Inlägg från: Anonym (granit) |Visa alla inlägg
  • Anonym (granit)

Är jag dum som inte vill hjälpa?

Drottningen1970 skrev 2021-01-01 20:32:06 följande:

Varför skulle man INTE hjälpa ett syskon som är sjukt och inte kan jobba, när man själv har ekonomiska möjligheter?

För att syskonet har plågat en psykiskt och fysiskt under ens uppväxt?

För att syskonet hånat en i 20 år för det man själv uppnått, och som det trots en massa sponsring av föräldrar inte klarar av?

För att syskonet kallar en för barnsliga saker, provocerar och snackar skit om en till föräldrar och annan släkt så fort hen kan?

Bara lite exempel som inte gör en så motiverad att slösa sina mödosamt hopjobbade pengar på någon som redan lever på skattebetalarna.
    Beter man sig som skit så får man klara sig själv, släkt eller ej.

Om jag gillade personen hade jag däremot hjälpt dem, släkt eller som det så bara var en bekant.
  • Anonym (granit)
    Anonym (Snäll) skrev 2021-01-01 22:44:33 följande:

Det är väl alltid kul att kunna hjälpa.

Nej, inte när folk inte förtjänar det, slösar bort hjälpen, är otrevliga coh otacksamma mot alla.

Då finns det tusen fattiga barn i världen som jag hellre hjälper än en otacksam Svensson-idiot.
  • Anonym (granit)
    Drottningen1970 skrev 2021-01-01 23:37:40 följande:
    Har TS sagt att detta har hänt?
    Nej, men du skriver ju att du inte kan förstå att man inte hjälper ett syskon så jag ger dig bara några anledningar till att man inte känner för att göra det.
  • Anonym (granit)
    Anonym (Tvilling) skrev 2021-01-02 11:56:03 följande:
    Anonym (Lisa) skrev 2021-01-02 11:41:21 följande:

Sjukskriven

gentemot socialtjänsten kan

Man

vara

Får man som sjukskriven får avslag hos försäkringskassan söker man väl socialbidrag? Det verkar som det råder förvirring i svaren om de är sjukpenning eller socialbidrag som betalas ut. Om sjukdomarna är berättigade eller ej lägger jag ingen värdering i men jag anser att TS borde förtydliga i trådstarten för att undvika missförstånd.
    Men om nu TS anser att det är sant att de bara överdriver och maskar för att bli sjukskrivna så kanske det kvittar rätt mycket för TS beslut om de är sjukskrivna eller lever på soc?
  • Anonym (granit)
    Anonym (realist) skrev 2021-01-02 14:08:50 följande:
    Jag hjälper min familj. Jag vet inte med dig.
    Jag har hjälpt många som förtjänat hjälp, men jag skulle inte hjälpa de som satt sig själva på pottkanten och dessutom ljuger för att kunna forsätta slösa.
  • Anonym (granit)
    Anonym (.) skrev 2021-01-02 14:52:58 följande:
    Eftersom det startas tråd efter tråd med samma story så har familjen uppenbarligen inte löst det.
    Det föds 110 000 barn om året i landet så det är väl ingen högoddsare att mer än en familj kan befinna sig i liknande situation?
  • Anonym (granit)
    Anonym (realist) skrev 2021-01-02 19:24:03 följande:
    Jag vet inte vad du håller på med i kyrkan, personligen så bryr jag inte mig om din tro på tomtar och troll.

Det står i ts att det handlar om barnvagn, babyskydd etc. Inte pizzor och vad du fantiserar om, man börjar tro att du är ts.
    LOl LOL LOL Tomte
Svar på tråden Är jag dum som inte vill hjälpa?