BIM Februari 2021 - första barnet
Hoppar också in här från januari tråden.
KNAS2, 3/2, 31 år (7:e försöket)
josefinbet, 5/2, 29 år, (3 försöket)
Sellerin 12/2, 32 år (5:e försöket)
Vickan31, 14/2, 31 år (8:e försöket)
Hoppar också in här från januari tråden.
KNAS2, 3/2, 31 år (7:e försöket)
någon som har erfarenhet av att ha blinkande gubbe på clearblues dubbelhormon test i 6 dagar (eller fler?). Jag fick blinkande i måndags och har blinkat varje dag sen dess (testar på morgonen). Hoppade att få fast gubbe i morse men blinkar fortfarande.. Har även testat tisdag och torsdag eftermiddag för att försäkra mig om att inte missa. Har haft ont i äggstockarna och känt mig uppblåst i livmodern fram och tillbaka sedan i måndags så känns verkligen som det borde vara på gång. Man har väl inte såna känningar om ägglossningen uteblir?
Mina lila tog slut igår så jag köpte den rosa istället med 2 fertila dagar och den visade tom ring igår på fm och kväll men glad gubbe idag!!!! :) Är mest imponerad över att det funkar. Har ätit minipiller i över 13 år och slutade i somras och haft mens i september, december, januari och nu verkar regelbunden hänga i sig. Vilket är en fördel när man försöker skaffa barn. Jag har en lite längre cykel på 32-33 dagar nu, verkar stämma.
Hoppas du får din gubbe idag också!!!! Och ni andra som har ägglossning i dagarna.
Hmm, idag fick jag en sån där liten känslo-dipp när en bekant kom ut med sin graviditet... Man är ju glad för deras skull, men det gör ont i hjärtat att man står här utan. Vi har bara aktivt försökt 4 gånger tidigare, men det har snart gått ett år sedan jag slutade med p-piller och mensen har dykt upp hela tiden, kanske ibland med lite fördröjning. Vi trodde nog faktiskt det skulle gå av sig själv redan i somras, utan att vi aktivt skulle behöva försöka tajma runt ÄL. Det var ju fel.
Beräknad ÄL på lördag. Tagit två ÄL-test (stickor) igår och idag och hittills inget tecken på LH-stegring. Fortsätter testa och snart dags för det här forcerade liggandet, som jag tycker är så svårt! Hur gör ni för att få lust utan att det känns som ett tvång?
ÄL över här med. Dom här dagarna direkt efter är rätt softa tycker jag, man kan bara vara för det är för tidigt för att börja känna efter symptom.
Nu är min ÄL över tror jag. Fortfarande svårt att tyda alla mina symtom då jag som sagt är väldigt ny på det här efter p-piller ätande. Men mina bröst är SÅ ömma och tunga. Kan knappt röra dom utan att det gör ont. Någon annan som brukar ha sån från ägglossning och sedan hela vägen till mens? Haha
Svårt när man älskar att träna som jag gör, med ömma bröst, omöjligt. Haha...