Vi som startar ivf behandling 2021
Glömde svara, jag fick testdag 17/8. Så på RD 12.
Glömde svara, jag fick testdag 17/8. Så på RD 12.
Helt logiskt att man försöker skydda sig själv. Jag försöker redan nu tänka att första insättningen är ett delmål och att det kanske behövs fler. Men klart man blir ledsen om det inte funkar. Det är så mycket tid, hopp och känslor inblandade.
Jag testade 3 gånger CD 13. Det blev svagare framåt dagen och kvällen. CD 14 var det starkt på morgonen och ganska starkt på eftermiddagen. Så jag är sjukt nervös inför att ringa RMC imorgon och förklara misstaget och hoppas att de kan boka om mig till insättning på fredagen istället. Hoppas det inte är fullt eller något annat som gör att tiden inte går att boka om utan istället vara avbokas. Verkar vara 6 dagar efter som gäller! Känns ju logiskt väl?
Mindre än 1,5 vecka till testdag för dig! Hurra!
Det löste sig! Puh. Barnmorskan jag pratade med googlade testet och tittade på olika tolkningar av det utefter min beskrivning och landade i att det också blivit fel dag jag anmälde. Nu är återföringen flytta till turdagen fredagen den 13 ;). Nästa gång tar jag digitalt test!
Angående dag för återföring berättade hon att de nyligen ändrat från dag 7 till dag 6. Så det är inte vi som är helt ute.
Kan verkligen tänka att dagarna kryper fram. Men start är du i mål!
Nu så! Embryot är på plats. Det var en labyrint för den där katetern att hitta in genom så jag kan inte påstå att det var ett snabbt och smidigt ingrepp, men nu är det klart! Man skulle bara vilja kolla att det ligger rätt.
Fick testdag 23/8, så en dag innan dig..?! Känns som så himla få dagar mellan insättning och beräknad mens. Skönt att slippa vänta så länge på resultat, men samtidigt känns det overkligt att ett embryo skulle hinna fastna och börja påverka ens hormoner på så kort tid.
Har du någon plan för när du tänker testa?
Ja, tänk vilken process att ta sig hit! Och om bara 1,5 vecka vet jag hur det gått. Har beräknad bim samma dag som jag fick testdag, så måndag om en vecka. Känns ju som att det är de ruvardagarna folk börjar tjuvtesta?
Det var verkligen ingen bekväm upplevelse. Tog nästan 50 minuter. De fick byte både instrument och läkare och jag fick gå och kissa innan de lyckades. Men de påstod att det landade rätt till slut, så det håller jag tummarna för!
Hej!
Är så orolig idag, är på ruvardag 8 och det kom blod på pappret.
Morgonurinen visade gravid 1-2 v med CB inget blod då!! andra gången jag var på toa kom det blod!
När jag kissat efter den gången är det som ingenting hänt, inte minsta tecken på blod. Har ingen mensvärk eller så men är så rädd att det blivit tidigt missfall nu..
Egentligen så dumt att testa tidigt förstår jag nu va tror ni händer?? :(
Nu är jag igång och testar ägglossning med Clearblue. Som många andra skrivit så blir jag rädd att stegringen ska komma på kvällen och att jag missar den då. Fick strikt nej till att testa både morgon och kväll. Varför vet jag inte. Vågar man göra det iaf? Är det någon som vet varför man inte ska göra det? Är det för att det ska gå 24 h mellan testerna för tillförlitlighets skull?
Vad hade ni gjort? Min mens har varit lite oregelbunden nu senaste två mensens pga utförd missfall i juni, rädd att cykeln är rubbad och att det påverkar ägglossningen. Förresten, vid FET, är det insättning embryots ålder, dagar efter ägglossning. Alltså, om det skulle varit positivt idag, mitt embryo är 6 dagars, skulle det vara återföring den 26/8? Dvs man räknar inte ägglossningsdagen som dag 1?
Åh suck. Mensen gör entré. Misslyckandet är ett faktum. Testdag på måndag men blankt tjuvtest och lite blod idag känns ju inte lovande alls.
Är det någon som fått insättning direkt igen, alltså på den ÄL som kommer som kommer om cirka 2 veckor? Gjorde nu FET i naturlig cykel och utan lutinus.
Kliniken tycker jag ska ha bortfallsblödning och sen mens innan jag får ny insättning, alltså måååånga veckor. Men alltså. Har ett embryo satts in helt utan läkemedel och inte alls fastnat/gett upphov till HcG ökning är det ju nästan ett skämt att kalla detta bortfallsblödning och inte bara en helt vanlig mens.
Hej alla gamla och nya IVF kompisar
Hoppas ni har haft härlig sommar nu har kliniker öppnat igen och processen fortsätter. Vi har fått 6 befruktade ägg i frysen så jag väntar bara på mens nästa vecka för att kunna boka fet (hoppaaaas att den kommer aldrig, finns en chans ändå).
