Är jag dum som inte vill hjälpa?
Nej , inte alls. Din mamma för köpa allt om hon vill.
Nej , inte alls. Din mamma för köpa allt om hon vill.
För att de inte vill jobba ja. Mitt syskon har haft en ambition hela hens vuxna liv, att inte behöva jobba. Hen överdriver sina krämpor enormt för att fortsätta kunna skylla på det. Hen har varit sjukskriven i flera år, fast hen kan göra massa både fysiskt och mentalt krävande saker bara det är tillräckligt kul. Ingen av oss i familjen vet om hen är sjukskriven av läkare eller om hen bara påstår det.
De pengar de får in läggs på helt onödiga saker.
Senast jag gav dom pengar för att kunna veckohandla lades det på pizza istället.
Jag dömer ingen som är sjuk på riktigt, men mitt syskon har jag genomskådat för länge sen.
Nej, jag tycker inte att du är dum. Folk får skylla sig själva att välja att behålla ett barn fast de inte har pengar nog. Idiotiskt är bara förnamet.
Om det kan hjälpa dem mycket och det inte ens märks för er så är det tämligen ogint av er att inte hjälpa er FAMILJ!
Nej, det är klart att man kan slänga sig med lite buzz words istället för att se till barnens verklighet. Det finns många föräldrar som brister lite(men inte tillräckligt) i sina uppdrag. Då är omgivningen avgörande. It takes a village, liksom. Men det verkar helt ha glömts bort i vår moderna och egoistiska värld.
Nej, det är klart att man kan slänga sig med lite buzz words istället för att se till barnens verklighet. Det finns många föräldrar som brister lite(men inte tillräckligt) i sina uppdrag. Då är omgivningen avgörande. It takes a village, liksom. Men det verkar helt ha glömts bort i vår moderna och egoistiska värld.
Nej, absolut inte eftersom det bara hjälper dem att fortsätta med en destruktiv livsstil.
Lite som att köpa lagringsutrymme till en hamstrare. Det kommer endast att ge hamstraren fler problem i längden.
Om TS jag möjlighet borde hon däremot se om det finns möjlighet att ge systerns man ett jobb.
Vem har sagt något om dyra saker? En bra vagn måste inte vara en Rolls Royce. Men saker kan definitivt hjälpa ett barn.
Jag känner själv människor som fått hjälp, både saker och pengar, och det kan helt klart vara avgörande. För min man var det så. Och i förlängningen för våra barn som kan leva ett bra liv tack vare att deras pappa fick hjälp med utbildning. Och detta påverkar deras barn och deras barn och.... Men det är ju inget värt.
Nu var det ju pengar till barnet det handlade om, vuxna ligger vanligen inte i vagn. Men även pengar för att stötta hela familjen hjälper såklart barnet.
Ja, visst är det ego att hjälpa till. Särskilt anonymt så att man inte kan sola sig i glansen..
Nu handlar det inte om de vuxna utan om barnen. Kan man hjälpa ett barn från tveksamma förhållanden att klara sig i livet så vinner alla på det.