Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?

Det är nog en kombination.

Jag har varit med i en sån grupp . Men när jag såg ut utbudet vart jag mörkrädd. Skulle inte röra dessa kvinnor med tång. Men ändå ställer de höga krav.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Inte alltid.) skrev 2020-12-28 22:50:19 följande:

Det där är ett intressant fenomen. Så är det oftast ja. Men om du sätter ett stort antal kvinnor och ett mindre antal män i en isolerad miljö, kanske 1 man/4 kvinnor eller så, kanske funkar med 1 man/2 kvinnor med? Så anpassar sig kvinnorna och även männen snabbt till att bli aktiva resp. passiva. Kvinnor uppvaktar män istället för vice versa. Det där tar bara timmar, inte ens dagar att väldigt många av personerna blir bekväma med att göra så dessutom.

Nu var det länge sedan jag läste sånt här med olika sociala/psykologiska experiment på 50-60 och 70-talet, men det är en grej jag kommer ihåg från det :)

Möjligt.

Men på i stort sett alla dejtingsidor så är går det minst 3-4 män per kvinna. På Tinder tex är det 20% kvinnor.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Rostfri potatis) skrev 2020-12-28 22:56:36 följande:

På denna sidan har jag kollat de 100 senaste medlemmarna och det är ung 50/50 män kvinnor.

Ja, men det spelar ingen roll. Kvinnor vill inte ta första kontakten. De vill att männen ska jaga dom.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Inte alltid.) skrev 2020-12-28 23:34:06 följande:

Japp. Män är mer desperata rent generellt, men med "rätt" omständighet blir kvinnor likadana.

Kommer ihåg som mormor berättade om sin mamma efter andra världskriget i Tyskland, fanns nästan inga män kvar där hon bodde. Inte som i städerna med utländska soldater, utan helt enkelt nästan inga män. Mormors pappa som överlevde både östfront och sedan gav sig först när Dönitz blev fängslad (Snubben som efterträdde Hitler och ledde Tyskland ett par dagar) kom tillbaks till byn och alla kvinnor (och en hel del flickor samt tanter) var som tokiga och faktiskt även slogs rent fysiskt med varandra vid något tillfälle. Om vem som skulle bjuda honom på middag, vem som skulle städa hans hem (eller ja, resterna av det som han byggde ett nytt hus på), osv osv. Inte så värst feministiskt kanske :D Mormors mamma "vann" mot 50 andra kvinnor/flickor/tanter eller hur många hon nu hävdade att det var:D

Du kanske inte tycker det är så intressant iofs:D Men jag är fascinerad över hur anpassningsbara vi kan vara när det gäller detta, och hur kvinnor rätt snabbt tar på sig en manlig roll (fast på ett kvinnligt vis) i uppvaktningen om de måste.

Det föds ju fler män än kvinnor och historiskt har det jämnat ut sig då män dödat varandra i krig , osv. Idag har vi inte mycket krig. Istället har vi haft invandring av till största delen män. Så i de flesta åldersgrupper har vi ett stort överskott va män. Utom bland de allra äldsta.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Vad jag har sett & hört..) skrev 2020-12-28 23:44:57 följande:

Vad jag har sett & hört så kommer nästintill INGEN kvinna att välja en man som t.ex jobbar som Taxi chaufför, jobbar på ICA, undersköterska eller liknande. För kvinnor vill ha en man som har ett högavlönat eller medelhögavlönat yrke. Spelar ingen roll om mannen är snygg eller bara ser ok ut. Finns det 2 val bland kvinnor Man 42 år, normalt utseende (alltså inte snygg eller direkt vältränad) men jobbar som läkare och sedan är nästan man lika gammal, snygg & vältränad men jobbar som taxichaufför. Så kommer kvinnor att välja läkaren. Så är det i de flesta fall. Så om ni män vill lyckas fånga en kvinna på kroken så får ni vidareutbilda er :D

Så är det .

Men det är för att kvinnor utbildar sig i högre grad än männen idag.

Kvinnor vill att männen ska minst samma sociala status som henne.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Annika) skrev 2020-12-28 23:48:11 följande:

Det är möjligt att det är så, men jag undrar hur statistiken är om man jämför "riktiga" profiler. När jag kollar på Tinder är det ganska stor andel som inte har någon bild, ytterligare många som bara har ett foto, där de typ glor argt in i kameran från någon mindre smickrande vinkel. Sedan är det många som inte har någon text alls, eller bara typ sin längd. Då känner man sig inte så lockad att swipa höger, direkt...

Sedan är det ju ganska många som skriver i sin profil att de vill ha någon vid sidan om, kk, är poly, osv. Det är säkert intressant för vissa, men antagligen inte för de flesta.

Att män bara har sin längd på profilen är för att så många kvinnor bryr sig så mycket om längd. Är han lång kan det vara det som tippar över att hon swipar höger.

Kvinnor blir helt till sig över långa män.
  • Anonym (Pelle)
    Arcnice skrev 2020-12-29 00:36:25 följande:

Inte ovanligt att tjejerna också skriver ut sin längd i sina profiltexter (de gånger de har någon). Många gånger står det något i stil med jag är x.xx m lång, du är längre, så jag förstår att många killar som är långa skriver sin längd i hopp om att det är till deras fördel.

Japp, det tycker jag är bra dock. Så man kan välja bort dessa kvinnor.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Rödluvan) skrev 2020-12-29 17:13:18 följande:

Vi är lika sexfixerade men mer selektiva. Och vi har högre krav. Stor kuk, uthållig etc. Män tänker inte alls på kvinnans kapacitet för ett ligg. Har fått otaliga sexinviter online utan minsta fråga om min kropp eller kapacitet...

Vad menar du med kapaciteten??
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Eh) skrev 2020-12-29 19:54:56 följande:

Tror knappast att kvinnor är för kräsna. På den tiden jag hängde på dejtingsidor så var det typ 1 av 10 män som jag kunde tänka mig att dejta. Vill ha en vettig man, de flesta som hänger på dejtingsidor är inte vettiga. Snackar sex direkt, kan inte stava, långtidsarbetslösa och tycker det är skönt att inte jobba typ.

Ursäkta , är man inte vettig om man inte kan stava ? Jag skriver ofta fel på mobilen bla pga autocorrect. Sen finns det dom som har dyslexi också. Man behöver inte vara dum för det.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Eh) skrev 2020-12-29 20:29:42 följande:

Nej det tycker jag inte, då har man ju inte gått i skolan, hur kan man då vara vettig?

Jag har gått i skola och universitet. Men det blir ändå fel ibland om jag inte sitter och korrektur läser. Vilket jag inte alltid orkar göra.
Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?