Annna84 skrev 2021-04-22 17:15:22 följande:
Hej :) Så kul att följas åt i detta!
Det verkar vara så olika, eller så är det slumpen. Din kropp fungerar bäst på gonal och min verkar fungera bäst på menopur. Antalet ägg har varit ungefär detsamma, men ett helt annat resultat i embryon. Spännande att se hur det blir för oss båda den här gången.
Ja, precis, de är nog väldigt uppmärksamma på tecken för överstimulering, plus att blodprovet ger ytterligare svar. Tidigare har har aldrig tagit blodprov, men på den nya kliniken så gör dom det. Jag tycker att det känns tryggt.
Förstår känslan med spikningen, haha, det känns som att äggen trycks ihop när man sitter framåtlutad på den där stenhårda sadeln :)
När ska du på nästa VUL?
Jag var på kliniken imorse, det hade växt till sig väldigt många äggblåsor. Det dubbla mot tidigare gånger. Så jag kommer inte att få göra någon återföring. Lite tråkigt, men eftersom jag var ganska förberedd så känns det helt ok. Jag väljer att vara glad för att det förhoppnings blir många fina ägg.
Och det var en lättnad att höra att jag får göra återföring redan i nästkommande cykel. På måndag ska äggen ut, så nu kommer jag att gå som en värphöna i helgen :)
Trist att det inte blir nån återföring men bra att de stoppar innan. :)
Håller tummarna att det blir många fina ägg på måndag.