Har redan frågat men inte fått så många svar - hur gör ni med vaccin? Nu är vi jättepressade från både familj och kollegor att vaccinera oss. Vi har inte berättat vad vi gör, för att jag klarar inte frågor hur det går, ledsna blickar osv. Men vet inte. Finns inte riktigt mycket info om hur ska man göra. Om det är 0,001 % chans att vaccinet påverkar processen eller att jag behöver ta paus, då hoppar jag över det. Hur gjorde ni? Är det någon som har fått plus med ivf som är vaccinerad?
Jag är på ruvardag 1 och givetvis även nu förkyld. Så nu googlar man för fullt om det kan vara dåligt i samband för embryot att fästa, men det verkar vara lite olika bud.
Hej!! jag vet inte om jag skrivit grattis till dig ännu, minns inte om du skrivit här i tråden att du plussat??
så spännande med v 6, när har du fått tid för första VUL?? känner några symptom redan? (förutom att du råkar vara sjuk nu igen då...)
haha ja jag tyckte hela min graviditet gick rätt långsamt faktiskt, man väntar liksom hela tiden på nästa steg ;) jag blev rätt rejält illamående i v 7 minns jag - fram till v 11 ungefär, hoppas du slipper det...
vår och er historia låter lite liknande, jag fick också ett tidigt MF efter första insättningen 2018 när man äntligen fick sitt första plus någonsin, medan det gick med FET istället som blev min dotter några månader senare!
roligt att ni som är gravida också hänger kvar i tråden tycker jag, kan tänka mig att man gärna vill heja på alla andra som fortfarande kämpar! ja det känns bra att vara igång nu och jag hoppas jag ska hålla mig frisk nu fram till ÄP och återföring i Prag nästa vecka, dottern kommer hem med diverse förkylningar och ögoninflammationer etc från förskolan hela tiden så visst nojar man över det mesta ser fram emot att åka till Prag och bo på fint hotell mitt i stan och få lite egentid också ;) älskar verkligen den stan och kan verkligen rekommendera alla att åka dit!
Vad många vi blivit efter sommaren! Vi är några få som varit aktiva här under sommaren då våra kliniker varit öppna. Jag gjorde min första FET i somras men det blev inget.
Nu är det nya tag. Börjat med ägglossningstest och hoppas på insättning i mitten av september.
Mår inte alls bra. Mycket sämre än jag kunnat tro. Sämre nu än min första IVF där det inte ens blev ett enda litet ägg befruktat. Är ledsen och otroligt trött. Har två blastocyster i frysen, men det var precis som att den misslyckade insättningen fick mig att förstå att det kanske inte kommer gå.
Hej! Grattis till plusset! blev så nyfiken då vi har vul ganska nära varandra och känner att jag måste fråga när hade du din insättning?
Håller med verkligen att denna period innan vul är värre än ruvardagarna, tiden går extremt långsamt!
Tack :)!! Ja precis hade 10/8, oj va märkligt enligt preglife är jag i v7 (6+2) men när jag pratat med kliniken är jag tre dagar mindre gravid än appen säger så v.6 (5+6). Ställde du in appen på första dagen av din senaste mens? Isåfall vilken dag var det? hehe försöker få klarhet i hur vi kan ha nästan samma :)
Ja förutom oron och rädslan mår jag bra, illamående till och från några gånger under dagen. Yr har jag varit sen typ 2 v tillbaka även de till och från. Från igår tror jag de va eller förrgår började brösten ömma och idag gör bröstvårtorna ont så jag hoppas detta är positiva tecken. Hur mår du?:)
.
Hej IVF-vänner,
nu har jag fått svar på befruktningen av mina 5 små embryon från igår, där endast 2 verkar ha befruktats normalt till idag. De sparar de andra för att se om något mer händer under dagen men hoppet är nog ganska litet för det.
r
Hej tjejer!!! (ni måste vara trötta på mig vid det här laget med alla uppdateringar !!)
MEN NU ÅR JAG RUVARE!!!! tjohoooo är så himla himla glad (ja den här processen är ju en bergochdalbana...)
Mitt ena embryo som klarade befruktningen bra hade delat sig SUPERFINT och hade 4 celler i morse, men hann dela sig till 6 celler innan återföringen!
Detta känns så otroligt då mina ägg brukar vara så himla långsamma o tröga och läkaren sa att detta var ett toppembryo! (vilket jag aldrig fått höra innan vid mina återföringar). är så glad o lättad att jag kan börja gråta !
Nu har alltså hoppet tänts igen, och jag har 2 embryon i labbet som vaknade till och de odlar vidare som jag får uppdateringar på de närmaste dagarna.
Oj vad jag hoppas att detta är guldägget och syskonet som är så otroligt efterlängtat, nu kan jag inte påverka mer utan ska bara njuta av att vara gravid tills motsatsen bevisats.
Första UL på dag 8:
Höger äggstock: ingenting
Vänster äggstock: 4 st, 14 mm. 3 st, 9-10 mm.
Känns som att det är vääääldigt dåligt?. Ni med erfarenhet, vad säger ni?