• KillBill

Varför vill SD att privata mediebolag ska tvingas dela vitmaktpropaganda, nyfascism och konspirationsteorier?

SD med Jimmie Åkesson i spetsen kämpar just nu för att Youtube ska tvingas sända program från Swebbtv som blivit utslängda efter att vid flera tillfällen ha brutit mot Youtubes regelverk (Bland annat spridit falsk information kring Covid 19). Swebbtv står för en nationalistisk linje som ligger i linje med vit makt-grupperna. De lyfter fram "etnopluralism" (nedlagda Nationaldemokraternas ideologi) och franska nyfascister/identitärer som föredömen. Det handlar om idéer som ibland är uteslutningsgrundande inom SD.

Jimmie Åkesson får det till att det skulle handla om censur men så är det naturligtvis inte (ett privat mediebolag bestämmer själv vad den vill sända). Swebbtv sänder via sin egen hemsida och om SD vill bidra till att ytterligare lyfta fram vitmakt- propaganda, nyfascism och konspirationsteorier så kan han enkelt upplåta plats åt Swebbtv på alla SDs medieplattformar t.ex. tv-kanalen Riks.

Man kan ju vända på steken och fråga sig om Åkesson anser att SD-kanalen Riks ska tvingas ge utrymme åt islamister, miljöextremister eller politiska motståndare långt till vänster?

Vad tycker ni? Ska privata företag tvingas publicera bidrag från vem som helst och även vid brott mot uppsatta regelverk?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Varför vill SD att privata mediebolag ska tvingas dela vitmaktpropaganda, nyfascism och konspirationsteorier?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-01-23 07:11:24 följande:

Swebb-TV ligger för övrigt här, numer:

swebbtv.se/
    swebb.tv/

Det börjar bli allt mer uppenbart att det gäller att ha så mycket kontroll som möjligt över sina egna kanaler och inte bara förllita sig på BigTech.

Youtube stoppade vitmaktkanalen  Swebbtv efter att kanalen brutit mot Youtubes användarvillkor  (bl.a. genom att sprida felaktig information om Covid 19). 

Att Swebbtv fortfarande finns tillgängligt är ett
     bra exempel på att  Youtube inte stoppade Swebbtv:s yttrandefrihet.

• Hippolyte

När Noam Chomsky anklagades för att försvara fascisternas åsikter sa han att han inte försvarade deras åsikter utan rätten att uttrycka dem. Förvånansvärt många som inte kan skilja mellan detta; En åsikt och rätten att få säga den.

• KillBill
    Hippolyte skrev 2021-01-23 09:51:54 följande:

När Noam Chomsky anklagades för att försvara fascisternas åsikter sa han att han inte försvarade deras åsikter utan rätten att uttrycka dem. Förvånansvärt många som inte kan skilja mellan detta; En åsikt och rätten att få säga den.

Jag är inte för att stoppa möjligheterna för fascister, nazister och antisemiter för att utrycka sig. Däremot kommer jag varje dag i veckan varna för och argumentera emot fascism, nazism och antisemitism. 

Att privata bolag ska ha möjlighet att stoppa användare som bryter mot användarvillkoren (som skedde när Youtube slängde ut Swebbtv) är inte märkligare än att Familjeliv har rätt att stoppa inlägg från användare som inte respekterar 
    användarvillkoren.

• Ju mer ju bättre
    KillBill skrev 2021-01-23 10:13:15 följande:

Jag är inte för att stoppa möjligheterna för fascister, nazister och antisemiter för att utrycka sig. Däremot kommer jag varje dag i veckan varna för och argumentera emot fascism, nazism och antisemitism. 

Att privata bolag ska ha möjlighet att stoppa användare som bryter mot användarvillkoren (som skedde när Youtube slängde ut Swebbtv) är inte märkligare än att Familjeliv har rätt att stoppa inlägg från användare som inte respekterar användarvillkoren.

Argumenterar mot all form av extremism när nöden så kräver. De flesta är ju stollar som inte är värda att lägga tid på.

