GrodanS77 skrev 2021-01-13 15:44:26 följande:
Skönt att ni kom fram som ni skulle!
Har din kille sämre spermakvalitet eller varför har man valt injektion? Du kanske har skrivit det förut men jag har missat i så fall.
Får man fråga vad ni betalar för ett försök? Som jag fattar det har ni fått alla ägg som de plockat från donatorn. Men blir det samma kostnad om donatorn får 8 eller 15 tex?sen betalar man för respektive insättning också antar jag?
Vi har nämligen använt oss av frysta ägg och då får man välja 6, 8, 10, 12 ägg och betalar olika beroende på antal ägg, sen tillkommer kostnad för insättning av frysta blasto. Det finns dock en risk att alla ägg inte klarar upptiningen så det kan bli så att färre faktiskt har möjlighet att befruktas.
För att ge något slags svar ang 2 eller 5 dagars så skulle jag köra på 5 dagars om det var mig de hade gällt. Ju fler Celler ägget har vid frysning och tining desto bättre för då har den ?råd? att tappa nån cell men ändå klara sig. Dvs större chans att de frysta blastosarna klarar upptiningen. Dessutom så slutar en del ägg att dela sig som de ska efter några dagar och odlar man längre har man sållat bort dem redan då. Så tänker jag...
Hoppas att ni får bra resultat nu så du inte behöver bekymra dig om frysta eller inte!
Jo det var skönt att kunna sätta foten i åbo :) Aha ok intressant. Vad kostar det för dessa olika antal ägg på er klinik?
Vi betalar 7000-8000 euro för en donator så att säga,och det är samma summa fast donator skulle få 1 ägg versus 30.Den högre summan,8000, är om icsi används,plus långtidsodling blir det tillägg på. Vid FET är det 1000 euro sen/gång. Vi får alla ägg,om donatorn skulle ha fått typ 30 st så fanns det en risk att vi skulle ha behövt dela med ett annat par. Ja men lite så är tänker jag nog oxå,både vid odling och upptining. En blasto har sina fördelar.
Tack! Jag önskar så några frysta för en eventuella syskon senare. Men jag vill inte heller skrika efter för mycket så att säga.