Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför vill SD att privata mediebolag ska tvingas dela vitmaktpropaganda, nyfascism och konspirationsteorier?

Hippolyte skrev 2021-01-23 09:51:54 följande:

När Noam Chomsky anklagades för att försvara fascisternas åsikter sa han att han inte försvarade deras åsikter utan rätten att uttrycka dem. Förvånansvärt många som inte kan skilja mellan detta; En åsikt och rätten att få säga den.

Jag är inte för att stoppa möjligheterna för fascister, nazister och antisemiter för att utrycka sig. Däremot kommer jag varje dag i veckan varna för och argumentera emot fascism, nazism och antisemitism. 

Att privata bolag ska ha möjlighet att stoppa användare som bryter mot användarvillkoren (som skedde när Youtube slängde ut Swebbtv) är inte märkligare än att Familjeliv har rätt att stoppa inlägg från användare som inte respekterar 
    användarvillkoren.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Hippolyte skrev 2021-01-23 10:34:23 följande:
    På YouTube kan du inte ens argumentera emot nazism. Förmodligen blir du raderad om du använder ordet oavsett sammanhang. Det är konstigt för somliga kan nämna namnet Hitler medan jag förmodligen blir raderad. Vissa användare har de extra koll på. Sett folk skriva "smutsiga judar" utan att det händer något. De verkar strunta i spam som ingen tar på allvar men raderar lite längre kommentarer som uttrycker en åsikt. Deras användarvillkor ska tas med en nypa salt. Gör som de vill. Samma sak på Familjeliv. Fick en sak raderad som inte var stötande. Bara det att sanningen sved så någon fick en böld i röven och anmälde inlägget.

Ditt påstående stämmer illa med mina erfarenheter. På Youtube frodas mycket nazism och högerextremism och det är mest de som framhåller diskriminering av tex judar, muslimer sexuell läggning etcetera eller som argumenterar för t.ex. våld som stoppas

• KillBill
    Ju mer ju bättre skrev 2021-01-23 10:22:36 följande:
    Argumenterar mot all form av extremism när nöden så kräver. De flesta är ju stollar som inte är värda att lägga tid på.

När ska du börja argumentera mot kommunism?

Kommunismen är väl i princip död

Kommunism måste vara en av de politiska ideologier som attraheras minst antal medborgare i landet och därför känns det inte meningsfullt att lägga tid att debatten (kritisk är jag dock). Fascism och högerextremism ökar däremot så där känns det mer angeläget att engagera sig.

• KillBill
    Hippolyte skrev 2021-01-23 11:18:21 följande:
    Mitt påstående är en korrekt skildring av verkligheten. Om dina erfarenheter inte stämmer med verkligheten har du problem.

Ja det är din upplevelse men inte min och det du beskriver låter i mina öron som anekdotiska bevis.  Du måste hålla med om att Youtube är och har varit en smältdegel för mycket högerextremism.

• KillBill
    Rataxes skrev 2021-01-23 12:08:24 följande:
    De där fascisterna du hela tiden ser öka, finns de i rummet hos dig just nu
    Det har stått ganska mycket i media om detta. Säkerhetspolisen varnar bl.a. för ökningen av högerextremism i samhället. 

www.svt.se/nyheter/inrikes/sapo-hogerextrema-hot-okar

• KillBill
    Hippolyte skrev 2021-01-23 12:15:44 följande:
    Innan fanns ju Alex Jones där och en del andra men nu har dessa helt eller delvis gått över till andra plattformar. Smältdegel var det för tio år sedan. Nu kan man inte i sin vildaste fantasi påstå det längre.

Ja bl.a. Alex Jones lämnat Youtube till föremål för kanaler där han kan sprida antimistiska konspirationsteorier utan att få inlägg bortplockade men det innebär inte att det inte florerar en massa högerextremism och nazism på Youtube. 

