Äggdonation 2021
Är inte bekant med medicinerna du nämner. Men om du tar extra doser så ska du se till att ta det åtminstone ett par dagar och sen trappa ned. Man ska inte ta en extra dos här och där, utan hålla så jämn nivå som möjligt.
Är inte bekant med medicinerna du nämner. Men om du tar extra doser så ska du se till att ta det åtminstone ett par dagar och sen trappa ned. Man ska inte ta en extra dos här och där, utan hålla så jämn nivå som möjligt.
Hej igen!
Fick nyss veta att det blir äggplock på fredag! Gud så spännande!!! Troligtvis 15 ägg trodde läkaren. På måndag får vi veta hur många som befruktats och sen får vi ge önskemål om hur länge de ska odlas.
Nedfrysning sker dag 3-6. Nu vet vi inte riktigt vad vi ska önska. Jag tänker att det är bättre ju fler som får odlas till blastocyststadiet eftersom alla ska frysas.
Har ni några råd hur vi kan tänka här?
Jag hinner alltså inte bli "klar" för färsk transfer.
Men hur många dagars östrogenbehandling har ni andra fått innan livmoderslemhinna varit redo för tranfer? Jag fick mens måndag kväll och började med plåster tisdag kväll.
Allt var bra med vår lill* idag. Hjärtat slog på i snabb takt <3
Härligt! Skönt att höra!
Har du fått nån mer förklaring till blödningen? Ingenting som syntes i livmodern?
Skulle ha frågat tidigare men jag lyckades inte komma in på familjelivssidan då.
Själv har jag nu meddelat kliniken att det blev plus. Testade idag och jäklar va starkt strecket blev på cb. Var tvungen att ta ett digitalt också och det visade 3+. Jag vet att man inte ska lita allt för mycket på veckoindikatorn men blev lite nyfiken då strecket var så starkt. Hade förväntat mig att få 2-3 veckor, eftersom jag borde va på V4+5 idag, men hade alltså redan slagit om till 3+.
Ja, får verkligen hoppas att det var engångsgrej!! Men du sa att tappen var stängd när du blödde? Då borde det väl inte ha kunnat vara en tvilling? Eller?!
Tack! Jag håller fortfarande att vänja mig vid tanken att det tagit sig . Men nu har tröttheten och en del illamående kickat in så det börjar kännas mer verkligt
Oj så många inlägg på några dagar - så kul att läsa i kapp lite.
Grattis Grodan77 så jätteroligt! Håller alla tummar och tår.
Sussna85. Följer dig lite extra nyfiket, jag är ju bara en dag efter med min insättning och graviditet. :) Bra att läsa om den stängda livmodertappen och slutsatsen att det därmed inte verkar vara en blödning från en ev tvilling. Jag har också fått blödningar, men hitintills bara två korta och lätta nidblödningar. Blödde vid 21 på kvällen. Kom en typ kort, men tydligt blödning. Stannade av ganska direkt och så var det lugnt i någon vecka. Kände ingen molvärk i samband med blödningen. Samma sak hände i v 5. Vanligt och troligt inget att oroa sig för sa kliniken och HCG verkade då stiga som det skulle så jag oroade mig inte. Jag har haft väldigt svaga symptom än så länge. Men nu är jag i v.6+0 och nu på kvällen fick jag utöver det lätta lätta, knappt märkbara illamåendet ganska kraftig molvärk i ryggen, typ mensvärk.
Så nu blir jag lite rädd att jag ev skulle få en kraftigare blödning under helgen.
Vad har ni fått för instruktioner om ni får en kraftigare blödning? Att åka in och göra ett UL?
Vid de mindre blödningarna sa min klinik att jag bara skulle ta det lugnt och se till att jag får i mig min vanliga dos progesteron, inte öka utan försöka hålla den jämn bara och dricka mycket vatten. Men om man får en kraftigare blödning? Då är det troligtvis läge att åka in för ett UL så snart man kan?
Håller tummarna för alla som ruvar och väntar på insättningar, planerar inför framtiden och så ett "Hej och välkommen" till de som är nya i tråden. :)
Lyckan verkar inte vara så långvarig denna gången heller. Började blöda idag, helt utan förvarning, ingen smärta. Har inte haft den minsta tillstymmelse till rosa ens. Men idag störtflod och klumpar. Har fått ut så mycket så det känns verkligen inte som det finns en chans att det är något kvar av en lycka graviditet. Ska till kliniken i morgon eftermiddag och få det bekräftat. Fortsätter dock med medicin till dess jag har varit hos kliniken.
Nu har vi bara en liten rackare kvar i frysen...
Tydligen så är jag fortfarande gravid!!! Hur i hela h-vete gick det till??!?? Inget spår av blod i livmodern eller på tappen, en fostersäck där man kunde skymta ett foster i ena hörnet. Eftersom jag bara är i v5+3 så är det för litet för att se hjärta och om det lever. Men det fanns där, såg ut precis som det skulle i den veckan. Ska på koll igen om en vecka.
Igår så blödde jag alltså mer och fick mer klumpar än vid mitt missfall i vecka 9. Ändå fanns något kvar! Ja, jag trodde jag hade varit med om det mesta i gravidsvängen men tydligen inte.