• GrodanS77
    Zwillinge86 skrev 2021-02-20 16:36:36 följande:

Är ganska säker på att ägget fäst nu. Haft ett par välbekanta hugg i livmodern när jag rest mig idag, samt metallsmak i munnen och ökad törst. Första gången jag bestämt mig för att vänta både med blodprov och gravtest för att undvika ångesten det för med sig att få ett plus och vänta på missfallet. Får se hur det går, rent logiskt borde jag ju oroa mig lika mkt ändå eftersom jag ändå börjar bli ganska van vid att tolka gravsymtom. Men men...

Ja, fy attans va jag känner igen det där. Det är jobbigt när man känner sin kropp för väl .

Men än så länge får jag säga grattis och hoppas att det kommer gå betydligt bättre denna gång! Det är ju ändå ett bra första steg mot en graviditet. Tycker det låter som du har en bra inställning med att ta det lite lugnare denna gången!

Har det gått bra med husköpet förresten?
  • GrodanS77
    Livskamraten skrev 2021-02-20 19:43:24 följande:

Har en fråga om progynon. Ätit sedan 14:e februari och ska till Gynhälsan nästa vecka. Ni som ätit progynon eller liknande, hur mådde/ mår ni av det?

Jag är extremt trött och illamående men har förhoppningar att det vänder och att det minskar på "biverkningarna". Även svullen i händer/ fötter och även lite i ansiktet.

Det är ju bara att stå ut kan jag tro :)

Japp, vätskesvullen blev jag, men framförallt när jag slutat med det mellan försöken, viktuppgång då också (inte bara vatten tyvärr). Men under försöken innan jag får progesteron så blir jag väldigt svajig i humöret. Absolut noll tålamod och tål inte kritik då...haha. Riktigt trevlig med andra ord När jag får progesteron tillsatt så mår jag mycket bättre och kissar bort 1-1,5 kg på ett par dagar.

Ja, det är mycket man ska stå ut med. Men vad gör man liksom inte...
  • GrodanS77

Zwillinge och livskamraten, jag mår...som jag är gravid typ. Illamående, trött, lite halsbränna ibland, spänning över magen, ömma bröst. Så är jag inte det så luras kroppen väldigt mycket. Just nu känns det som att det är det jag är mest rädd för, att kroppen jävlas. På tisdag är det vul igen.

Lycka till med husvisningen zwillinge!

• GrodanS77

Zwillinge och livskamraten, jag mår...som jag är gravid typ. Illamående, trött, lite halsbränna ibland, spänning över magen, ömma bröst. Så är jag inte det så luras kroppen väldigt mycket. Just nu känns det som att det är det jag är mest rädd för, att kroppen jävlas. På tisdag är det vul igen.

Lycka till med husvisningen zwillinge!

• GrodanS77
    Sussna85 skrev 2021-02-23 09:03:56 följande:

Tänker på dig och önskar sig lycka till på ultraljudet idag<3

Tack!

Läkaren fick rota runt ett tag och byta maskin men till slut gick det att få en fin bild på en liten räka med ett pulserande hjärta. Hinnsäck och foster stämde med dag så nu ska jag försöka pusta ut lite och försöka se mig som gravid.

Inga spår efter blödningar, så får hoppas att de håller sig borta nu!

Hur har det gått för dig med blödningar? Har du haft fler?
  • GrodanS77

Tack så mycket allesammans! Känns bra men vågar liksom inte ta in fullt ut!

Sussna, skönt att blödningarna hållit sig lugna! Hoppas att det går bra på måndag! De där jäkla symtomen har en förmåga att komma å gå lite som de själva vill. Jättejobbigt men helt normalt! Vilken vecka är du i nu? Visst tog du ganska mycket progesteron? Typ 800mg? Hur mycket östrogen tar du?

Lumila, lycka till på torsdag! Vet hur det är att längta länge efter en knodd! För oss tog det 10 år från egna försök, via ivf, lång kö till äd och 2 st äd försök, sen kom hon!

Bollenbollen, jag gör syskonförsök. Är inne på 3 försöket.

Zwillinge, hur går det för dig? Samma känsla fortfarande? Kör du på doktorns ordination nu eller kör du ett eget tillägg?

• GrodanS77
    Sussna85 skrev 2021-02-24 11:41:18 följande:

Jo det är skönt, våga mig på att fara på en lugn pilatesklass imorse, var så skönt att få röra lite på sig. Jag gick in i v.9 idag,8+0. Tar 800 mg progesteron och egentligen 6mg östrogen men öka faktikt på eget behåg till 8mg när jag började blöda. Men tänker börja fasa ut det nu till 6 mg/dag igen. Sen sa kliniken att jag skulle avsluta allt när jag går in i vecka 10,men,jag tror jag kommer att fortsätta med progesteronet iallafall 400 mg/ dag till vecka 12.

När har era kliniker sagt att ni ska avsluta progesteronet/ östrogenet?

Å va skönt att få röra lite på sig. Det gör jag alldeles för lite!

Jag kommer inte riktigt ihåg utfasningen när jag väntade dottern. Men jag har för mig att det utfasningen började i v10 och slutade v12. Nu senast när jag fick missfall v9 så hann jag inte börja nedfasning utan skulle ha börjat med den en vecka senare ungefär. Hittar tyvärr inte lappen med anteckningarna från kliniken.

Menar din klinik att du ska sluta tvärt med medicinerna annars? Har inte hört om det förut utan jag trodde man alltid körde nedtrappning?
  • GrodanS77
    Zwillinge86 skrev 2021-02-25 07:11:47 följande:

Helblankt.....

Nej men ååå! Fan va tråkigt! Beklagar!

Jag känner igen mig i så mycket du skriver. Man är så less på allt detta, hormoner, mediciner, viktuppgång, humörsvängningar, hopp o platt fall!

Hoppas att du hämtar kraft och orkar fortsätta! För visst hade ni några stycken till i frysen?
  • GrodanS77
    Lumila skrev 2021-02-26 09:42:30 följande:

Kom nyss hem från Åbo. Resan gick utan missöden och jag hade tagit in på Sokos hotel som låg andra sidan vägen så jag kunde ta det lugnt där hela dagen.

Så sen igår eftermiddag ligger den en liten eskimo (5 dagars blastocyst) och gosar sig i min livmoder. Känns magiskt! De sa att den såg jättefin ut och hade klarat upptinandet jättebra. 

Åååh! Nu hoppas, hoppas, hoppas jag bara att den fäster. Gud så fantastiskt det vore om det gjorde det! Men jag är helt inställd nu på att få ett plus. Jag måste vara det! <3 <3 

Jag tänker nu bara ta det jättelugnt i helgen och äta massor av lever och grönkål! Ha ha!

Härligt att allt gick bra och att du känner dig positivt inställd!

Men ööörk, lever och grönkål! Kan du inte hitta något godare?
Svar på tråden Äggdonation 2021