Inlägg från: Anonym (Q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Q)

Är jag dum som inte vill hjälpa?

Det kunde ha varit mitt syskon som du pratar om. Känner igen varenda sak du berättar om.

Jag skulle aldrig ge dem något, de bara utnyttjar dig och din man. Ger man dem lilfingret så tar de hela handen.

Jag förstår precis vad du menar.

• Anonym (Q)
    Anonym (familjen!) skrev 2021-01-02 21:52:17 följande:

Om det kan hjälpa dem mycket och det inte ens märks för er så är det tämligen ogint av er att inte hjälpa er FAMILJ!

Som jag uppfattar situationen, så har de hjälpt dem flera gånger ekonomiskt.
  • Anonym (Q)
    Anonym (familjen!) skrev 2021-01-02 22:00:46 följande:

Jaha? Och fortfarande så märks denna lilla hjälp inte i deras ekonomi. 

Är de mogna för att skaffa barn, även om det var oplanerat. Så är det dags för dem att ta sitt ansvar och bete sig som vuxna människor.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Syster) skrev 2021-01-02 22:11:34 följande:

Som sagt, det är inte mitt ansvar.

Nej, det är inte ditt ansvar. Det är deras ansvar.
  • Anonym (Q)
    GGN skrev 2021-01-03 17:49:07 följande:

Jag har hjälpt släktingar vid behov, med flera tusen kronor ibland. Men jag skulle ALDRIG göra det om de var idioter som utnyttjade systemet och inte ville dra sitt strå till stacken!

Jag har dessutom en diagnos OCH har genomlidit en helvetes depression, så jag vet att inte allt elände syns utåt. Men det finns väldigt bra hjälp att få. Dessa människor försöker inte ens.

TS, behåll med gott samvete dina pengar som du slitit för.

• Anonym (Q)
    Anonym (Syster) skrev 2021-01-05 20:51:05 följande:

Jag känner dem. Jag vill inte behöva upprepa mig, om du verkligen vill veta kan du läsa mina tidigare svar.

Bra. Håll fast vid vad du vill och vad som känns rätt för dig/er.
Svar på tråden Är jag dum som inte vill hjälpa?