Inlägg från: Anonym (samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma)

Sexlöst förhållande

Jag är kvinna och har varit med om ungefär samma sak. Har alltid varit den som jobbat för förhållandet och sexlivet, men när man knappt får något gensvar så ger man så småningom upp. Jag har kommit fram till att det tyvärr inte finns någon annan utväg än separation för min del.

• Anonym (samma)
    Anonym (Vågad kvinna 40) skrev 2021-01-08 18:33:12 följande:
    Snälla, säga att du skämtar. ?Konstiga böjelser?? ?Vågad sex?? Det enda TS begär är att ha sex oftare och på ett annat sätt än i skedställning, under täcket och med släckt lampa. Du menar alltså på fullt allvar att allt annat än det är ?konstiga böjelser?? Förlåt, men du måste vara extremt pryd. Är du frireligiös? Och vad har ålder med saken att göra? Det finns mängder med människor över 40, 50 och t.o.m. 60 som har kinky sex av olika slag. Jag har svårt att tro att du verkligen är en man. De som resonerar som du brukar vara sexnegativa, moraliserande feministkvinnor.
    FL är fullt av moralkärringar av båda könen som tycker att man är störd om man vill känna sig åtrådd av den man lever med och inte nöjer sig med enbart in och ut-sex i en och samma ställning några gånger om året.
  • Anonym (samma)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-10 13:13:58 följande:

Men om du inte ens blir kåt längre så gör det väl inget om ni inte har sex längre?

Jag blir inte heller kåt längre, jobbigt då man har en partner som vill ha sex, men oftast går sexet snabbt och det funkar bra att ställa upp.

Har du funderat över varför du inte blir kåt längre? Det kan inte vara så kul för din partner i längden om du bara ställer upp varje gång.
  • Anonym (samma)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-10 13:37:10 följande:
    Varför tror du min partner vet om att jag ställer upp, det säger man väl inte eller?

Vet inte, kanske beror på p-piller, stressad av jobbet, känt mig allmänt nedstämt nu ett tag. Ingen aning varför jag inte är kåt längre, varit så länge nu så funderar inte ens på det längre. Ser det som normalt.
    Både för din egen och din partners skull är det bättre att försöka få tillbaka lusten istället för att fejka. I längden tror jag att det är svårt att dölja att man bara har sex för att ställa upp och det är ingen bra grund för ett förhållande att vara oärlig och låta bli att kommunicera.
  • Anonym (samma)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-10 14:02:54 följande:
    Ja sex är väl främst penetration. Oj, en tredjedel, så många?! Jag känner ingen som får orgasm vid sex.

Såklart att sex inte bara är orgasm, men för mig som inte blir kåt längre, oftast får ont vid sex och inte får orgasm vid sex så är sex ganska så meningslöst ja.
    Om du får ont vid sex kan det leda till kroniska problem om du fortsätter ställa upp utan att ha lust.
  • Anonym (samma)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-10 14:18:18 följande:
    Lusten är nog omöjlig att få tillbaka, vet ju som sagt inte ens vad det beror på. Det man inte vet mår man inte dåligt av.
    Du har redan nämnt möjliga orsaker (preventivmedel, stress). Du skulle kunna söka professionell hjälp för att ta reda på orsaken, t.ex. gå till läkare och kolla hormonerna eller byta p-medel. Du kanske inte mår dåligt nu, men i längden kan dina problem bli till problem i förhållandet.
  • Anonym (samma)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-10 14:38:08 följande:

Varken p-medel lr stress kan jag göra något åt. Jag vill inte bli gravid och jag måste jobba. Hormonerna har jag kollat upp vid ett flertal tillfällen.

Varför ska mina problem bli till problem i förhållandet?

Om din partner märker av ditt bristande intresse för sex, vilket jag är ganska säker på att han förr eller senare kommer att göra, så blir det ett problem för honom och därmed också för förhållandet. Kanske blir han en av dem som beklagar sig anonymt i trådar på FL.

Varför kan du inte pröva ett annat preventivmedel?
  • Anonym (samma)
    Anonym (Vågad kvinna 40) skrev 2021-01-10 15:08:23 följande:

Fast sex ÄR ju inte bara penetration. Om du får ont av penetration, och inte får orgasm av det, så kanske klitorisstimulans funkar bättre för dig? Med din partners fingrar och/eller tunga.

Det här var ett bra råd. Man måste inte alltid ha penetrerande sex.
  • Anonym (samma)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-10 22:53:25 följande:
    Nej jag tror inte han märker av det.

Jag har testat massor, det här är det enda p-medlet som fungerar bra för mig.
    Du skulle också kunna gå till en terapeut eller sexolog för att få hjälp med lusten och kanske lära dig hantera stress bättre. Du skjuter bara problemen framför dig genom att inte göra någonting.
  • Anonym (samma)
    Anonym (Vågad kvinna 40) skrev 2021-01-11 07:26:37 följande:
    Uppenbarligen är sex inte alls viktigt för dig, gissningsvis för att du har låg sexlust. Du kanske rentav är asexuell? Det är helt ok att vara det, men man kan ändå förvänta sig att att du har förståelse för att folk är olika. För de flesta människor ÄR sex väldigt viktigt. Att inte ha ett tillfredställande sexliv i sin relation är förödande för många, och faktiskt en vanlig anledning till att relationer tar slut. Detta beror inte på att folk är omogna och gnälliga, eller att de saknar förmåga att se det positiva. Det beror på att de inte får ett grundläggande behov tillgodosett. Du har svårt att förstå detta för att du inte själv har det behovet. Om du försöker tänka dig en relation där partnern saknar något som är viktigt för dig? En kvinna som INTE är en ?fantastisk fru och mamma?? Försök förstå att en partner som visar ett väldigt lågt intresse för sex har lika negativ påverkan på många som en sådan kvinna skulle ha på dig. Sex handlar ju inte heller bara om att få utlopp för sin sexdrift. Sex handlar om intimitet och kroppskontakt, kärlek och bekräftelse. Att få känna sig sexuellt åtråvärd är ett grundläggande mänskligt behov som inte bara går att välja bort. Att uppleva att ens egen partner inte åtrår en kan tära något enormt på självkänslan. Och det handlar inte om någon form av svaghet, det är rent mänskligt. Försök tänka utanför dina egna behov och ramar, så kanske du kan få lite förståelse för hur andra människor fungerar.
    Det är precis detta det handlar om. Inte om att man "bara vill knulla" som någon påstod.
  • Anonym (samma)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-11 09:42:39 följande:
    Jag har gått i terapi flera år. Jag är nervös och stressad som person så det går nog inte göra så mycket åt. Har ångest nästan varje dag också men det har jag haft så länge jag kan minnas.
    Har du tagit upp din avsaknad av sexlust med terapeuten?
  • Anonym (samma)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-11 16:42:42 följande:
    Nej det har jag inte gjort, eftersom jag varit singel till och från så har det liksom aldrig behövts.
    Men nu när du är i ett förhållande kan det ju behövas?
  • Anonym (samma)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-11 19:09:48 följande:
    Nu går jag inte i terapi längre.
    Jag förstår verkligen inte varför du inte gör det för att försöka lösa ditt problem. En sexolog skulle säkert också kunna ge tips. Men det verkar som om du bara ser hinder och föredrar icke-kommunikation. Och du är tyvärr inte ensam om den inställningen bland dem som inte har lust till sex med sin partner.
Svar på tråden Sexlöst förhållande