Jill92 skrev 2021-11-22 09:53:41 följande:
Tack så mkt för pepp!! Skönt på nått sätt att veta att vi är fler som går igenom samma<3 Jag tror att vi ändå kommer köra på samma protokoll som sist. 13 av 13 äggblåsor hade mogna ägg, sen odlades 9 av dem vidare till blastocyster. Men bara en var av tillräckligt bra kvalite för att kunna ges till mig, därför ingen till frys. Men känner ändå att det är lite hoppfullt att så många ens ?klarade sig? till dag 5, även om kvaliten inte var perfekt...
Det stod att det som de satte in hade kvaliten 4:1:2. Har du som gjort många IVF koll på vad det är för skala?
oj 9 stycken överlevde till dag 5? det var inte dåligt.
jag kan inte kvaliten med siffror, min klinik använder sig av A,B,C kvalitet på blastocyster. jag misstänker då (lite logiskt haha) att 4 kanske motsvarar C-D? min klinik verkar ge embryon upp till dag 3 en 1, 2 eller 1-2.
men sedan ger de AA,AB,AC etc för blastocyster. när jag fick tillbaka min blastocyst som faktiskt blev min dotter 2018 så var det en 'b' så inte 'toppkvalitet' enligt embryologen.
det verkar som att dina delar sig så fort som de ska, men kanske innehöll dina blastisar för mkt fragmentering för att de ska känna sig säkra på att frysa och gå att tina upp igen. jag skulle försöka fråga mer om möjligt, det är alltid bättre att förstå så mkt som möjligt i denna processen, kanske kan man lägga till någon typ av tillskott om man tror på det också.
Tillskott av Q10 är det många som får tipsat om att äta för lite bättre äggkvalitet, men vet egentligen inte om det finns bevisat att det hjälper.
skönt om du får köra igång i januari igen
!!