• Anonym (Leo)

Bonusdotter vill vara mamma?

Var är pappan? Gör hon likadant när det är pappa som byter, matar lillebror osv? Det låter på din beskrivning som att du är ensam med barnen.

• Anonym (Leo)
    innox skrev 2020-12-30 21:10:12 följande:

Jag har sonen 90 % av tiden och bonusdottern vill helst bara vara med mig och lillebror

Låter som att ni har andra problem med andra ord.

Med flickan, tror du att det skulle bli skillnad om du låg steget före och bad om hjälp ibland? -Lotta, när gröten har kallnat, skulle du vilja hjälpa mig att mata Nisse?

Pappan kanske kan sticka iväg med dottern ibland så du får vara ensam med den yngsta? Så gör vi ibland och vi är kärnfamilj. Det är skönt att ha tid två och två. Det låter ju också som att relationen far-dotter kanske behöver en puff i rätt riktning.
  • Anonym (Leo)
    innox skrev 2021-01-01 11:23:28 följande:

Jag köpte vagn , talande docka, matningsset, säng, bebiskläder och blöjor som hon fått av lillebror. Hon gick med vagnen 1!! gång sen ville hon bara köra lillebror i vagnen.!

Du snuddar vid vad jag tror är grundproblemet igen. Varför köper du det här? Det är väl en typisk grej som flickans föräldrar borde ha tänkt på och ordnat.

Jag tycker att det låter som att du är en riktigt fin bonusmamma som vill göra det bra för barnen. Men pappan är helt frånvarande i alla dina inlägg (förutom de dör du skriver att han inte är med barnen). Jag tror att drt är där ni behöver göra den stora insatsen.
Svar på tråden Bonusdotter vill vara mamma?