Inlägg från: josefinbet |Visa alla inlägg
  • josefinbet

BIM Februari 2021 - första barnet

Disa2021 skrev 2021-01-28 18:22:44 följande:

Alltså det är så intressant att du skriver detta för jag tänker verkligen lite som dig. Trots att jag aldrig trodde att jag skulle tänka så? Alltså jag jobbar med träning och har gjort det i över 5 år men ändå 'tänker jag' mycket på det. Men nu har jag haft en tuff period i övrigt med mycket jobb etc och har verkligen inte haft någon lust till att träna. För första gången på flera flera år. Så jag lyssnar på kroppen och gör det jag känner för. Idag blev det en lång promenad i kylan. Men jag tränar väldigt hårt annars. Mycket löpning och högintensivt och det känns faktiskt bättre för mig att inte köra det nu. Promenader och styrketräning. Tänker att jag får följa de tankarna. Lyssna på kroppen och bara göra det som känns bäst :) 

Men jag tror verkligen inte att det påverkar. Alltså att röra på sig, träna - all positivitet det medför måste ju vara bra!!!!!! 

ja jag tycker verkligen det är svårt! jag drog ner på det när jag hade äl känningar och dagen efter äl för det kändes som "hugg" i äggstockarna typ. Men varit så träningssugen igår och idag så har ändå tränat, men vågar inte ta i 100%. om man är såhär nojig redan nu hur kommer man då bli när man väl är gravid? 
  • josefinbet
    Disa2021 skrev 2021-01-29 18:19:20 följande:

Ni som haft ägglossning nu i förra veckan/början på denna? Hur mår ni? :) 

jag hade ÄL i onsdags och börjar redan bli skengravid haha! känns som livmodern är lite uppblåst liksom. tänkte att jag inte skulle känna efter så mycket denna gången men vem försöker man lura? 
  • josefinbet
    msofia91 skrev 2021-01-30 19:30:37 följande:

Hej alla,

Bim igår, ingen mens. Är inte hemma så har inte testat. Idag under eftermiddagen har jag haft molande smärta som jag får vid mens, men har bara lite, lite rosa på pappret när jag torkar.

Vilket är ovanligt då det första mensdagen brukar droppa ner i toalettstolen xD är orolig att det är mensen som drar igång, men funderar också på varför den är en dag sen (vet att det är normalt men min medelcykel är 28 dagar) och att den beter sig konstigt..

Någon som haft liknande?

kan det inte vara nidblödning då? kan ju variera mellan 4-14 dagar från ÄL verkar det som!
  • josefinbet

jag hade ÄL i tisdags eller onsdags och har haft mensvärk sen igår, dvs bara 4 dagar efter ÄL. Min förra cykel var bara 22 dgar (första efter missfall i december) så är rätt deppig idag och går nästan bara och väntar på att mensen ska komma igång :( Om jag har 3 veckor denna gången också kommer mensen idag.. 

• josefinbet
    Disa2021 skrev 2021-01-31 09:04:40 följande:

Finns ju inget jobbigare än mensvärk. Speciellt när den kommer och hälsar på så tidigare för då kan man ju inte koppla bort den och tänka positivt alls. 

Jag är ju ganska opåläst. Finns ju säkert någon som är mer kunnig i den här gruppen? Men det är ju otroligt kort tid? Är det 'ens möjligt'? Trodde det tog minst 10 dagar för kroppen från ägglossning till mens? (Som sagt, vet inte)... I ditt fall finns det nog något du kan göra för att göra lutealfasen bättre och längre. Vill tipsa om Vuvlerine Koos. Hon har jättebra webseminarium, jag har lyssnat på en del sådana i höstas för att lära känna min kropp och min ägglossning främst då jag inte fick igång den regelbundet på ett halvår från minpiller slutande. Tips!!!

ja innan missfallet hade jag 28 dagars regelbunden cykel, med ÄL på dag 14. Så verkar som knoppen fortfarande är ur balans eftersom första cykeln bara var 3 veckor, och denna cykeln kom ÄL på dag 19 och nu då med mensvärk och ev mens på dag 22/23 :( 
  • josefinbet
    Disa2021 skrev 2021-01-31 09:43:24 följande:

Har du kollat med barnmorska eller liknande om det kan bli så? Eller om det finns något att göra åt det? 

