pixie78 skrev 2021-01-30 21:02:15 följande:
Hur noga är ni med att hålla samma antal timmar mellan doserna av Lutinus? Jag tar tre gånger om dagen men det blir ju länge mellan sista på kvällen och första på natten.
En annan fråga, ni som har nån slags känningar (under ruvning eller efter plus) var känner ni av det? Jag hade sååå ont i går, långt ner till höger, nästan i ljumssken. Känns mer som i äggledaren liksom. Känner mig pinsamt dåligt insatt i min egen anatomi men alltså var sitter egentligen livmodern? :) Bör den inte vara mer i mitten av magen :)
Blir galen av denna väntan och oro. Igår kändes det så bra för att det gjorde ont och jag började drömma lite om framtiden, idag har jag inte känt ett dugg så tänker genast att det är över och förbered min sambo på det. Förra gången stannade det av i vecka fem.. typ där jag är nu alltså. Känner heller inga andra symptom. Kommer inte ihåg när jag började må illa den gången där det varade lite längre... Hur känner ni andra? Blir det annorlunda med symptom nu när man är fullproppad med progynon och Lutinus?
Kan man ens märke ett missfall så länge man tar progynon? Man börjar väl inte blöda förrän man slutar ta dom? Frågade kliniken men de sa bara att jag inte ska oroa mig.. haha ja eller hur!!
Jag tar lutinus o progynon så exakt det går men ibland diffar det väl +/- en halvtimme.
Ang känningar under ruvartiden och vid plus. Nu kommer jag inte ihåg hur det är att ruva utan att få plus. Det jag brukar känna är lite molande ner mot låren/ljumskarna, en trötthetskänsla i magmusklerna, ömma bröst, illamående. Tja ungefär samma som vid en tidig graviditet.
Symtom i början på en graviditet kan komma o gå över dagarna och mellan dagarna också. För mig kan det vara så att jag vaknar och känner mig normal och sen ökar symtomen under dagen eller till kvällen.
Livmodern sitter centrerat upp från ?snippan?. Äggledarna och äggstockarna går ut på vardera sidan. Känner man smärta under navelhöjd ut mot ena sidan, så ska man vara vaksam på utomkveds. Då brukar det vara en stickande eller huggande smärta. Men känner du mer mot ljumsken så är det muskler och ligament som töjs.
Man kan absolut börja blöda vid ett missfall när man äter progynon och tar lutinus. Har aldrig hört att man riskerar att inte göra det. När man tar lutinus eller crinone så retar man slemhinnorna också så det är väldigt vanligt att få småblödningar eller rosa flytningar, utan att det är farligt. Tar man blodförtunnande också så är det ännu vanligare med rosa flytningar.
Lycka till med graviditeten!!