Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Är jag dum som inte vill hjälpa?

Nej, du är inte dum för det. Folk som är otacksamma, otrevliga, eller som man inte tycker om förtjänar inte ens hjälp. Även lata människor är oförtjänta av den hjälpen. Det är inte ditt ansvar att betala för dem, vilket skitsnack. De har valt att sätta barnet till världen och då är det upp till dem att lösa situationen som de befinner sig i. Annars kan ju din mamma hjälpa dem med pengar, istället för att gnälla på dig. Hon gör de en björntjänst då men det är inte ditt problem.

Stå på dig, ts. Hade klippt kontakten med samtliga om de hade försökt tjata till sig pengar. Jag är inte direkt rik men jag har aldrig förväntat mig någon form av pengar av min familj i vuxen ålder.

Punkt slut.

• Anonym (L)
    Anonym (Rekyl) skrev 2021-01-01 23:35:42 följande:

Var i trådstarten står det att syskonet tjatar, är otacksam, otrevlig och lat? Det står inte ens något om att syskonet själv bett om hjälpen eller att paret förväntar sig hjälp.

Jag säger inte att det är så i det här fallet, jag rabblade bara upp anledningar som hade gjort att jag inte hade hjälpt till med pengar. Jag hade dock överhuvdtaget inte alls hjälpt till med pengar. Vuxna människor som väljer att behålla barnet får klara sig själva.
Svar på tråden Är jag dum som inte vill hjälpa?