Inlägg från: Anonym (??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (??)

Är jag dum som inte vill hjälpa?

Anonym (Tuff) skrev 2021-01-01 22:36:43 följande:

Tuff sits.

OM deras sjukskrivning beror på deras påhitt som ts hintar skulle jag ändå hjälpa till - för barnets skull. Hen kommer att bli dina barns kusin och i ditt liv tills du dör. En babyskydd kanske inte är fel.

Samtidigt förstår jag dig. Har liknande situation med min lilla syster. Hon klarar sig inte ekonomiskt för att hon är alltid ute efter snabba cash. Hon sa just förre veckan att hon vägrar ta ett jobb som betalar mindre än mitt. Nja..... jag har doktorsexamen och slitit för löjliga löner för 10 år innan första trygga anställning med typ medianlön. Hon tog inte ens studenten då festandet var viktigare och sa att hon skäms att hon har en sån geek för syster. Vi båda fick en snygg summa av föräldrarna, vi amorterade bolånet, hon sa upp sig och festade bort en halvmille på Bali under 4 månader. Mina föräldrar ändå böner och ber att jag tar hand om henne efter de är borta, men även nu med 10t hit, 5tusen dit. Jag gör det bara för deras skull och är såååå tacksam att min man accepterar det (gemensam ekonomi, min syrra hatar honom och visar det på tusen olika sätt). Jag kommer att se till att hon aldrig hamnar på gatan, men känner absolut ingen skyldighet att göra det. Gör det bara för föräldrarnas skull, hon förtjänar det inte. Hon ringde mig 4 dagar efter min förlossning om jag kunde "låna ut" 10t pronto, men glömde fråga hur gick det med bebisen. Hon visste då mina föräldrar berättade och skickade bilder. :) Det är väldigt svårt när hennes ekonomiska problem beror på att hon är för lat för att jobba och när nån pengar ändå trillar in gör hon nåt dumt med den. Jag i princip finansierar hennes resor till Bali - något min familj inte har råd med. Det är ändå värt då mina föräldrar kan sova tryggt. Kanske något att fundera över för dig? Hjälpa till för barnets och päronens skull?

Eller så slutar du vara en jäkla uttagsautomat åt din syster?

Vad sker den dagen du inte kan detta mer?

• Anonym (??)

Verkligen inte.

Hade inte hjälpt till med en spänn.

Svar på tråden Är jag dum som inte vill hjälpa?