framtida försök :)

Härligt när man ser lite resultat på den effort man gjort för att främja sin cykel! :) Lite som att lösa sin eget korsord det här med att lära känna sin cykel. Heja på :)
  • Emlan93
    Lys12 skrev 2021-02-08 17:28:25 följande:

Går gärna med i denna tråd!

Har i oktober 2020 slutat med preventivmedel och har inte förrän nu egentligen tillsammans med sambon bestämt att det är dags att börja försöka. Har nyligen fått en hyfsad regelbunden menscykel, tror även att jag har något koll på min ägglossning (symtom som flytningar osv) men har även köpt ägglossningstest för kommande månader. Detta blir första försöket! Hade ÄL 4/2 och BIM 19/2!

Välkommen hit! :) Så spännande med första försöket, så gjorde jag också att jag väntade ett tag efter uttag av spiral, så man hade lite koll på sin "normala" cykel. Stort lycka till!
  • Emlan93

Men gud, detta hände just?? Fattar ingenting, jag tog test på bim i lördags och det var negativt. Och kände sån mensvärk igår så trodde att den skulle komma. Så sjukt, i chock!
  • Emlan93
    Link92 skrev 2021-02-11 07:24:32 följande:

Men ja grattis vad roligt!!! :D

Tack så mycket! <3 då är det bara att vänta och se om den vill hänga kvar :) önskar er andra stort lycka till!!!!
  • Emlan93
    Carina82 skrev 2021-02-11 07:57:02 följande:

Iiiii grattis : )

Åh tusen tack!! :')
  • Emlan93
    Vickan31 skrev 2021-02-11 10:35:33 följande:

Men åååh vad roligt - stort grattis! 

Åh tack fina du!!! <3
  • Emlan93
    Vickan31 skrev 2021-02-11 11:50:12 följande:

Hoppas att du får må bra och att allt går fint ? så spännande! <3

Kände du av några symptom innan du plussade? Är alltid intressant att höra då jag själv aldrig varit gravid och att det verkar vara så olika för alla 

Åh <3 nej, jag har aldrig varit gravid innan, så vet knappt själv haha. Men jag vet inte om jag tillåter mig känna efter lite mer nu, så känner jag ett lite svagt illamående och allt verkar smaka och lukta lite mer. Dock ingen aning om man kan känna så tidigt :p

Dagen efter ÄL så kräktes jag på kvällen och mådde rätt dåligt under den lördagsnatten. Sen gick det över. På tisdagen när jag skulle sova så kände jag ett stick på vänstersida typ som höll i ett tag. Sen kände jag lite mildare stick lite då och då efterföljande vecka. På lördagen som skulle vara min bim testade jag och fick tvär-negativt med både testa tidigt test och vanlig. Sen i lördags har jag bara väntat på mensen. NC flyttade även fram bim sen till igår/tisdags. Haft mensvärk eller mer troligtvis molvärk senaste dagarna som ökat i "styrka" så var sååå övertygad om att det skulle vara negativt. Igpr kände jag mig som en galen kvinna, sprang och kollade om mensen hade kommit var tredje minut. Känns som någon luras med mig.
  • Emlan93
    Micaelaaa skrev 2021-02-11 12:01:44 följande:

Vad roligt, grattis till plusset!!

Ååhhh tack <3
  • Emlan93
    Ericky skrev 2021-02-11 12:35:33 följande:

Massa, massa grattis! Wow <3 :)

Tack så super mycket!! Vad fina är! <3 :')
  • Emlan93
    Soff skrev 2021-02-11 14:38:38 följande:

Men åh! Grattis!! 

Åh tack tack tack!! <3
  • Emlan93
    Vickan31 skrev 2021-02-11 15:36:53 följande:

Nu kom mensen, vilket mensvärk med mera visserligen förvarnade om, men tårarna och hopplösheten kommer i alla fall. Så jag hoppar över till mars-tråden om/när det finns en sådan men kikar gärna in här för att se hur det går för er alla  Håller tummarna för många plus här i tråden under februari!

Åh nej! Önskar dig all lycka till i mars och att det blir fin månad. Håller alla tummarna <3
  • Emlan93
    Sellerin skrev 2021-02-11 18:21:02 följande:

Stort grattis till dig Emlan93!! =D 

Tusen tack !!!! <3
  • Emlan93
    Emlan93 skrev 2021-02-11 12:10:01 följande:

Åh <3 nej, jag har aldrig varit gravid innan, så vet knappt själv haha. Men jag vet inte om jag tillåter mig känna efter lite mer nu, så känner jag ett lite svagt illamående och allt verkar smaka och lukta lite mer. Dock ingen aning om man kan känna så tidigt :p

Dagen efter ÄL så kräktes jag på kvällen och mådde rätt dåligt under den lördagsnatten. Sen gick det över. På tisdagen när jag skulle sova så kände jag ett stick på vänstersida typ som höll i ett tag. Sen kände jag lite mildare stick lite då och då efterföljande vecka. På lördagen som skulle vara min bim testade jag och fick tvär-negativt med både testa tidigt test och vanlig. Sen i lördags har jag bara väntat på mensen. NC flyttade även fram bim sen till igår/tisdags. Haft mensvärk eller mer troligtvis molvärk senaste dagarna som ökat i "styrka" så var sååå övertygad om att det skulle vara negativt. Igpr kände jag mig som en galen kvinna, sprang och kollade om mensen hade kommit var tredje minut. Känns som någon luras med mig.

Vill bara tillägga att inför denna cykel gjorde jag också en D-vitamin boozt samt att min sambo började knapa en hel del piller så som zink, omega 3, folsyra, mm. Vi vet ju givetvis inte om detta bara var en ren tillfällighet. Men vill bara dela med mig <3 (+vi gjorde ett hemmatest för spermaprov i början av januari och fick sämsta möjliga resultat på det, skulle aldrig lite på ett sånt test igen) önskar er alla en fin fredag!
Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet