Äggdonation 2021
Tack för fina ord!
Känner mig helt tom men samtidigt är jag och min sambo väldigt lösningsfokuserade så nu undrar vi vad vi kan be om från kliniken nästa gång. Vi går ju på Ovumia i Finland. Ni som går i Ryssland verkar ju få en hel del annat utöver progynon x3 om dan och Lutinus x3 om dan. Vad tycker ni vi ska be om?
De har själva nämnt ERA men jag känner mig lite skeptisk till det. Bara tanken på att ta alla mediciner en hel månad utan att sen ens göra en insättning. Dyrt är det också och meckigt att åka till GBG för att göra det. Vad jag vet finns inget ställe i Sthlm där man kan göra det. De är själva skeptiska till tillförlitligheten också.
Det känns som det är fel på min livmoder. Vad kan man göra då för att förbättra? Hysto, vitaminer, inget koffein?
Vi har två embryon kvar, sen är det slut. Kommer inte orka börja om efter det. Känner mig redan för gammal egentligen.
Ang andra mediciner, får du kortison och blodförtunnande? Annars så kör du ju enligt vad som är standard även i Sverige. Man kan även testa ett annat östrogen, tex femanest eller estradot plåster som är mer ?kroppsegen? östrogen (kommer inte ihåg vad det egentligen heter nu).
Det händer ju att embryon inte är livsdugliga även om man gör äd, så det behöver inte vara din livmodern eller medicineringen det är fel på. Du får ursäkta men jag kommer inte ihåg din historia och väg till äd. Barn sen tidigare eller upprepade missfall tex?
Ge inte upp än! När vi gjorde försök med att få dottern så fick vi ett färskt och frysförsök. Det färska blev plus som höll i sig ett par dagar bara. Frysförsöket skulle bli vårt absolut sista försök att få barn. Eskimån överlevde och idag är hon 2,5 år.
Ta hand om varandra nu!