Amelia84 skrev 2021-09-21 09:33:14 följande:
Klart att det kommer ordna sig <3 Såg ditt meddelande om att du trodde du skulle uppfattas som självupptagen bara för att du redan har ett barn och vill ha ett syskon. Du är nog den minst självupptagna personen i detta forum! Du hejar på alla, du delar så mycket känslor och erfarenheter. Du verkar vara otroligt ödmjuk och omtänksam. Så bort med dom tankarna! Din önskan om ett syskon är lika viktig som vår önskan om vårt första barn! Allas resa är lika viktig <3
Jag mår bra, men jag har så svårt att förstå att jag är gravid. När man har kämpat länge och aldrig sett ett positivt test så är det så svårt ta in. Sen så är oron såklart väldigt närvarande. Så försöker ta det en dag i taget. Varje dag när jag vaknar så önskar jag att illamåendet ska kicka igång, för att göra det mer verkligt. Känns som att jag kommer få ångra det bittert! Har VUL bokat till den 7/10 så det blir första milstolpen.
Har du vart på kliniken och tagit blodprov idag?
Tack för jättefina ord
Jo jag är också optimistisk till att det kommer ordna sig ändå för oss, men jag förstår ju att vi har lite tiden emot oss också om mina ägg har så jäkla dålig kvalitet som de verkar ha. Måste testa något annat i stimuleringen nästa gång, jag hoppas på ett bra möte med läkaren i Prag inom kort.
Jo jag tog blodprov idag mest för att kunna skicka in till kliniken för deras admin/pappersarbete hehe. de kan vara lite kinkiga med att man bara tar de vanliga hemmatesterna och vill gärna ha svart på vitt att man inte är gravid/eller helst kanske att man ÄR gravid
De måste ju ha något för sin statistik etc.
Jo overklighetskänslan kommer nog sitta i ett tag
att det faktiskt får vara ens egen tur till slut går ju knappt att ta in, det som så många ser som helt naturligt att det borde funka på första, andra försöket. men givetvis blir det mer o mer verkligt om du börjar må dåligt eller sen när magen börjar växa
jag förstår att du vill ha symptom, men jag önskar ingen att behöva må så dåligt som jag och vissa av mina vänner fått göra mellan v 7-12, även om man var otroligt tacksam över graviditeten så att må illa/kräkas och känna att man har ett stort mörkt moln runt huvudet konstant, känna sig deprimerad och sjukt trött, samt att BARA kunna äta typ snabbmat i 5 veckor var helt sjukt.
så hoppas du och alla andra härinne som precis plussat får lite milda symptom så ni slipper oroa er, men också att ni slipper det allra värsta!
Kram!