Anonym (kravmärkt) skrev 2021-01-05 23:17:06 följande:
Inte jättesummor som tur är. Eller, för mig är det ju ganska stora summor, men det är i alla fall inte hundratusen och mer.
Nej kronofogden har inte sagt något annat än att de tycker att det bästa för mig från deras håll är att jag sätter in extra pengar på mitt skattekonto om jag har råd, för det är det enda de kan utmäta. Tyligen gör de inga avbetalningsplaner och sådant nuförtiden förutom om de gör utmätningar. Inkassobolagen vet jag faktikst inte så noga. Jag håller på att leta rätt på dem jag fått krav ifrån så jag kan kolla.
Räkningarna jag har ligger på mellan ca 7800 och 8100 beroende på elräkningen. Då är det hyran och hemförsäkringen som ligger på samma, elen och bredbandet. Det är alla mina fasta räkningar.
Jaha okej. Har du mycket grejer och kanske skulle kunna sälja av med något på loppis/fb säljsidor tex? Får du in lite pengar så, kan du ha dom som sparpengar om det krisar.
Hur mycket brukar du handla mat för?
Kollar du mycket erbjudanden på mat mm? Finns mycket att spara på att äta vad som finns på erbjudande.
Röker/snusar du?
Är det skulder med hög ränta eller "fasta skulder"? Annars borde du försöka beta av skulder med hög ränta först.