Kan ju vara molvärk pga något annat än mensvärk också. VAllt verkar ju otroligt individuellt hela tiden.... Men du känner ju din kropp, den intuitionen tycker jag inte man ska ta bort. 

Nej inte än, men vad jag läst kan det ju ta flera månader innan cykeln är normal igen, så får nog bara stå ut och hoppas att det återgår till regelbunden igen snart! 
  • josefinbet
    Sockerplanta skrev 2021-01-31 14:34:46 följande:

Bim-5 idag och jag känner mig nästan helt övertygad om att det denna månad har tagit sig. Jag har mått väldigt illa i snart två dygn, magen har känts svullen, brösten är ömma och idag en konstant molande värk i livmodern. Hoppas hoppas nu. Jag ska försöka att hålla mig från att testa till bim. 

sååå kul! hoppas det stämmer!!
  • josefinbet
    MsTintin skrev 2021-02-01 10:57:31 följande:
    Tappa inte hoppet, det är ju 2½ dag kvar till bim, allt kan hända! :) 
    håller med! vissa plussar ju inte förrän några dager efter BIM så tycker det är för tidigt att ge upp! :)
  • josefinbet

Min mensvärk håller i sig (startade i fredags/lördags) men fortfarande ingen mens.. är också yr när jag reser mig upp. annars inga symptom så kan verkligen vara antingen eller här haha (BIM 5-6/2). 

• josefinbet
    Disa2021 skrev 2021-02-02 07:09:07 följande:

Ni som börjar närma er BIM nu? När kommer ni börja testa? Man är ju fett nyfiken nu. Jag är på ÄL+7 idag. Kan man börja testa på torsdag-fredag kanske? Eller är det för tidigt? :) 

Jag har BIM på fredag och kommer inte börja testa förrän då. Sist jag var gravid hade jag negativt testa tidigt test på BIM -4 men plus på BIM+1 så väntar in BIM denna gången :) 
  • josefinbet
    Disa2021 skrev 2021-02-03 07:20:41 följande:

Grymma ni är som kan hålla er. Tro mig, jag försökte. Jag beställde enbart hem Clearblue två st testa tidigt och ett digitalt denna gången istället för dom där billiga storpacken för att jag inte skulle testa. Men tror ni inte att jag gjorde det idag ändå? Haha.... Tycker också Clearblue's är så svåra. Det är något där. Men kan ju lika gärna vara inbillning/ett streck som är där hela tiden. Äl+8 idag. 

Hade lite svårt att sova inatt, det hade jag förra cykeln också. Mina bröst är ff ömma, men de har ändrat utseende också. Ordentligt, vilket är intressant annars har jag inte något av de symtomen jag hade förra månaden. Vilket antingen är positivt - eller så är bara den här cykeln mer stabil. Gött är det iallafall att inte må superdåligt! :) 

Hur mår ni andra? Har ni några nya symtom som får er att undra över något? :) 

Jag längtar sååå mycket till på fredag och vill nästan börja testa redan nu så det är verkligen svårt att hålla sig! Såg också att min app säger BIM först på måndag, men normalt är min cykel 28 dagar så tänker gå på det och testa på fredag haha. 
    hade massa mensvärk och var yr för några dagar sen men annars verkligen 0 symtom och det är borta. Ganska skönt att slippa mensvärken dock eftersom jag bara gick och trodde det var mens.
  • josefinbet
    bananmilkshake skrev 2021-02-03 16:53:26 följande:

Men alltså lägg aaaav... nu kom mensen på jobbet, på bim-5... usch vad deppigt. Hann ju knappt få hoppas den här cykeln ens.

åh nej så tråkigt :( min mensvärk har satt igång igen så jag väntar också bara på att det ska börja.. 
  • josefinbet
    Stickling skrev 2021-02-06 08:36:25 följande:

Grattis alla som plussat!

Fint att läsa inläggen om alla som kämpar. Känner igen mig i att det känns tröstlöst att försöka och försöka. Är nu på försök åtta, idag CD 22 och inget utslag på ÄL-test ännu. Men har nyligen blivit diagnostiserad med PCOS, så har i alla fall fått en förklaring till att ÄL strular och till att det inte blivit någon graviditet hittills. Efter nästa mens ska jag göra en HSSG (äggledarspolning) som del av min fertilitetsutredning, cykeln därpå inleder jag förhoppningsvis ÄL-stimulerande behandling. Så nästa riktiga försök blir väl troligen först i april... Otroligt jobbigt och frustrerande med ännu mer väntan, men ändå skönt med en plan framåt.

