Konstig bismak på lax
Vet du om laxen har varit odlad eller vild? Var den har kommit ifrån? Tänker att det kanske kan påverka, särskilt odlad som får foder.
Vet du om laxen har varit odlad eller vild? Var den har kommit ifrån? Tänker att det kanske kan påverka, särskilt odlad som får foder.
Precis. Tråkigt för lax är ju egentligen god och lättlagad mat. Förut älskade jag käka rå lax (som vart uppfrusen) Japan style med soja och wasabi men det har jag fått sluta med för den helt enkelt inte smakat nåt vidare att äta på det sättet.
Inga problem, det var bara roligt (tyvärr hade seniorligan köpt på sig all lax som jag skulle kolla).
Att jag tänkte de tre fiskarna var för att åtminstone forellen här hos oss är ungefär 60% av vad laxen kostar.
Aha, så forell är billigare hos er? Ja, jag har inte koll på priserna för dom 3 firrarna du nämnde men ska som sagt kolla upp det. Kanske är dom inte så dyra. Utom röding då för den är väl lite exklusiv så där.
Hade du tänkt ha lax imorgon på nyårsafton eller va det enbart för min skull du rekade?
Låter som ni får ett GOTT nytt år, god mat alltså!
Önskar dig och alla andra i tråden med ett Gott Nytt År.
Ska fira och äta med/hos mina föräldrar men vet faktiskt inte va dom planerat för mat men gott blir det säkert.
Ska kolla alla 3 firrarna, jag lovar.