Äggdonation 2021
Ni som gjort FET med progynon + lutinus eller motsvarande, hur länge skulle ni fortsätta med medicineringen och fick ni ta samma doser efter insättning och fortsatt sen om ni fick plus?
Ni som gjort FET med progynon + lutinus eller motsvarande, hur länge skulle ni fortsätta med medicineringen och fick ni ta samma doser efter insättning och fortsatt sen om ni fick plus?
Vad ska jag tro om det här? Supersvagt streck ruvardag 9. Brukar använda digitala test så blir ju jätteosäker nu.
Tack!! Ja jag tog ett digitalt nu också.. och det stod Gravid 1-2 veckor. Så sjukt att se.. Har ju dock fått se det tidigare utan att det gått vägen men idag är vi iaf glada.. så får vi oroa oss från och med imorgon! :) Kommer ju testa flera gånger nu de kommande veckorna för att se att det är kvar och att veckorna stiger.
Kul att det händer grejer i tråden och att vi är så många som är igång!
Jag startade stimulering förra veckan, har VUL på måndag för att se om det kan leda till insättning (förra gången blev slemhinnan bara knappt 6mm så vi fick avbryta). Ingen ändring i medicinering, så jag vet inte vad jag kan förvänta mig, men hoppas såklart.. vid första försöket var slemhinnan 7,8mm på dag 9, VUL på måndag blir dag 12. Kanske var förra gången bara otur? (Eller första gången tur..) återstår att se!
Hur noga är ni med att hålla samma antal timmar mellan doserna av Lutinus? Jag tar tre gånger om dagen men det blir ju länge mellan sista på kvällen och första på natten.
En annan fråga, ni som har nån slags känningar (under ruvning eller efter plus) var känner ni av det? Jag hade sååå ont i går, långt ner till höger, nästan i ljumssken. Känns mer som i äggledaren liksom. Känner mig pinsamt dåligt insatt i min egen anatomi men alltså var sitter egentligen livmodern? :) Bör den inte vara mer i mitten av magen :)
Blir galen av denna väntan och oro. Igår kändes det så bra för att det gjorde ont och jag började drömma lite om framtiden, idag har jag inte känt ett dugg så tänker genast att det är över och förbered min sambo på det. Förra gången stannade det av i vecka fem.. typ där jag är nu alltså. Känner heller inga andra symptom. Kommer inte ihåg när jag började må illa den gången där det varade lite längre... Hur känner ni andra? Blir det annorlunda med symptom nu när man är fullproppad med progynon och Lutinus?
Kan man ens märke ett missfall så länge man tar progynon? Man börjar väl inte blöda förrän man slutar ta dom? Frågade kliniken men de sa bara att jag inte ska oroa mig.. haha ja eller hur!!
Det var för bra för att vara sant såklart...