När ska du börja argumentera mot kommunism?
  • Hippolyte
    KillBill skrev 2021-01-23 10:13:15 följande:

Att privata bolag ska ha möjlighet att stoppa användare som bryter mot användarvillkoren (som skedde när Youtube slängde ut Swebbtv) är inte märkligare än att Familjeliv har rätt att stoppa inlägg från användare som inte respekterar användarvillkoren.

På YouTube kan du inte ens argumentera emot nazism. Förmodligen blir du raderad om du använder ordet oavsett sammanhang. Det är konstigt för somliga kan nämna namnet Hitler medan jag förmodligen blir raderad. Vissa användare har de extra koll på. Sett folk skriva "smutsiga judar" utan att det händer något. De verkar strunta i spam som ingen tar på allvar men raderar lite längre kommentarer som uttrycker en åsikt. Deras användarvillkor ska tas med en nypa salt. Gör som de vill. Samma sak på Familjeliv. Fick en sak raderad som inte var stötande. Bara det att sanningen sved så någon fick en böld i röven och anmälde inlägget.
  • KillBill
    Hippolyte skrev 2021-01-23 10:34:23 följande:
    På YouTube kan du inte ens argumentera emot nazism. Förmodligen blir du raderad om du använder ordet oavsett sammanhang. Det är konstigt för somliga kan nämna namnet Hitler medan jag förmodligen blir raderad. Vissa användare har de extra koll på. Sett folk skriva "smutsiga judar" utan att det händer något. De verkar strunta i spam som ingen tar på allvar men raderar lite längre kommentarer som uttrycker en åsikt. Deras användarvillkor ska tas med en nypa salt. Gör som de vill. Samma sak på Familjeliv. Fick en sak raderad som inte var stötande. Bara det att sanningen sved så någon fick en böld i röven och anmälde inlägget.

Ditt påstående stämmer illa med mina erfarenheter. På Youtube frodas mycket nazism och högerextremism och det är mest de som framhåller diskriminering av tex judar, muslimer sexuell läggning etcetera eller som argumenterar för t.ex. våld som stoppas

• KillBill
    Ju mer ju bättre skrev 2021-01-23 10:22:36 följande:
    Argumenterar mot all form av extremism när nöden så kräver. De flesta är ju stollar som inte är värda att lägga tid på.

När ska du börja argumentera mot kommunism?

Kommunismen är väl i princip död

Kommunism måste vara en av de politiska ideologier som attraheras minst antal medborgare i landet och därför känns det inte meningsfullt att lägga tid att debatten (kritisk är jag dock). Fascism och högerextremism ökar däremot så där känns det mer angeläget att engagera sig.

• Ju mer ju bättre
    KillBill skrev 2021-01-23 11:05:49 följande:

Kommunismen är väl i princip död? 

Kommunism måste vara en av de politiska ideologier som attraheras minst antal medborgare i landet och därför känns det inte meningsfullt att lägga tid att debatten (kritisk är jag dock). Fascism och högerextremism ökar däremot så där känns det mer angeläget att engagera sig.

Är kommunismen verkligen mindre än nazismen. Det tror inte jag på. Var inte länge sedan V's dåvarande partiledare kallade sig kommunist. När kallade sig en partiledare för ett riksdagsparti senast sig själv för nazist?
  • Hippolyte
    KillBill skrev 2021-01-23 10:55:58 följande:

Ditt påstående stämmer illa med mina erfarenheter. På Youtube frodas mycket nazism och högerextremism och det är mest de som framhåller diskriminering av tex judar, muslimer sexuell läggning etcetera eller som argumenterar för t.ex. våld som stoppas

Mitt påstående är en korrekt skildring av verkligheten. Om dina erfarenheter inte stämmer med verkligheten har du problem.
  • KillBill
    Hippolyte skrev 2021-01-23 11:18:21 följande:
    Mitt påstående är en korrekt skildring av verkligheten. Om dina erfarenheter inte stämmer med verkligheten har du problem.

Ja det är din upplevelse men inte min och det du beskriver låter i mina öron som anekdotiska bevis.  Du måste hålla med om att Youtube är och har varit en smältdegel för mycket högerextremism.

Svar på tråden Varför vill SD att privata mediebolag ska tvingas dela vitmaktpropaganda, nyfascism och konspirationsteorier?