Håller med, stort grattis till er som plussat! och känner igen mig i allt ni som kämpar skriver. Vi har inte försökt så länga ( 3 försöket nu) men en fertillitetsmånad känns ju som 3 vanliga.. 

Jag har haft mensvärk som kommer och går sen ÄL +4 och är på BIM idag (eller tisdag beroende på hur jag räknar) så tog ett test idag men var negativt. Så fort mensvärken sätter igång blir jag ledsen och nedstämt men när den försvinner igen blir jag positiv igen och tror det kanske tagit sig ändå. Får bara vänta och se till måndag och hoppas det blir plus då.  
  • josefinbet
    iloverooti skrev 2021-02-07 11:52:43 följande:

Hej!

Använder mig av clearblue advanced ägglossningstest (dubbelindikator)

Fått glad blinkade gubbe 3 dagar i rad.. finns de chans att man inte får den fasta glada gubbe överhuvudtaget? enligt appar osv skulle ägglossning ske 5-6 feb.

Min senaste ÄL var försenad med 4 dagar så fick blinkande gubbe 9 dagar innan den blev fast :) så hade fortsatt om jag var du, kan ju som sagt bara vara försenad. 
  • josefinbet
    Rumpelstiltskin skrev 2021-02-07 17:28:56 följande:

Något som inte hjälper en frustrerad människas bitterhet? Att få glad gubbe på ägglossningstest 6 dagar i rad. Alltså vad är det som sker??

alltså 6 dagar blinkande eller vad menar du? :) vad brukar du ha? 
  • josefinbet
    Emmalucy skrev 2021-02-08 10:43:00 följande:
    Hej! Det är interessant att du säger det om D vitamin, jag har tagit 4000IE i typ 2 månader... förra månaden kollade jag inte när äl var, trodde att min LP som är endast 10 dagar hade blivit längre... men nu denna cykel tempade jag och insåg att min äl var 2 dagar senare än vanligt! Men kanske det betyder att ägget är mer mogen och underbar istället :)
    jag åt extra d vitamin denna månaden (men ingen hög dos dock utan bara 25 mikrogram/dag) och min ägglossning var 4 dagar sen. Sen om det beror på D-vitamin eller något annat vet jag ju inte men intressant iaf :) 
  • josefinbet
    zelling skrev 2021-02-10 17:10:09 följande:
    Oj, va många vi är här som har tänkt och gjort samma! Jag har oxå väntat med att söka nytt jobb pga planen att bli gravid. Och här står man ett antal månader senare... Det kanske inte är optimalt med tanke på corona iofs att vara sist in på ett företag. Men tänker oxå lite kring det där hur mkt det påverkar ens välmående och därmed chansen att bli gravid.. Så jaa, sitter just nu och skriver ett personligt brev:)
    jag gick på gymnastik förra året, men när terminen drog igång igen i september anmälde jag mig inte. det var ju inte lönt eftersom jag skulle bli gravid typ i november och ändå inte kunna vara med haha. så känner igen det där med att man verkligen planerar i förväg.. 
  • josefinbet
    bananmilkshake skrev 2021-02-17 16:38:16 följande:

Hej på er! En fråga. Får ni ibland mega-ägglossningar? Liksom att det känns som det pågår i flera dagar?

Jag tror jag hade ägglossning för några dagar sedan med mina vanliga symptom. Och idag känns det som det börjat om. xD Vi låg igår och orkar liksom inte mer just nu, så hoppas det räcker.

jaa min senaste hade jag känningar i 8 dagar innan ÄL. testade med clearblues digital dubbelindikator och trodde varje dag den skulle sluta blinka, men blev först på dag 10 (dag 10 av blinkande gubbe alltså, typ dag 21 i cykeln). sen hade jag känningar kanske 1 dag mer sen försvann det. Låg också varannan dag fram till ÄL men var riktigt kämpigt på slutet eftersom det drog ut så mycket på tiden haha. 
Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet