• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Lovsan
    Annanathalia skrev 2021-07-22 16:03:47 följande:

Tack snälla, skall kolla upp dem också, svårt val det här :) Lycka till när det blir dags sedan.

Tack och detsamma till dig/er!
  • Myntan

Jag fick positivt på ett test hemma idag! Testdag imorgon, men kunde inte vänta! Ska testa imorgon också och sen blodprov på måndag enligt klinikens riktlinjer. Hoppas hcg-nivåerna är bra då och att allt är som det ska! Nervöst :)

• Påskliljaa
    lill111 skrev 2021-07-23 22:04:42 följande:

Olgakliniken är bäst, utan tvekan:)

Varför avig Ryssland??

För det kan likställas med människohandel, vidrigt.
  • Sofia95
    Myntan skrev 2021-07-24 18:14:05 följande:

Jag fick positivt på ett test hemma idag! Testdag imorgon, men kunde inte vänta! Ska testa imorgon också och sen blodprov på måndag enligt klinikens riktlinjer. Hoppas hcg-nivåerna är bra då och att allt är som det ska! Nervöst :)

Grattis!! Så himla härligt!! <3
  • lill111
    Påskliljaa skrev 2021-07-24 18:14:55 följande:

För det kan likställas med människohandel, vidrigt.

Så du drar paralleller mellan olgakliniken och människohandel? Är du helt korkad??
  • lill111
    lill111 skrev 2021-07-23 22:04:42 följande:

Olgakliniken är bäst, utan tvekan:)

Varför avig Ryssland??

Lycka till och ta hand om er! Vi lyckades på första försöket hos olga proffsiga och kompetenta:)

Försökt både i Sverige och Grekland innan.
  • snuffen5

Jag har varit på Gennet i Prag och lyckades på tredje försöket. Är gravid i v 15. Hade jag kunnat vrida tillbaka klockan hade jag lätt valt Olga i Ryssland. Kunskapen, servicen, bemötandet, inställningen. Allt slår min klinik. Har haft jättemycket problem och fått lösa mycket själv. Flera läkare kan inte engelska. Har bland annat haft 5 olika läkare på ett år (alla slutade). Visst Gennet är billigare än Olga men kanske inte i längden. Det ska inte vara en kamp att få kliniken att samarbeta. Har haft ett skypemöte med Olga och pratat med bekanta som går där. Så stor skillnad!

• Eva7272

Grattis till alla er som plussat!

Själv är jag inne på rd 6. Tjuvtestade redan igår kväll med ett clearblue som man skulle kunna se 5 dagar innan BIM och det var negativt. Testade idag på morgonen med test från RFSU och det var också negativt. Känner mig tyvärr inte heller gravid. Jag har varit det så många gånger tidigare (många missfall + 2 barn) så det är som jag känner min kropp. Hur det ska kännas för mig vill säga. Andra kan ju ha helt andra grav.symtom. Jag brukar alltid ha ömma bröst och det har jag i och för sig men det började någon dag innan överföringen och är troligtvis en biverkan av Estradotplåstren. Som gravid har jag väldigt molande magvärk vilket jag inte har nu.

Det är vårt första försök med ÄD. Vi har tre st 5-dagars kvar varav 2 är klassade som hög kvalitet. Är det någon av er som gjort flera försök som vet om de ändrar något till nästa försök? Analyserar de vad som kan ha gått snett el kör man bara på med samma? Bara nytt embryo?

En annan sak; läser att många av er fått Trombyl. Jag har inte fått det. Varför får man det?

• Sofia95
    Eva7272 skrev 2021-07-27 12:36:25 följande:

Grattis till alla er som plussat!

Själv är jag inne på rd 6. Tjuvtestade redan igår kväll med ett clearblue som man skulle kunna se 5 dagar innan BIM och det var negativt. Testade idag på morgonen med test från RFSU och det var också negativt. Känner mig tyvärr inte heller gravid. Jag har varit det så många gånger tidigare (många missfall + 2 barn) så det är som jag känner min kropp. Hur det ska kännas för mig vill säga. Andra kan ju ha helt andra grav.symtom. Jag brukar alltid ha ömma bröst och det har jag i och för sig men det började någon dag innan överföringen och är troligtvis en biverkan av Estradotplåstren. Som gravid har jag väldigt molande magvärk vilket jag inte har nu.

Det är vårt första försök med ÄD. Vi har tre st 5-dagars kvar varav 2 är klassade som hög kvalitet. Är det någon av er som gjort flera försök som vet om de ändrar något till nästa försök? Analyserar de vad som kan ha gått snett el kör man bara på med samma? Bara nytt embryo?

En annan sak; läser att många av er fått Trombyl. Jag har inte fått det. Varför får man det?

Hej! Först och främst, tappa inte hoppet ännu! Jag förstår att du jämför med tidigare graviditeter, men symtomen kan variera och rd5 och 6 är väldigt tidigt! Jag testade negativt på rd5, myyyyycket svagt först på rd7 och 8, starkare på rd9. Så håll ut!!

Vi gjorde 2 försök. Första fäste men släppte, testade svagt positivt på rd8 och 9, sedan negativt. Jag fick ändringar i medicinering, men det berodde främst på att jag inte lyckades bygga slemhinna på det som anses som "standarddos". Jag fick helt enkelt mer östrogen, genom att kombinera tabletter med plåster.

Trombyl förhindrar att det bildas små små blodproppar i livmodern. Inget man känner, men som kan skapa syrebrist hos embryot. Trombyl har mycket få biverkningar men kan gå fördelar, så be om det!
  • Eva7272
    Sofia95 skrev 2021-07-27 16:55:56 följande:

Hej! Först och främst, tappa inte hoppet ännu! Jag förstår att du jämför med tidigare graviditeter, men symtomen kan variera och rd5 och 6 är väldigt tidigt! Jag testade negativt på rd5, myyyyycket svagt först på rd7 och 8, starkare på rd9. Så håll ut!!

Vi gjorde 2 försök. Första fäste men släppte, testade svagt positivt på rd8 och 9, sedan negativt. Jag fick ändringar i medicinering, men det berodde främst på att jag inte lyckades bygga slemhinna på det som anses som "standarddos". Jag fick helt enkelt mer östrogen, genom att kombinera tabletter med plåster.

Trombyl förhindrar att det bildas små små blodproppar i livmodern. Inget man känner, men som kan skapa syrebrist hos embryot. Trombyl har mycket få biverkningar men kan gå fördelar, så be om det!

Tusen tack för svar. Jag ska ta en paus från testandet ett par dagar nu. Ska försöka tänka att det inte är kört än. Tycker om det här forumet. Känns bra att vi stöttar varandra. Roligt med många +, är glad för er skull och det ger hopp till oss andra också som ännu inte plussat.
Svar på tråden Äggdonation 2021