Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

En ung kille lämnar mig inte ifred

Du ska så klart inte hota honom med varken fysiskt våld själv eller genom andra!! Det som gäller är att tydligt förklara att du polisanmäler om han fortsätter och sedan göra just det. Se till att du har bevis på att du sagt ifrån.

• Anonym (FYI)
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2021-01-06 15:57:59 följande:
    Enligt min och min omgivnings erfarenhet är det snarare polisnmälan man kan spara sig besväret med, för det hjälper inte ett skvatt även om det gäller väldigt mycket grövre saker än att bara tokringa någon.
    Du behöver byta umgänge om det ts beskriver är nåt som är vanligt i din krets, eller värre saker.
  • Anonym (FYI)
    StudierKemi skrev 2021-01-06 16:02:37 följande:

Jag vill inte be min bror om en sådan här tjänst nej. Min mamma har ringt puckot och sagt till honom på telefon att jag vill vara ifred (det var snällt och starkt gjort av henne), MEN detta förändrade INGENTING. Det har gått månader och inget förändras. Snälla hjälp någon :( Någon annan som vill ringa honom? Jag kan betala 20 kr för besväret, men då ska det vara värt mina pengar (kan inte ge mer för jag är fattig studerande). :(

Ring hans mamma då :)
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2021-01-06 16:12:09 följande:
    En socialt kompetent person lär känna rätt många människor och några av dem kommer rent statistiskt att få problem i relationer. 
    Ja, men det var inte så du framställde din världsbild.
  • Anonym (FYI)
    StudierKemi skrev 2021-01-06 16:09:01 följande:

Har inte hans mammas nummer, vet inte vad hon heter heller.

Ring Skv, fråga vem som är hans morsa. Efter det kan det inte vara svårt att ta reda på vem hon är.
  • Anonym (FYI)
    StudierKemi skrev 2021-01-06 16:18:26 följande:

Vad är Skv förkortning för? Låter som en bra idé annars!!!

Skatteverket. Det är offentliga uppgifter vem som är förälder/barn till vem. Du behöver inte uppge ditt namn heller.
Svar på tråden En ung kille lämnar mig inte ifred