• Anonym (H)

Daltande med kräsna barn

Alltså jag tänker att ni, eller pappan då, får skylla er själva när barnen inte tillfrågas innan om vad de vill ha? Hur svårt är det att fråga om barnet vill ha dressing? Även en vuxen människa kan vilja ha det ena gången och inte vara sugen nästa gång

• Anonym (H)
    Anonym (Ts) skrev 2021-01-07 16:36:19 följande:

Han frågar jämt vad de vill ha att äta. När det serveras så är det inte gott, det "smakar bajs" om jag har lagat maten dessutom.

Att han inte frågade innan tycker även jag är min sambos fel, har man kräsna barn får man vara noggrann med att fråga innan. Oftast smakar de inte maten innan de tycker den är äcklig.

Man frågar innan oavsett om barnen är kräsna eller inte.

Han får acceptera läget. Träffas de så sällan så skulle jag absolut inte ta någon strid gällande mat.

Gör extra hamburgare och pommes och byt ut ifall ni inte orkat torka av maten
  • Anonym (H)
    Anonym (Ts) skrev 2021-01-07 16:36:19 följande:

Han frågar jämt vad de vill ha att äta. När det serveras så är det inte gott, det "smakar bajs" om jag har lagat maten dessutom.

Att han inte frågade innan tycker även jag är min sambos fel, har man kräsna barn får man vara noggrann med att fråga innan. Oftast smakar de inte maten innan de tycker den är äcklig.

Man frågar innan oavsett om barnen är kräsna eller inte.

Han får acceptera läget. Träffas de så sällan så skulle jag absolut inte ta någon strid gällande mat.

Gör extra hamburgare och pommes och byt ut ifall ni inte orkat torka av maten
  • Anonym (H)

Nu framgår inte om han daltar med dem i övrigt också. Men just mat är en dum strid att ta.

• Anonym (H)
    Anonym (Ts) skrev 2021-01-07 16:40:30 följande:

Ibland har jag stått och lagat mat som jag vet att de gillar, men så vägrar de äta. Detta har resulterat i att jag lagar mat till mig och min sambo, och sambon får laga mat åt dem.

Om jag var ni skulle jag helt enkelt låta pappan laga maten när de är där. Ge dem inte chansen att rata din mat.

Det kan ju vara så enkelt att du kryddar på annat sätt att de är vana med. Eller så har det bara blivit en grej.

Oavsett tycker jag det är dumt att låta barnen gå hungriga när pappan kanske är i behov av att bygga upp relationen med dem
Svar på tråden Daltande med kräsna barn