• Iväntanpåivf

Vi som startar ivf behandling 2021

Nafplion skrev 2021-03-31 11:03:46 följande:

Hej! 

Jag har följt tråden sen den startade och såg nu min chans att hoppa in :)

Vi har försökt i 2,5 år. Våra värden ser också bra ut, så ingen förklaring för oss heller. 

Vi har gått igenom 3 inseminationer som inte ledde till något. I fredags gjorde jag mitt första äggplock som resulterade i 16 ägg, 5 blev befruktade, idag är det första insättningen. Försöker sänka mina förhoppningar så att fallet blir lägre. 

Det är de jag tyckt varit jobbigast under denna processen, ständig hopp och förtvivlan. Hormoner, sprutor, undersökningar har jag inte tyckt varit några problem. Jag har inte tyckt att något gjort ont eller varit obehagligt, snarare spännande och att det är så skönt att få hjälp och precis som du säger kunna påverka på något sätt. 

Min sista månad innan kort protokoll passade jag på att släppa skiten och leva som vanligt vilket jag inte gjort på väldigt länge. Jag har ändrat min kost och levnadssätt mycket för att optimera chanserna. Så jag hade nya krafter att ge mig in i detta steget :) 

Ska bli spännande att följa dig och din resa!

Välkomna båda två och lycka till. :) 

Själv sitter jag otåligt och väntar på vår FET. 
    Håller med om att ständigt hopp och förtvivlan och all väntetid är det jobbigaste inte bara med ivf utan från när man startar försöka skaffa barn. 
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-03-31 22:41:45 följande:
    Ja! :) De ringde mig! Två blastocyster till frysen. Hoppas de klarar att tinas. Preliminär återföring i mitten av maj.
    Härligt! :)
  • Iväntanpåivf
    Kakelugn skrev 2021-04-02 14:12:26 följande:

Hej

Vi har försökt i tre år på egen hand och med ägglossningsstimulering. Första IVFen nu och det visade sig vara manlig faktor.

Nu är jag på dag 14 efter plock, alltså beräknad mens väl? Testdag på måndag... Men så klart kunde jag inte hålla mig och har testat sen dag sju efter ovitrelle för att se när den går ut kroppen. Men sen dess har jag aldrig fått negativt så det är svårt att tro på att jag är gravid. Någon som varit med om falskt positivt pga ovitrelle 16 dagar efter man tog sprutan? Har inte börjat blöda än...

Grattis!!!
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-08 08:35:59 följande:

Väntar och väntar och väntar på min mens så jag kan få anmäla att jag vill göra FET. Men den här cykel efter IVF-behandlingen har varit helt knasig! Tempen har hoppat upp och ned, som en riktig berg och dalbanan :-P Idag är jag på äl+15 och inte ett tecken på mens (vi försökte inte ens hemma så jag vet att jag inte är gravid iaf!). Sååå dryyyyygt

Det är samma för mig. Helt kaos. Kan inte ens säga helt säkert när jag hade ÄL kanske dag15 eller dag18-20 enligt NC. 
    Har haft lite spottings senaste två-tre dagarna men ännu ingen mens. 
    Håller med om att det är drygt :(
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-08 12:00:05 följande:
    Åhhh vad jobbigt! När brukar du ha ägglossning? Vilken CD är du på idag? Brukar du ha spotting i vanliga fall också? Låter ju lite som om östrogenet börjar stiga och ta överhand över progesteronet.

Om jag hade ägglossning CD10 så kom min ägglossning väldigt tidigt! Den brukar komma runt CD13 i vanliga fall. Får väl ha tålamod till i helgen innan jag blir allt för frustrerad iaf, haha
    Brukar ha kring CD 14-16 idag på CD 29 så fortfarande inte ovanligt att den inte kommit. spottings har jag ibland före mens. Men NC säger att min ÄL va CD17-21 med cd 21 som högst sannolikhet och då är det låångt kvar :( 
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-08 13:34:19 följande:
    Hade du fertila tecken där omkring också? Jag brukar märka på mitt sekret när jag haft ägglossning. Går från halkig (äggvita) till torr eller krämig (som lotion).

Jag är själv på CD25 och brukar har 27-28 dagar, så om ägglossningen inte var CD10 så får jag hålla mig till tåls till helgen :-P
    Har normalt inte så tydliga fertila tecken. 
    Men de jag tycker jag verkar ha va mer kring cd14-15. cd21 kändes kroppen inte alls så. 

hoppas den kommer snart för oss båda så vi får börja förbereda för FET :)
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-08 14:38:48 följande:

Får man ta en kik på din tempkurva?

Ja, vore kul om vi är synkade för FET och följas åt

Här kommer den. :)

Som en jojo.

• Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-08 15:52:59 följande:
    Tycker det ser ut som om du skulle kunna haft ägglossning cd15 också! Då fick du ju en rejäl temphöjning! Brukar du ha en lutealfas på 14 dagar? Då borde mensen komma imorgon.

Men ja, din var också berg och dalbanan :-/
    Ja det tycker jag med. blev lite förvånad när appen sen plötsligt tyckte cd21. Brukar ha lutealfas på 13-15dagar. så ja den kommer förhoppningsvis imorgon. :)
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-09 07:49:35 följande:
    CD1 idag! Mensen kom helt utan förvarning någon gång i natt! Tempen var fortfarande hög imorse, men fick blod på termometer, haha. Så konstigt! Men nu är iaf mensen anmäld, så får vi hoppas det finns plats för insättning på en lördag eller söndag eventuellt!

Någon mens hos dig?
    Åh vad skönt! :) 

Ingen mens än här bara spottings. Men känns som den ska komma när som helst. Har också fortfarande lite hög temp men för låg för att vara graviditet. :) 
  • Iväntanpåivf
    Katela skrev 2021-04-09 07:58:22 följande:

Hej! Jag är på mitt 3 IVF försök på Eliva Clinic i Sthlm. Vi har försökt i 2 års tid och det börjar verkligen ta på psyket.... 

Välkommen till gruppen! 
    Förstår. Det tar på psyket efter bara ett halvt ivf försök. 
    Vilken fas är ni i nu? 
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021