Inlägg från: josefinbet |Visa alla inlägg
  • josefinbet

BIM Februari 2021 - första barnet

Hoppar också in här från januari tråden. 

KNAS2, 3/2, 31 år (7:e försöket)

paperlanterns, 3/2, 32 år i feb, (2:a försöket)
    Tekvinnan, 5/2 28 år (8:e försöket)
    josefinbet, 5/2, 29 år, (3 försöket)
    Mellowjello 6/2, (7:e försöket)
    NAJAO 6/2, 26 år, (4:e försöket)
    Emlan93 7/2, 27 år (4:e försöket)
    MsTintin 8/2 28 år (10:e försöket)
    Bananmilkshake, 8/2, 35 år (5:e försöket, två ma)
    Sockerplanta, 8/2, 26 år (5:e försöket)
    Mizzi26,?/2 (4:e försöket)
    Ericky, 10/2, 33 år (7:e försöket)
    Link92, 10/2, 28 år (19:e försöket)

Sellerin 12/2, 32 år (5:e försöket)
    Snäckan92, 14/2, 28 år (3e/4e försöket)

Vickan31, 14/2, 31 år (8:e försöket)
    Rumpelstiltskin, 24/2 (6:e försöket)
    Msofia91, 26/2, 29år (7:e/8:e försöket)
  • josefinbet

någon som har erfarenhet av att ha blinkande gubbe på clearblues dubbelhormon test i 6 dagar (eller fler?). Jag fick blinkande i måndags och har blinkat varje dag sen dess (testar på morgonen). Hoppade att få fast gubbe i morse men blinkar fortfarande.. Har även testat tisdag och torsdag eftermiddag för att försäkra mig om att inte missa. Har haft ont i äggstockarna och känt mig uppblåst i livmodern fram och tillbaka sedan i måndags så känns verkligen som det borde vara på gång. Man har väl inte såna känningar om ägglossningen uteblir? 

• josefinbet
    msofia91 skrev 2021-01-23 18:54:49 följande:
    Och jo, du kan ha såna känningar utan att få ägglossning för att kroppen försöker sig på en äl, men det behöver tyvärr inte betyda att äl sker :(
    tack för båda dina svar! lugnande att man kan få positivt efter många dagar iaf, även om det verkar som det hoppar över denna månaden då eftersom man fortfarande kan ha känningar utan ÄL.. Är på dag 8 av den blinkande gubben nu och vill slänga hela hållaren i väggen för tycker han hånler mot mig när han ligger där och blinkar haha... men fortsätter väl testa några dagar till. testar två gånger per dag nu så blir en dyr månad detta. tur det är pandemi så man ändå inte lägger på något annat antar jag. 
  • josefinbet
    msofia91 skrev 2021-01-25 07:27:32 följande:
    Ja som sagt började testa första gången cd9-10 som man skulle enligt testerna och fick fast gubbe cd 20/21 så över 10 dagar senareVille också kasta den i väggen men sen blev den fast, blev överlycklig! senaste två månaderna har jag börjat testa vid ca 12-14 istället och får fortfarande glad gubbe typ ca 19-20.

har sen dess insett att min lutealfas (enligt vissa googlingar är för kort, enligt andra inte ska göra någon skillnad). Så nu går tankarna att min cykel är knas istället. Antingen att ägget inte hinner fästa, eller som jag skrev. Att mina ägg inte ens blir tillräckligt mogna, så testat ger bara utslag att äl kan komma att ske, men som inte gör det.. Har bim nu på fredag, men tror inte det tagit sig. Om jag får mens, tänkte jag isåfall boka någon typ hälsokontroll hos gyn och bara kolla läget, samt kanske få höra från "experten" att allt är "som det ska". Om det nu skulle lugna än. Haha!
    hoppas det tagit sig för dig denna gången! Har också hört att kort lutealfas inte nödvändigtvis behöver vara något problem.. men man blir ju orolig såklart. låter skönt att boka en kontroll hos gyn, förhoppningsvis är ju allt som det ska :) 
  • josefinbet
    Disa2021 skrev 2021-01-25 07:50:05 följande:
    Förstår exakt hur du mår haha!! Förra cykeln fick jag aldrig en fast gubbe utan fick bara blinkande, men jag fick mens ändå ca 14 dagar senare, och kände av att jag fick ägglossning. Nu är jag inne på min 2:a dag med blinkande smiley och jag funderar på om jag ska fortsätta köra på eller strunta i det nu då jag ändå vet att jag är i min fertila period och det borde ske en ägglossning inom närmsta dagarna. Men kontrollbehovet finns ju där Cool Man kan inte låta bli... Egentligen 'borde' det vara fine och räcka att ligga varannan dag från och med man får den där blinkande gubben för att täcka in sitt fertila fönster!! Men svårt asså....  
    jaa såå irriterrande detta!! Får se hur länge jag testar innan jag ger upp. Nästan bättre att den hade gått tillbaka till att visa till tom cirkel, nu får man ju lite falska förhopphingar om att kaaanske den slutar blinka idag. 

lycka till med ditt, hoppas du få fast snart :) 
  • josefinbet
    Disa2021 skrev 2021-01-26 07:21:19 följande:

Mina lila tog slut igår så jag köpte den rosa istället med 2 fertila dagar och den visade tom ring igår på fm och kväll men glad gubbe idag!!!! :) Är mest imponerad över att det funkar. Har ätit minipiller i över 13 år och slutade i somras och haft mens i september, december, januari och nu verkar regelbunden hänga i sig. Vilket är en fördel när man försöker skaffa barn. Jag har en lite längre cykel på 32-33 dagar nu, verkar stämma. 

