Inlägg från: Anonym (Göran.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Göran.)

Betala skulder och spara samtidigt?

Kanske lite tråkiga råd men....,

Om du röker sluta eller minska antalet cigarretter per dag. Samma om du snusar.

Unna dig någon öl pizza godis då och då om du nu köper det ofta. Minska på ALLT som inte är nödvändigt. Spara alla pantpengar på ett sparkonto.

Har du Swedbank öppna ett sparkonto på nätet.

Laga billig mat frys in maten. Laga mat en gång i veckan. Skaffa ett billigt telefonabonnemang

Det blir tufft men det är skönt när du är skuldfri.

• Anonym (Göran.)
    Anonym (kravmärkt) skrev 2021-01-06 14:11:40 följande:

Laga mat en gång i veckan? Vad ska jag då fylla dagarna med?

Jag tänkte att man använder några timmar en dag i veckan för att laga mat för kommande vecka. Fördelen med det är att det är lättare att planera och står man ändå vid spisen kan man laga flera rätter. Det blir som en sorts terapi och sysselsättning.

Det är tråkigt att gå hemma om man inte har råd att göra något. Man har frihet men vet inte vad man ska göra.

Ett antal hundpromenader, du kan ta med lite fika och bara njuta av stunden. läsa någon bok, se på film, lyssna på musik, städa, fixa i hemmet. Bara existera och finnas till.
  • Anonym (Göran.)
    Anonym (kravmärkt) skrev 2021-01-06 14:29:23 följande:

Jo, det är ju jättetråkigt att gå hemma och inte göra något. Att laga mat är en av de där grejerna som gör att tiden går, mellan alla hundprommenader, böcker, filmer och annat jag försöker fylla dagarna med.

Jag blev arbetslös i somras pga Corona men hade tur att få tillbaka mitt jobb. Har även tidigare varit arbetslös. Det är inte kul att gå hemma med lite pengar. Du har alltid i världen men kan inte göra så mycket. Jag förstår dig precis.

Hade jag vunnit mycket pengar hade jag inte arbetat. Har inget intressant stimulerande arbete men jag blev ändå glad att få komma tillbaka för pengarnas skull. Jobbet är fruktansvärt nedbrytande.

Går man hemma med snuskigt mycket pengar är det inte tråkigt. Får man lust åker man iväg på någon resa när Corona lagt sig. Man kan fika unna sig saker man behöver eller vill ha. Man kan givetvis också bara vara hemma och lata sig.
Svar på tråden Betala skulder och spara samtidigt?