Anonym (Juli) skrev 2020-12-30 16:55:40 följande:
Ja och med situationen nu kan man ju inte göra så mycket heller för att uppehålla sig. Sen jobbar jag med nyfödda så träffar massor dagligen och det har inte vart ett problem förrän nu sista månaderna. Det gör en ännu mer sugen.
Men vad roligt. Jag är fjärde barnet. Född efter tvillingar. Min mamma tyckte hon blev snuvad på en graviditet och förlossning så det blev en fyra.
Hur gamla är tvillingarna?
Ja jag tror det är bra månader så vi hoppas det blir som vi tänkt. Första barnet är född i juni och det är helt okej men sjukt opraktiskt med kalas då det är midsommarhelgen. Min mormor är född i maj och vill så gärna ha sällskap där. Vi har ingen i familjen förutom hon som fyller år i april eller maj. Så det är nog dags.
Vad pluggar du för något? Har du långt kvar?
Nej precis, Corona gör livet lite krångligare på alla möjliga plan just nu...
Ååååh, är du barnmorska? Eller kanske USKA eller SSKA? För mig har suger förstärkts av att ett par som jag känner just har fött/blivit gravida, så jag kan bara tänka mig hur det är att träffa spädisar hela tiden!
Hahah, det låter som att jag och din mamma har en del gemensamt! Mina tvillingar är snart 2 år, och storebror är 3.5, hur många år är det mellan dig och dina syskon?
Ja juni har ju sina problem med att folk gärna åker bort under sommaren också... Men maj kan jag som sagt varmt rekommendera, tycker att det är en optimal månad faktiskt, haha.
Jag läser till lärare, har 3 år kvar. Ska bli spännande att föda och sen se när jag går tillbaka till skolan...!