• KillBill
    Hippolyte skrev 2021-01-23 13:56:30 följande:
    Han har inte lämnat. Blev avstängd. Även från Facebook vill jag minnas. Man ska inte skjuta budbäraren. Han har rätt som kritiserar Nancy Pelosi för hyckleri när hon gett sin förståelse för BLM och de våldsamma upploppen. Även diverse journalister och kändisar som hotat Trump med våld. Robert De Niro ville slå honom i ansiktet. Joe Biden sa att han ville gå ut på gården och göra upp med honom. Det har varit tillåtet att säga vad som helst om Trump. Alex Jones snackar mycket skit men även en dåre kan ha rätt någon gång. Att tysta ner personer helt och hållet och döma ut allt de säger är korkat. CNN ljuger som bara den. De försöker inbilla sina tittare att det är en icke-profiterande kanal som bara vill sprida information. Hindrar inte att man kan plocka upp information därifrån men måste vara medveten om att de sållar och inte biter handen som föder dem. 80% av CNN:s tittare är Demokrater. De får stöd av vapenindustrin.

Om Alex Jones blivit avstängd från Youtube så handlar det inte om hans kritik mot Nancy Pelosi eller BLM utan om att han spridit antisemitism och spridit falska påståenden om Covid 10 (försökt sälja tandkräm som botemedel mot Corona och annat oseriöst).

• KillBill
    Hippolyte skrev 2021-01-23 14:58:46 följande:
    Blev avstängd 2018 så det var inte på grund av det. Återigen undrar jag vem som står för den absoluta sanningen? Litar du 100% på CNN? Tror du att politiker alltid talar sanning? Tror du att Zuckerberg är så ärlig? Han som startade sin sida som en ren mobbingsajt.

Då var det kanske Alex Jones antisemitiska konspirationsteorier som stoppade honom? Hur som helst så har Jones varit i blåsväder många gånger med en mängd konspirationsteorier och kvacksalveriförsök.

• KillBill
    Hippolyte skrev 2021-01-23 16:07:48 följande:
    I blåsväder enligt vem? Är det Gud? Jag frågar ju vem som bestämmer vad som är sanning. Visste du att Tony Blair anklagats för brott mot mänskligheten av en tribunal? Var en av dem som ljög att Saddam hade massförstörelsevapen. Det finns länder som beslutat att gripa honom om han sätter sin fot där. Bland annat Sydafrika. Så länge han håller sig i Västvärlden går han fri. Här har man tonat ner att de ljög för att starta ett krig. I verkligheten finns det ingenting som är svart och vitt. Du sprider ju själv desinformation.

Jag vet inte vart du vill komma. Folk anklagas till höger och vänster. För något år sedan anklagades tex Barack Obama för antisemitiska handlingar men det var ju bara svammel. Ditt påstående om att Tony Blair skulle riskera att gripas i Sydafrika låter mycket märkligt. Var har du för källa på det? 

När det gäller Alex Jones kan du inte neka till att han sprider antisemitiska konspirationsteorier. Detta har ju skett inför öppen beskådan.

• KillBill
    Hippolyte skrev 2021-01-23 17:37:07 följande:
    Du borde lita mer på konspirationsteoretiker ;)

bulawayo24.com/index-id-news-sc-africa-byo-19397-article-South+African+police+asked+to+arrest+Tony+Blair.html

Nej Du har fel och det hade du sett om du läst det du länkade till. Tony Blair blev aldrig gripen i Sydafrika.

Det har funnits krafter som velat åtala både den amerikanske presidenten George Bush (Republikan) och Tony Blair (LAB) för Irakkriget men så har inte skett.  Det är alltså ett felaktigt påstående att det skulle finnas länder som beslutat att gripa Tony Blair om han sätter sin fot där.

Som vanligt visade det sig att det är viktigt att vara källkritisk.. ;)

Svar på tråden Varför vill SD att privata mediebolag ska tvingas dela vitmaktpropaganda, nyfascism och konspirationsteorier?