• Emlan93

BIM Februari 2021 - första barnet

Sellerin skrev 2021-01-24 17:47:35 följande:

Just nu lutar det åt att jag nästa månad också skippar att tempa. Samt kanske även låta bli att titta och registrera symtom i appen (använder FLO), Tycker att appen har hjälpt mig att lära känna kroppen efter många år med p-piller, så på det viset har det varit bra att regga symtom och se vad som verkar ske återkommande med kroppen varje månad. Lite skrämmande att jag är 32 år och först nu lärt känna min kropp utan p-piller! :S 

Sen har min sambo också en grej för sig med att han helst inte vill ha barn i slutet av året..? Jag har också varit lite så innan, men nu när jag längtar mer och mer för varje månad som går så känner jag inte alls så längre. Men med respekt för hans åsikt så kanske det kan passa att bara strunta i att försöka tajma in ÄL och känna efter symtom de kommande månaderna, så får det gå som det går =) Dock fokus nu i dagarna för oss, antagligen ÄL nästa helg! 

Ja men absolut, det har verkligen varit toppen att tempa, gjort det senaste året. Har aldrig reflekterat över alla olika stadium i sin cykel tidigare.

Hehe, ja vi har också reflekterat lite så, men främst för att hela familjen samt oss själva fyller år under oktober, november. Men ja, vi få se vad som händer, hade mest varit komiskt om det skulle bli så :P

Ja samma för mig!! ÄL nu under kommande vecka. Nu kör vi! Lycka till :)
  • Emlan93
    Disa2021 skrev 2021-01-28 08:14:58 följande:

Nu är min ÄL över tror jag. Fortfarande svårt att tyda alla mina symtom då jag som sagt är väldigt ny på det här efter p-piller ätande. Men mina bröst är SÅ ömma och tunga. Kan knappt röra dom utan att det gör ont. Någon annan som brukar ha sån från ägglossning och sedan hela vägen till mens? Haha 

Svårt när man älskar att träna som jag gör, med ömma bröst, omöjligt. Haha...

Min ÄL är också över nu, skulle enlugt apparna haft i tisdags. Ja, verkligen! Varje månad nu sen vi försökt har man ju känt efter lite extra. Jag har definitivt haft jätteömma bröst alla gånger förutom nu... hm. Däremot har jag fått massa finnar senaste två dagarna. Det brukar jag inte få, Fattar ingenting. Aja! Alltid är det nåt!
  • Emlan93
    Disa2021 skrev 2021-01-28 18:17:32 följande:

Haha ja? Då kanske det betyder att det är något annorlunda med denna cykeln för dig? Vem vet!!!! Men känns som att kroppen kan spela en ett spratt haha... Jag har väldigt små bröst, så allt blir så otroligt märkbart för mig haha..

Haha, ja kanske, vem vet! Ja verkligen, första månaden vi försökte hade jag alla symptom, illamående, molvärk och ja allt, men det vara bara kroppen som var helt övertaggad haha x) Haha, samma här, Det syns och känns! Håller alla tummarna för oss alla här denna månad :D
  • Emlan93

Hej på er! Bim på fredag enligt NC. Är dock lite osäker om min ÄL var först i lördags/söndags egentligen. Provade att göra en riktig D-vitamin boozt denna månad inför ÄL. Kan de ha påverkat en senare ÄL än normalt dock? Jag provade ju denna månad att köra utan temp också, så ja vi får se om mensen kommer som den ska eller inte. :)

• Emlan93
    Rx145a skrev 2021-02-07 08:45:12 följande:

Hej igen!

Lägger in en lite bättre bild här , på BIM - 4

Tycker det ser positivt ut absolut! Vågar mig på ett stort Grattis!! :)
  • Emlan93

Bim i enligt NC igår, så BIM+1 idag, ingen mens än men brukar komma sent på kvällen så får vänta och se. Min temp har inte dippat ännu (vad jag vet) låg på 36,78 imorse vilket är rätt högt för mig. Tog ju en temppaus under denna cykel men tempat nu senaste 4 dagarna iallafall. Dock tror jag min ÄL var ca 5 dagar senare om jag ska lyssna på kroppens signaler, äl-flytningar. Så då är det ju fullt möjligt att min egentliga bim är först på torsdag den 11/2.

