Anonym (Vågad kvinna 40) skrev 2021-01-10 13:57:02 följande:
Jag antar att du med ?sex? menar vaginalt samlag. Vad jag har läst så kan ca en tredjedel av alla kvinnor få orgasm genom vaginal penetration. Och många som tror att de inte kan det, kan nog det egentligen. Jag trodde i många i år att jag inte kunde det, men det visade sig plötsligt att jag faktiskt kunde.
Sedan är ju sex så mycket mer än vaginal penetration. Om man inte kommer under samlag, får man be sin partner stimulera en på något annat sätt, t.ex. med mun och tunga. Så gott som alla kvinnor kan ju komma genom klitorisstimulans, så man bör absolut inte ignorera klitoris under sex.
Sex handlar inte heller bara om orgasm. Sex är så mycket mer, kåthet, kroppskontakt osv. Om man tycker att allt sex som inte leder till orgasm är meningslöst, ja, då förstår jag att man inte gillar sex.
Ja sex är väl främst penetration. Oj, en tredjedel, så många?! Jag känner ingen som får orgasm vid sex.
Såklart att sex inte bara är orgasm, men för mig som inte blir kåt längre, oftast får ont vid sex och inte får orgasm vid sex så är sex ganska så meningslöst ja.