Vi som startar ivf behandling 2021
Frida123123 skrev 2021-09-07 17:46:19 följande:
Kram, förstår att ni vill ha fler befruktade. Tråkigt. Men du vet, det är så olika det där, vissa får flera blastocyster, som ändå inte leder till graviditet/ födsel och andra får några mindre, men som någon skrev, hoppet är definitivt inte borta och ni har just nu minst 2. Jag håller alla tummarna för er. Lycka till imorgon!
Ja precis det är ju lite av ett lotteri det här, min klinik skrev precis till mig i alla fall att ett embryo ser fint ut och att de plötsligt ska odla vidare 2 andra! så det blir återföring idag innan jag åker hem i alla fall, jag hoppas den ser perfekt ut!!
tack för tumhållningen!!!
endotjej92 skrev 2021-09-07 19:00:44 följande:
Hej! Va tråkigt att det inte blev fler vid äggplocket! Det är verkligen märkligt hur det ena dagen kan vara de dubbla och sedan inte som du skriver! Jag håller tummarna att någon av dessa tar sig!<3
Tack snälla, det blir i alla fall återföring av en liten idag, så lättad just nu!!!
Dibella skrev 2021-09-08 07:40:06 följande:
Vad tråkigt att läsa detta, upp och ner och upp och ner med alla dess besked hela tiden. De vågar ändå uttala sig om äggkvalité? De verkar de inte våga göra här.
Jag hoppas verkligen att dom ringer och säger att de två ni har utvecklat sig superfint och får sättas in Än är det inte slutet på detta.
jo men precis, de kanske tycker det är bättre att skylla på patientens äggkvalitet när det är ganska få som befruktas med ICSI.. kanske skulle mina ägg må bättre av naturlig IVF egentligen, vem vet..det blir i alla fall återföring om några timmar, sååååå lättad och glad över det! av de andra 3 som såg 'vilande' ut igår så hade 2 stycken utvecklats till 2 celler idag så de skulle odla vidare på dem. (verkar dock vara ett problem för mig att de är långsamma och i slutändan inte tar sig till blastocyst-stadiet - men vi får se!)
Amelia84 skrev 2021-09-08 08:27:16 följande:
Hehe, bra jobbat med att dölja förkylningen. Jag kände mig också hängig inför återföringen och var så nojig att de inte skulle släppa in mig. Men du sövdes alltså inför ditt äggplock?
Jag vet inte när jag ska våga mig på att testa? Är inte redo för att ta ett negativt besked, så vill egentligen skjuta på det så långt det går, samtidigt som jag vet att jag inte kommer kunna hålla mig.
Hur mår du idag? Kunnat sova något?
ja precis, utomlands är det vanligt att man sövs (lätt) vid äggplock. därför måste de alltså ha en anestesiläkare som är beredd hela tiden och har 100% koll på en, och detta kostar ganska mkt extra. det har alltid gått jättebra för mig att sövas och man vaknar liksom när det precis är över och kan leva på som vanligt.
jag får tillbaka ett embryo idag!!! woohaaa!!! så spänd inför detta, mardrömmen har ju vart att hela resan skulle vara 'förgäves' och sitta här själv och ändå inte få någon återföring, men nu ser ett embryo fint ut så det får jag tillbaka idag
jag är lite svullen efter ÄP annars mår jag rätt bra, förkylningen börjar ge med sig ;)
vilken RD är du på nu? jag har alltid testat på RD 6 med blastocyst, då har man kunnat utläsa ett positivt test de gångerna de har funkat. men har all respekt för att man vill vänta längre, till BIM eller testdagen såklart