KillBill skrev 2021-01-23 10:13:15 följande:
Jag är inte för att stoppa möjligheterna för fascister, nazister och antisemiter för att utrycka sig. Däremot kommer jag varje dag i veckan varna för och argumentera emot fascism, nazism och antisemitism.
Att privata bolag ska ha möjlighet att stoppa användare som bryter mot användarvillkoren (som skedde när Youtube slängde ut Swebbtv) är inte märkligare än att Familjeliv har rätt att stoppa inlägg från användare som inte respekterar användarvillkoren.
På YouTube kan du inte ens argumentera emot nazism. Förmodligen blir du raderad om du använder ordet oavsett sammanhang. Det är konstigt för somliga kan nämna namnet Hitler medan jag förmodligen blir raderad. Vissa användare har de extra koll på. Sett folk skriva "smutsiga judar" utan att det händer något. De verkar strunta i spam som ingen tar på allvar men raderar lite längre kommentarer som uttrycker en åsikt. Deras användarvillkor ska tas med en nypa salt. Gör som de vill. Samma sak på Familjeliv. Fick en sak raderad som inte var stötande. Bara det att sanningen sved så någon fick en böld i röven och anmälde inlägget.