• StudierKemi

En ung kille lämnar mig inte ifred

Hej!

Jag har ett problem. Det finns en yngre man, 24 år som lever av aktivitetsersättning, lat, aspergare, som inte vet vad han vill göra av sitt liv, som vill ha sex 24/7, bara en livsnjutare helt enkelt som typ tvingade mig till sex första gången han och jag sågs (tvinga är att ta i dock, men övertalade länge, länge). Och han låter mig INTE VARA trots att det tagit slut det som han och jag hade. Han ringer varje dag. Slutar aldrig. Han är blockerad men jag ser på mobilen att han ringer varje dag (automatavvisat samtal...). Jag har hotat med att slå honom om han håller på och ringer, men han ger sig inte. Så respektlöst så jag kokar! Har inte varit med om något sådant trist med andra män! Vad ska jag göra?

• Svar på tråden En ung kille lämnar mig inte ifred
  • Anonym (Miss Demeanor)

Har du ingen enda killkompis eller bror eller manlig släkting som kan gå till idioten och säga åt honom på skarpen att lägga av annars blir det polisanmälan eller värre?

Tyvärr hjälper det oftast bättre på såna puckon när en man säger åt dem, eftersom de saknar grundläggande respekt för kvinnor.

• Anonym (FYI)

Du ska så klart inte hota honom med varken fysiskt våld själv eller genom andra!! Det som gäller är att tydligt förklara att du polisanmäler om han fortsätter och sedan göra just det. Se till att du har bevis på att du sagt ifrån.

• Anonym (Miss Demeanor)
    Anonym (FYI) skrev 2021-01-06 15:55:00 följande:

Du ska så klart inte hota honom med varken fysiskt våld själv eller genom andra!! Det som gäller är att tydligt förklara att du polisanmäler om han fortsätter och sedan göra just det. Se till att du har bevis på att du sagt ifrån.

Enligt min och min omgivnings erfarenhet är det snarare polisnmälan man kan spara sig besväret med, för det hjälper inte ett skvatt även om det gäller väldigt mycket grövre saker än att bara tokringa någon.
  • StudierKemi

Jag vill inte be min bror om en sådan här tjänst nej. Min mamma har ringt puckot och sagt till honom på telefon att jag vill vara ifred (det var snällt och starkt gjort av henne), MEN detta förändrade INGENTING. Det har gått månader och inget förändras. Snälla hjälp någon :( Någon annan som vill ringa honom? Jag kan betala 20 kr för besväret, men då ska det vara värt mina pengar (kan inte ge mer för jag är fattig studerande). :(

• Anonym (FYI)
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2021-01-06 15:57:59 följande:
    Enligt min och min omgivnings erfarenhet är det snarare polisnmälan man kan spara sig besväret med, för det hjälper inte ett skvatt även om det gäller väldigt mycket grövre saker än att bara tokringa någon.
    Du behöver byta umgänge om det ts beskriver är nåt som är vanligt i din krets, eller värre saker.
  • Anonym (FYI)
    StudierKemi skrev 2021-01-06 16:02:37 följande:

Jag vill inte be min bror om en sådan här tjänst nej. Min mamma har ringt puckot och sagt till honom på telefon att jag vill vara ifred (det var snällt och starkt gjort av henne), MEN detta förändrade INGENTING. Det har gått månader och inget förändras. Snälla hjälp någon :( Någon annan som vill ringa honom? Jag kan betala 20 kr för besväret, men då ska det vara värt mina pengar (kan inte ge mer för jag är fattig studerande). :(

Ring hans mamma då :)
  • Anonym (Miss Demeanor)
    Anonym (FYI) skrev 2021-01-06 16:04:43 följande:
    Du behöver byta umgänge om det ts beskriver är nåt som är vanligt i din krets, eller värre saker.
    En socialt kompetent person lär känna rätt många människor och några av dem kommer rent statistiskt att få problem i relationer. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2021-01-06 16:12:09 följande:
    En socialt kompetent person lär känna rätt många människor och några av dem kommer rent statistiskt att få problem i relationer. 
    Ja, men det var inte så du framställde din världsbild.
  • Anonym (FYI)
    StudierKemi skrev 2021-01-06 16:09:01 följande:

Har inte hans mammas nummer, vet inte vad hon heter heller.

Ring Skv, fråga vem som är hans morsa. Efter det kan det inte vara svårt att ta reda på vem hon är.
  • Anonym (Miss Demeanor)
    StudierKemi skrev 2021-01-06 16:02:37 följande:

Mycket bra gjort av din mamma. Men när det inte hjälper så är en polisanmälan nästa steg, även om den ofta tyvärr är tandlös. Om trakasserierna skulle eskalera (vilket vi verkligen inte hoppas) så krävs en polisanmälan för att man ska kunna skydda sina uppgifter/adress.

Om du mår dåligt av att se att han ringer, kan du inte byta telefonnummer och se till att det är skyddat/ta bort dig på söksajter? Här står hur man duckar de enklaste sätten att bli hittad:

nathatshjalpen.se/a/adress-telefonnummer-online/
  • Anonym (Miss Demeanor)
    StudierKemi skrev 2021-01-06 16:18:26 följande:

Vad är Skv förkortning för? Låter som en bra idé annars!!!

Skatteverket.

Om inte efternamnet är supervanligt och du vet ungefärlig ålder och ort så kan det inte vara jättesvårt att ringa in mamman själv heller, via söksajter.

Har han några sociala media? Där kan familjen hittas, en del tokar har ju sin fb helt öppen.
  • Anonym (FYI)
    StudierKemi skrev 2021-01-06 16:18:26 följande:

Vad är Skv förkortning för? Låter som en bra idé annars!!!

Skatteverket. Det är offentliga uppgifter vem som är förälder/barn till vem. Du behöver inte uppge ditt namn heller.
Svar på tråden En ung kille lämnar mig inte ifred