• Anonym (Q)

Sexlöst förhållande

Wow. Många verkar läsa in så mycket i TS text. Att han är porrskadad, att han inte ser "glittret" i tillvaron och att han vill "knulla av sig" - Hur är läsförståelsen för en del här egentligen?

Personen skriver att han vill ha sex med sin fru, en person han älskar och utifrån texten så verkar det vara så att han ser "glittret" runtomkring men att han helt enkelt bara vill ha mer "glitter" gällande det sexuella. Det är inget konstigt, speciellt inte om det är så att de har sex 1-2 gånger i kvartalet. Ingenting i texten visar på att han är porrskadad eller att han vill ha BDSM-sex. Han vill ha mer än bara "meh"-sex helt enkelt, vilket är helt och hållet förståeligt.

Jag förstår dig TS. Detta är min största rädsla, att hamna i den där tråkiga vardagen där man har sex tre gånger per år och sexet är tråkigt och man i princip inte får något utbyte av det och att jag sedan måste "acceptera" att det är så. Jag ser sex och intimitet som något otroligt givande och roligt i ett förhållande och förstår fullt ut din problematik.

Vad du ska göra vet jag faktiskt inte, du verkar ha gjort allting rätt. Jag lider med dig och hoppas på att det löser sig. 

• Anonym (Q)
    Anonym (Försök att sluta tänka på sex?) skrev 2021-01-08 12:50:48 följande:

Sex är till för att skaffa barn, visst är det njutningsbart att ha sex, men det finns något bättre att lägga fokus på och det är kärleken. Man kan motstå sex, det är så mellan mig och min man, vi älskar varandra väldigt djupt att känslorna är viktigare än sex. Vi kanske har sex två gånger i månaden och That's it, istället säger vi söta ord till varandra, kanske smeker och kysser, men inte sex. Testa det.

Varför måste det ena utesluta det andra? Jag och min sambo har sex 1-2 gånger i veckan och emellan detta så är det mycket mys, gull, smek och kyssar och vi är väldigt kärleksfulla mot varandra. Bara för att man vill ha mer sex betyder det inte att man lägger mindre fokus på att vara kärleksfulla mot varandra.

Tvärtom så tror jag att sex stärker relationen mer. 
  • Anonym (Q)
    Lola Montez 40 skrev 2021-01-08 17:05:35 följande:
    Skulle det röra sig om en kvinna skulle det bli rama skri.
    Faktiskt. Det har jag tänkt på väldigt mycket när det kommer till trådar här på Familjeliv. Nu säger jag inte alla följer samma mönster men väldigt ofta så får kvinnan stöd i trådar där hon gnäller på att hennes man inte vill ha sex och hon ska "dumpa" honom och att han inte är man nog för henne, medan när en man gnäller på sexlivet med sin kvinna så är han antingen porrskadad, otacksam eller att han ska nöja sig med det han har här i livet och sluta gnälla. 

Väldigt underligt faktiskt. Men det kan nog ha att göra med att väldigt många kvinnor hänger på familjeliv och endast tänker utifrån sitt egna biologiska kön. 

Sorry för OT.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Jag var hon.) skrev 2021-01-08 18:03:04 följande:

Men nej det stämmer inte! Vi är flera kvinnor i den här tråden som säger att det är ok för honom att bryta. LÄS! 

Det är tillåtet att lämna när fh inte ger mig det jag behöver på alla plan.

Det är ok att lämna även om det finns barn med i bilden.

Människor separerar varje dag. Det är tillåtet.

Man är inte en dålig människa för att man lämnar. För det mesta leder det till något gott.

Jag är själv ansvarig för min egen lycka och ingen tackar mig för att jag stannar i ett fh som i grund och botten är olyckligt. 

Min man drog efter 22 år och det tog nästan tre år innan jag insåg att han befriade mig. Han var den som tog steget och lämnade det känslomässiga fängelse vi levde i. Problemet är att jag drog igen dörren och låste från insidan.

När jag slutligen förstod att jag blev befriad och inte dumpad skrev jag ett brev och tackade honom för sitt val. Jag läste upp det för honom på en familjerådgivning vi fixade pga stök med ett barn. 

Nu utgick inte jag från endast svar från denna tråd :)
Svar på tråden Sexlöst förhållande