Hoppas du får din gubbe idag också!!!! Och ni andra som har ägglossning i dagarna.

Skam den som ger sig! testade i morse och då var det negativt (gubbjäveln blinkade fortfarande). grät i stort sett hela förmiddagen för jag var säker på att det var kört för denna gången och att jag skulle behöva vänta ända till mars. Men så testade jag nu igen på eftermiddagen och det var en fast smiley!!! blev helt chockad och fick kolla flera gånger haha. men verkar som min ägglossning "bara" var rejält försenad då. Så nu hoppas jag bara att det vill fästa :)
  • josefinbet
    Sellerin skrev 2021-01-26 15:43:34 följande:

Hmm, idag fick jag en sån där liten känslo-dipp när en bekant kom ut med sin graviditet... Man är ju glad för deras skull, men det gör ont i hjärtat att man står här utan. Vi har bara aktivt försökt 4 gånger tidigare, men det har snart gått ett år sedan jag slutade med p-piller och mensen har dykt upp hela tiden, kanske ibland med lite fördröjning. Vi trodde nog faktiskt det skulle gå av sig själv redan i somras, utan att vi aktivt skulle behöva försöka tajma runt ÄL. Det var ju fel.

Beräknad ÄL på lördag. Tagit två ÄL-test (stickor) igår och idag och hittills inget tecken på LH-stegring. Fortsätter testa och snart dags för det här forcerade liggandet, som jag tycker är så svårt! Hur gör ni för att få lust utan att det känns som ett tvång? 

Förstår dig, blir också så ledsen när jag ser folk gå ut med det (vilket det känns som folk gör var och varannan dag nuförtiden). Vi har också bara försökt 3 gånger men man blir ju så ledsen/nedstämd ändå. Kan bara föreställa mig dem som har försökt ännu längre hur jobbigt det måste vara. Försökte få tröst hos en kompis i detta men hon försöker inte själv så känns inte riktigt som de förstår. Skönt med denna gruppen där alla är i samma sits. 

Vad testar du med? Om det är stickor som bara visar LH brukar de ju inte visa stegring förrän precis dagen innan ÄL, så är det planerat till lördag kommer det kanske först fredag? 
  • josefinbet
    Vickan31 skrev 2021-01-28 09:53:49 följande:
    Låter som en bra taktik - när det gått ett tag vill man ju liksom känna att man gör någonting annorlunda eftersom de tidigare gångerna inte gått vägen. Håller tummarna för dig!

En fråga till dig, men också er andra: brukar ni ha ÄL-smärta någon dag innan ägglossningen eller bara på själva ägglossningsdagen? Jag hade så ont igår kväll så jag vet inte om det betyder att jag hade ägglossning då (tidigare än väntat, och stämmer inte med testerna som inte blivit helt positiva än men väldigt nära) - eller att ägglossningen är på gång och kanske sker idag eller imorgon?
    jag har haft olika. förra gången hade jag känningar samma dag som ägglossning. jag tempar inte men om jag hade LH ökning på morgonen hade jag ont på kvällen, eller om LH ökningen kom på eftermiddagen hade jag ont dagen efter.
    Denna gången fick jag ÄL känningar varje dag i 10 dagar (!!) innan ÄL.. så för mig är det olika 
  • josefinbet
    bananmilkshake skrev 2021-01-28 09:29:53 följande:

ÄL över här med. Dom här dagarna direkt efter är rätt softa tycker jag, man kan bara vara för det är för tidigt för att börja känna efter symptom. 

håller med, men varar tyvärr bara några dagar innan jag antagligen blir skengravid igen... 
  • josefinbet
    Disa2021 skrev 2021-01-28 08:14:58 följande:

Nu är min ÄL över tror jag. Fortfarande svårt att tyda alla mina symtom då jag som sagt är väldigt ny på det här efter p-piller ätande. Men mina bröst är SÅ ömma och tunga. Kan knappt röra dom utan att det gör ont. Någon annan som brukar ha sån från ägglossning och sedan hela vägen till mens? Haha 

Svårt när man älskar att träna som jag gör, med ömma bröst, omöjligt. Haha...

tränar du som vanligt nu efter ÄL? jag vet att alla säger att träning inte kan påverka något men jag blir lite nojig. Älskar att träna och tränar nästan varje dag men kan märka att jag blir extra försiktig nu precis innan och efter ÄL. Fick missfall i december så är nog därför, var inte alls orolig då den första tiden utan körde på som vanligt. samtidigt är det ju det som får mig att må bra, men är lite tveksam till hur jag ska göra nu. 
Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet