• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • pixie78

Vecka 6+2 idag och efter 2 veckor av extrem andfåddhet, visst illamående och ömma bröst försvann det mesta igår och idag kom det lite blod/slem med små, små klumpar. Hade samtidigt mensvärk som varade cirka 10 min. Kommer nu lite rosa/brunt varje toabesök. Ska imorgon flyga i 24 timmar och har ångest över om missfallet kommer igång ordentligt under resan. Panik på tanken att sitta med det på flygtoan. Och så ledsen såklart! Funderar på om det går att skjuta fram det genom att ta lutinus lite tätare än 8 timmar. Vad tror ni?

• Sofia95
    pixie78 skrev 2021-07-13 21:14:08 följande:

Vecka 6+2 idag och efter 2 veckor av extrem andfåddhet, visst illamående och ömma bröst försvann det mesta igår och idag kom det lite blod/slem med små, små klumpar. Hade samtidigt mensvärk som varade cirka 10 min. Kommer nu lite rosa/brunt varje toabesök. Ska imorgon flyga i 24 timmar och har ångest över om missfallet kommer igång ordentligt under resan. Panik på tanken att sitta med det på flygtoan. Och så ledsen såklart! Funderar på om det går att skjuta fram det genom att ta lutinus lite tätare än 8 timmar. Vad tror ni?

Nej så ledsamt!! :'( men hallå! Ge inte upp hoppet! Inte än! Det är ju många som blöder, riktigt ordentligt till och med, där det än så går bra!!

Om du har möjlighet att höja progesteronet så gör det! Kanske även en extra progynon eller vad du använder? Det är såklart inte bra att proppa i sig massa extra medicin i "onödan", men det vet vi ju inte om det är! Det är värt att försöka!! Försök hålla dig lugn! Jag vet inte hur mycket lutinus du har(?) Men jag höjde till 4st/dag när jag var ungefär där du är nu och tom v12. Jag hade ingen blödning, jag bara höjde ändå. Tog dem 2+1+1
  • Eva7272

Någon som har någon aning om hur länge det brukar dröja på ett ungefär från att man fått ok

på tjocklek livmoderslemhinnan till själva insättningen.

Igår fick jag ok för insättning men jag har inget datum satt när det kommer ske.

• Sofia95
    Eva7272 skrev 2021-07-14 20:27:03 följande:

Någon som har någon aning om hur länge det brukar dröja på ett ungefär från att man fått ok

på tjocklek livmoderslemhinnan till själva insättningen.

Igår fick jag ok för insättning men jag har inget datum satt när det kommer ske.

Det låter väldigt konstigt att du inte fick datum, kör du i Sverige eller utomlands?

Det kan vara lite olika, men vanligt är att insättning sker omkring dag 17-20 Och kontrollultraljudet brukar man glra dag 10-11, så en vecka efter ungefär :)
  • Myntan
    Sofia95 skrev 2021-07-11 06:15:04 följande:

Äsch, jag svarade på fel inlägg! :-P stort lycka till till dig såklart, Myntan! <3

Tack så jättemycket! <3

Nu är det bara att hålla tummarna. De ville jag skulle ta blodprov den 25:e, så det får bli måndag den 26:e. Så spännande!
  • Myntan
    pixie78 skrev 2021-07-13 21:14:08 följande:

Fy vilken oro! <3 Hur går det? Har du varit på någon koll?

Hoppas livet mår bra där inne trots allt! <3
  • Myntan
    Sofia95 skrev 2021-06-25 07:42:24 följande:

Stort tack <3 Ja, det var överväldigande. Nu försöker vi att ta in det. Jag känner mindre oro, men vi har fortfarande inte vågat berättat för nästan någon (föräldrar, men inte syskon), för det känns liksom för bra för att vara sant. Men vi ska berätta snart, förmodligen kommer det att vara positivt för oss själva också, så att det trillar ner att det är på riktigt :)

Så fint och rörande att få se att krabaten mår bra där inne. Det blir ju mer och mer verkligt också när man får titta in. :)

Vilken vecka är du i nu?
  • Myntan

Vad vet man om missfallsrisken vid äggdonation? Är den högre än vid ?vanliga? graviditeter eller hur är det?

• Eva7272
    Sofia95 skrev 2021-07-15 07:42:45 följande:

Det låter väldigt konstigt att du inte fick datum, kör du i Sverige eller utomlands?

Det kan vara lite olika, men vanligt är att insättning sker omkring dag 17-20 Och kontrollultraljudet brukar man glra dag 10-11, så en vecka efter ungefär :)

Kliniken ringde idag som tur var. Jag har fått prel.tid onsdag nästa vecka då är jag på dag 18 så det verkar ju ok.
  • Eva7272
    Sofia95 skrev 2021-07-15 07:42:45 följande:

Kliniken ringde idag som tur var. Jag har fått prel.tid onsdag nästa vecka då är jag på dag 18 så det verkar ju ok.
Svar på tråden Äggdonation 2021