• GrodanS77

Äggdonation 2021

Sussna85 skrev 2021-02-28 09:53:19 följande:

Nämen så är det,det ÄR bra mat Men håll dig lite lågt med lever när du blir gravid bara

Dagen innan jag plussa hade jag som du beskriver,det kändes lixom kallt eller på nått sätt brännande i livmodern...

Jag har ultraljud imorgon+NIPT. Med en blödning som kom nu igen till helgen är jag än en gång nervös och orolig inför det...

Va jobbigt att du inte blir av med dina blödningar! Stort lycka till på ultraljudet i morgon! Hoppas att allt ser tipptopp ut!

Tack för tips om fb grupp. Jag är dock en sån som inte har fb. Håller mig i från det så länge jag kan

Jag har bara tack o lov ändå så länge haft lite svagt färgade flytningar och nån liten brunaktig strimma på lutinusstaven. Men de flesta dagar har det ändå varit utan. Har nytt vul på torsdag. Är skönt att få en ny koll. Det är egentligen det vul som är standard efter graviditet med ivf eller äd. Om pyret lever då så ska jag ändå försöka boka in ett till mellan detta och kub. Känns som jag behöver ha den bekräftelsen för att kunna vara lite lugnare. Vid två graviditeter när jag gjorde ivf fick jag MA och då gick det ca 4-5 veckor innan jag fick reda på att fostret dött. Så händer det så vill jag veta tidigare.
  • GrodanS77
    Sussna85 skrev 2021-03-01 08:43:17 följande:

Sådär en som våga vägra fb,bra det :D jag höll mig borta länge därifrån oxå,men nu är jag fast.

Ja det är mentalt helt utmattade,som du säkert erfara själv med dessa blödningar. Vad skönt att ditt inte har kommit tillbaka i samma mängd. Och gammalt blod ska väl vara bättre än att blöda färskt <3

Ja,man behöver nog de där extra ultraljuden när man blöder och oxå tidigare varit med om de hemska med MA. Då håller jag tummarna för dig till torsdagen!

Jag sitter nu och väntar på att få komma in på mitt ul,nervöst...

Tack!

Ja, jag håller mig borta från fb så länge jag kan.

Hoppas att allt går bra idag!

Får du ta med dig din partner? Kanske via länk? Face timme eller liknande?
  • GrodanS77
    Sussna85 skrev 2021-03-01 20:32:22 följande:

Det gick bra! Fick se en dryga 2 cm liten bäbis som hjärtat slog på och hen sprattla omkring där inne

Var en barnmorska som gjorde vul så hon kunde tyvärr inte säga så mycket om hematomet. Blödde när jag kom hem igen med färskt blod,men kanske det var för hon hade varit där med ul staven...Sambon får inte komma med på nått besök eller ul till allmänna vården.

Så har filmat och tagit bilder,men det är så tråkigt...hans första barn och så får han lixom inte fullt ut följa med på denna resa.

Men har bokat ett privat ultraljud i april där han får komma med,om vi inte tar ytterligare ett privat här om nån vecka,vi får se

Grattis, va härligt att allt såg bra ut!

Trist att du började blöda igen! Men då är det nog för att du har känsliga slemhinnor eller livmodertapp.

Va bra att du fick filma ändå. Verkar inte vara alla som får det. Tydligen något med integriteten för den som utför undersökningen, på vissa ställen. Förstår att det är tråkigt när det är första barnet för honom! Jag är jäkligt glad för att det är andra för oss så maken har fått vara med om några ul ändå. Men jag funderar lite kring kub o rul om man kommer så långt. Så jobbigt om man skulle få ett negativt besked av något slag. Att tackla det själv o sen behöva berätta för maken. Usch, vill inte tänka på det! Hoppas verkligen att ackis tillåter partnern att vara med på länk, FaceTime eller liknande.
  • GrodanS77

Fick se knodden idag. V7+5, 13 mm. Ett pickande litet hjärta också. Det verkligen pickade. Förra graviditeten, som blev missfallet, så tyckte jag hjärtat mer pulserade om ni förstår skillnaden. Vet att jag reagerade och inte tyckte att det slog tillräckligt fort men slog bort det och sa inget under ultraljudet då. Undrar om det var magkänslan som sa mig något då?

Läkaren kunde se spår av blödning i livmodern men inget som verkade pågående. Hon sa att jag kunde få lite färgade flytningar framöver. Inget som verkade vara något problem tack o lov!