Jag provade ju D-vitamin boozt denna månad. Vet inte om de kan orsakat lite senare ÄL. Ingen som upplevt samma?

Har inte så jättemycket hopp. Gjorde graviditetstest igår och det var negativt.. :/ Bara konstigt hur cykeln knäppar sig. Har aldrig haft en längre cykel än 26 dagar. Så tror nästan att mensen kommer ikväll på cd 27. Vi får se!

Sorry för flummigt inlägg, ha en fin söndag hörni :)

• Emlan93
    senapp skrev 2021-02-07 07:17:18 följande:

Plusset kom äntligen på BIM+5!

Grattis till fina plusset!! :)
  • Emlan93
    Ericky skrev 2021-02-07 11:26:41 följande:

Jag tycker ändå att det låter positivt! Om tempen är hög fortfarande kan det ju vara så att du är låghormonare bara! :) testa igen imorgon med ett annat test kanske?

Nyfiken på hur du gjort din d-vitamin boozt? När tog du den och hur mycket? :)

Ja, om inte mensen kommer ikväll kanske man vågar testa imorgon igen :). Men fy, även om man ändå får upp hoppet lite när det är någon typ av avvikelse en cykel nu så vet man ju också att man lär bli ännu mer besviken om det inte är något.. Har i och för sig känt typ varje cykel ett antal olika symtom hehe. Men denna så börja det med att jag kraftigt illamående under lördagkvällen/natten som gjorde att jag kräktes(har dock ingen aning om det berodde på tex äl eller något helt annat), sen kände jag ett hugg/stick i nedre delen av magen på vänster sida några dagar efter det. Men sen dess och nu runt bim känner jag ingenting..

Den här cykeln tog körde jag ca 6×5000ie d-vitamin tabletter cd 11. Så några dagar innan äl. Nästa gång kanske jag tar den typ cd8 så det blir ca 1 vecka innan planerad äl. Sen tar jag Multivitamin varje dag. Kul att prova något nytt iallafall!

Hur har du haft det denna cykel? :)
  • Emlan93
    Ericky skrev 2021-02-07 14:32:01 följande:

Jag vet hur det är... nya symtom varje månad. Så tröttsamt. Spännande med boosten. Är det enligt Jenny Koos rekommendation du kör? Jag har precis köpt prenumeration och ska lyssna igenom några föreläsningar :)

Min cykel har varit väldigt bra faktiskt! Efter att ha haft struliga cykler med mellanblödningar nästan halva månaden så är jag nu efter att ha börjat att äta olika kosttillskott helt blödningsfri trots att mensen är 2 dagar bort. Då brukar jag alltid ha spottings. Så jag är oerhört glad att slippa mellanblödningar och spottings!

Sen är jag inte så hoppfull vad gäller chanserna denna månad då vi fick till det två gånger under hela äl-fönstret varav en var typ 5 dagar innan. Plus att jag inte kände av äl öht. Men känner mig ändå tacksam för att vara blödningsfri :)

Precis! Man måste ju ha en bra fantasi iallafall.. ja men precis, inspirerat av henne! Spännande jag har inte lyssnat än, borde jag ju göra!

Vad skönt! Vad har du kört för kosttillskott denna månad? :) ja okej, men håller tummarna iallafall!
  • Emlan93
    Emmalucy skrev 2021-02-08 10:43:00 följande:

Hej! Det är interessant att du säger det om D vitamin, jag har tagit 4000IE i typ 2 månader... förra månaden kollade jag inte när äl var, trodde att min LP som är endast 10 dagar hade blivit längre... men nu denna cykel tempade jag och insåg att min äl var 2 dagar senare än vanligt! Men kanske det betyder att ägget är mer mogen och underbar istället :)

Ja men det känns ju inte helt orimligt om det skulle vara så! Kul att du också upplevt detta! :)
Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet