HSOF skrev 2021-07-11 18:30:23 följande:
Det är du som ska lägga ner tramset. Regeringen med Eriksson i spetsen kallade redan innan valet till sig big tec innan valet 2018 och fick bl a granskning Sverige nerlagt och tystad. Medverkande var även Mattson, dåvarande redaktör på expressen och Wolodarski från DN.
Regeringen har en väldigt stor hake på både Google och Facebook, då de har sina serverhallar med nästintill skattefri el placerade i Sverige och fler elslukande serverhallar (en hall drar ungefär lika mkt som en storstad) för big tex är på G även för amazon. Så ganska naivt att tro att svenska regeringen inte har något att säga till om här.
När det kommer till avstängningen av swebbtv så är det bara skitsnack som SVT går ut med och det är inget att vänta när det kommer från statliga SVT som är en del av staten.
Det är ganska vida känt hur Google (youtube)Facebook och twitter jobbar. De du blir nerstängd och så får ett försök på dig att överklaga, dock så är dem, åklagare, domare ocv pöbeln och du kan inte göra något åt det.
Vissa får en varning eller två, vissa blir bara nerslängda utan någon förklaring. Swebbtv gjorde ett program om det här samt bla nedstläckningen av en annan alternativ kanal, exakt 24 som också censurerades.
Själva hade de fått en varning av Google innan nedstängningen.
Sedan är det åter igen som jag skrev tidigare, sociala plattformar har ingen rätt att vara publicister utan att ta ansvar för det som publiceras på deras plattformar. Det drabbar kanske högern just nu men tänk om det skulle drabba er på vänsterkanten i framtiden, vad skulle du tycka om det?
Själv tycker jag att bara sånt som är olagligt ska tas bort, i annat fall får de ta ansvar för vad som publiceras på plattformarna även rättsligt. Det tror jag inte mister suckerburg mfl vill göra.
Swebbtv och andra alternativa medier fyller en väldigt viktig roll i denna cancelkultur vi lever i idag och är demokratins sista hopp.
Jag har redan länkat till förklaringen att Swebbtv stängdes ner och det du framför är inget annat än en konspirationsteori.
Privata företag som Google, Youtube och facebook har användarvillkor som man måste följa om man vill verka på deras plattformar. Gör man inte det så förlorar man den möjligheten.
När det gäller Swebbtv så har den kanalen spridit rasism och hat mot invandrare samt spridit falska påståenden mot Covid 19 och det är anledningen till att Swebbtv slängdes ut från Youtube.
Den högerextrema publikationen Exakt24 som drivs av den f.d. sverigedemokratiska toppolitikern Erik Almqvist och som har medarbetare som hyllar Adolf Hitler, förnekar Förintelsen blev utslängd från Youtube av ungefär samma skäl som Swebbtv.
Det är befängd tanke att privata företag skulle tvingas sprida rasism, antisemitism och desinformation om covid19. Det är naturligtvis ägarna till dessa plattformar som bestämmer spelreglerna och vill de inte sprida sådant så är de i sin fulla rätt att agera.