I v10+0 ska jag börja med utfasningen och tydligen göra det väldigt snabbt. Minska till hälften i två dagar, sen till hälften igen i två dagar och sen vara medicinfri. Förutom att de ville att jag skulle fortsätta med trombylen typ hela graviditeten. Hade för mig att när jag väntade dottern så minskade man en vecka i taget innan man ändrade dosen igen. Stod i och för sig på högre doser då så kan ju ha varit det. Men annars känns det väldigt snabbt. Lite läskigt!

• GrodanS77
    Sussna85 skrev 2021-03-04 21:11:15 följande:

Nej nu dubbelkollade jag,tur det,jag ska oxå börja utfasning i vecka 10+0,alltså den 10.3! Och som du göra det snabbt,2-3 dagar bara skrev min läkare.

Tur att du dubbelkollade då! Ok, då har vi ungefär samma plan. Känns ju ändå lite betryggande!
  • GrodanS77
    Lumila skrev 2021-03-08 07:41:51 följande:

Hej på er alla!

Så fint för er som fått se hjärtslag och allt nu på ultraljud. Underbart!

Så tråkigt att slemhinnan inte vill samarbete för dig Sofia. Jag fick använda bioidentiska östrogenplåster. Kanske kan det fungera bättre om du fick bioidentiska hormoner istället för syntetiska? Jag vet inte, men bara en tanke? 

Progesteronet (vagitorierna) är ju också bioidentiskt.

Vad gäller egen del ser det dåligt ut...

Jag har idag tagit graviditetstest (enligt den dag läkaren ville jag skulle ta test) och det visar negativt. Idag är embryot 16 dagar gammalt såp det borde verkligen synas nu.
    Jag köpte ett test som visar graviditet 5-7 dagar före beräknad mens, så jag testade också lördag och söndag med samma resultat.
    Så tyvärr ser det inte ut att ha lyckats. Lördag och söndag har jag mest gått runt och deppat, gråtit och legat på soffan. Idag hoppas jag kunna ta nya tag.
    Nej va tråkigt att det inte gick! Var det här första försöket? Deppa och på det igen! Håller tummarna för nästa försök!!
  • GrodanS77
    Lumila skrev 2021-03-08 10:18:24 följande:

Tack hörni! <3

Ja, det var första försöket med ÄD.

Vi gjorde 3 st IVF 2020, men bara ett av de tre äggplocken resulterade i en enda insättning... Därför rekommenderade läkaren ÄD.

Innan dess har jag genomgått flera IUI:s och IVF:s i ett tidigare förhållande, utan resultat där också.

Under dessa 14 år med barnlängtan har jag ännu inte lyckats plussa en enda gång... Just nu känns det som att det aldrig kommer att ske. Men jag vet att det går över snart och så början man kämpa och hoppas igen.

Vi har 2 st tredagars embryon i frysen, så det känns bra iallafall. Månne inte det ska lyckas till slut!

Just ja så var det. Ni hade gjort en massa ivf tidigare men första äd.

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bättre framöver! Skönt att ni har ett par till i frysen också!

Fick du kortison? Annars kan det ju vara ett alternativ att prova. Ursäkta mitt dåliga minne men ibland kommer jag inte ihåg allas behandlingsplaner.
  • GrodanS77
    Livskamraten skrev 2021-03-12 19:24:13 följande:

Vi var till Uppsala 1 mars och satte in ett embryo, allt såg fint ut slemhinna och ägg :) ska ta gravtest på söndag. Spännande och overkligt samtidigt. Tog ett test dag 8 ... som visade ganska starkt streck, så hoppas det består på söndag. Är nervös ...

Ska eg ha mens idag, men brukar det komma mens i början ändå eller kan ddr bli att den uteblir direkt?

Ååå, hoppas hoppas!!! Låter ju lovande i varje fall!

Om man är gravid brukar mensen inte komma, en del kan dock få blödningar vid mens ändå. Om man inte är gravid så brukar mensen kunna bli sen så att den kommer efter att man slutat med alla mediciner.
  • GrodanS77
    Livskamraten skrev 2021-03-13 09:06:43 följande:

Tack, ja det är underbart <3

Nervöst ändå, man vill ju så innerligt mycket att det går bra. Ja som alla här inne som kämpar. Ni kan så mycket inom detta område :)

Håller tummarna hårt för i morgon, morgontest på min dotters namnsdag <3

Hur har det gått för dig?

Hoppas hoppas!!
Svar på tråden Äggdonation 2021