• Anonym1Ha

Vi som startar ivf behandling 2021

Estelle011 skrev 2021-09-28 14:54:53 följande:

Jag hade sista mensens första dag 26/8, så vi är där nära. Fick tid för tidigt ultraljud den 12/10. Så det känns inte jätte tidigt det hon har bokat för dig.

Ja det var nära! Ah men jag fick henne att boka 14/10 så då blev det ju typ samma vecka som du fick, bara fyra dagar ?senare?, tur jag stod på mig. Man vill ju inte vänta i onödan, det är ju det ända man gjort redan <3
  • Anonym1Ha
    Estelle011 skrev 2021-09-28 14:54:53 följande:

Jag hade sista mensens första dag 26/8, så vi är där nära. Fick tid för tidigt ultraljud den 12/10. Så det känns inte jätte tidigt det hon har bokat för dig.

Ja det var nära! Ah men jag fick henne att boka 14/10 så då blev det ju typ samma vecka som du fick, bara fyra dagar ?senare?, tur jag stod på mig. Man vill ju inte vänta i onödan, det är ju det ända man gjort redan <3
  • Anonym1Ha
    Fogeln skrev 2021-09-28 17:16:05 följande:

Hej på er!

Sitter med en fundering och inser att när den dök upp hade kliniken stängt så jag testar den här och ser om någon av er vet.

Imorgon är det dags för FET och jag tar lutinus tre gånger om dagen (morgon, mitt på dagen och kväll)

Jag brukar ta den mitt på dagen vid 13-14 och har återföring bokad till kl 14.. hur nära inpå återföring en kan man ta lutinus utan att den ska ligga i vägen när de ska återföra? Hehe. Alternativt, kan man ta den direkt efter återföringen?

Fasen vad den här processen får mig att älta småsaker som egentligen inte spelar någon roll alls.

Sen får ni gärna hålla tummarna för att i alla fall en av våra två frysta överlever upptining imorgon trots att de är sexdagars. Jag är så orimligt nervös över att de ska ringa och berätta att inget av dem klarat sig. Blir noggrann koll på telefonen imorgon fram till besöket.

Hej! Jag hade återföring kl 13.40. Fick instruktioner att ta morgondosen hemma men INTE ta lunchdosen utan ta med den och ta den direkt efter återföringen på kliniken
  • Anonym1Ha
    Frida123123 skrev 2021-09-29 06:23:29 följande:

Det är så olika det där. Undrar varför vissa får Lutinus och andra progesteron. Vid mina färsk återföringar har jag fått Lutinus men nu vid FET får jag progesteron. Själv tar jag det två gånger om dagen.

Och jag tog Lutinus men endast 14dagar efter äggplock sen skulle jag sluta, dvs redan innan testdagen.. jag gjorde som det stod, än har det gått bra <3 jag var mest glad att slippa men så klart svårt att släppa dessa små halmstrån till trygghet som man tror gör skillnaden på att det stannar eller inte osv.. :)
  • Anonym1Ha
    Elliee skrev 2021-09-29 10:24:47 följande:

Jag känner precis så, är kanske inbillad trygghet :) Även om jag hatar det där förbaskade kladdet så känns det samtidigt tryggt att ta det. Som att det kanske skyddar mot något ont i alla fall. Har kvar tabletter för tre veckor framöver och tänker att det inte kan göra något skada att ta dem tills dem tar slut eller vad tror du? Upplevde du några besvär av att sluta tvärt eller fick du trappa ut?

Nej jag vet inte. Läste på FASS att man kan fortsätta 30dagar om graviditet bekräftats men bara i första trimestern som Max. Men RMC Malmö rekommenderar som sagt att sluta 14dagar efter äggplock oavsett resultat. Jag tjuvtestade ingenting, så jag hann sluta innan jag plussade, och trodde inte jag var gravid vilket jag lärt mig nu att man tydligen inte kan tro eller känna för alla ;)

Men då behövde jag inte tänka så mycket på det iaf, slutade tvärt och det var 7 dagar sedan nu och inte känt mig konstig. Funderade också på att trappa ut men skippade det.
  • Anonym1Ha
    Fogeln skrev 2021-09-29 18:41:17 följande:

Hej!

Idag var det dags för återföring och det känns så skönt att det nu är gjort. Blastisen klarade upptiningen och hade börjat kläckas när de förde tillbaka den. Allt gick superbra och besöket tog inte mer än 25 minuter totalt sett. Så skönt att nu vara ruvare igen och jag hoppas så väldigt mycket på att snöflingan ska vilja stanna kvar! :)

De var väldigt positiva på kliniken till att de hade börjat kläckas. Är det någon här som vet om det finns någon statistik för om det påverkar chanserna?

Testdag 17 oktober. Kommer aldrig kunna vänta så länge men kommer försöka vänta 10 dagar iaf.

Nu får man vänja sig vid två veckor av konstant kännande, analyserande och räknande av timmar. Gissar att jag inte är ensam om den känslan under rivning.

Åh det låter bra!! Tar du några mediciner upptill eller var det helt naturlig cykel både nu innan och efter? Håller tummarna!!

Å ja dagarna fick verkligen såå sakta när man ruvade. Väääldigt speciella dagar ;)
  • Anonym1Ha
    Frida123123 skrev 2021-10-05 17:45:19 följande:

Åh, imorgon kommer domen?.Lyckades bli gravid förra gången som tragiskt nog slutade i att man på vul i juni i vecka 8+2 såg att embryot stannat i utvecklingen och inget hjärta som slog.

Blev gravid igen, glad absolut men med en viss försiktighet pga det som hände sist. Är idag i V8 +0. Vul imorgon. Ångest. Idag har jag även haft så ont i magen att jag mått illa. På ett oroväckande sätt. Hoppas på det bästa men förberedd på det värsta. Nej, något sådant kan man aldrig förbereda sig på.

Tänker på er idag! Hoppas det ser bra ut nu denna gången <3
  • Anonym1Ha
    Amelia84 skrev 2021-10-07 16:01:13 följande:

Idag kom äntligen dagen jag har väntat på. Tidigt VUL. Har gått och vart så orolig till och från då mina symptom kommer och går dagligen. Men där fanns en liten skrutt med ett pickande hjärta. Allt såg jättefint ut och den växer precis som den ska! Vilken lättnad och vilken LYCKA! Nu kan jag äntligen börja tro på att vi kommer få ett litet tillskott i maj! Jag kommer självklart hänga kvar och heja på er! Man blir ju så engagerad i allas resa trots att man aldrig träffats! Så nu håller jag tummarna för många plus i tråden!

Kram på er alla!

Åh va härligt att höra!! Måste vara en härlig känsla! Vilken lycka <3

Har mitt VUL om precis 7 dagar, gissar att jag är 7+0 eller 7+1 då. Gissar att jag kommer bli mer och mer nervös ju närmare det kommer.
  • Anonym1Ha
    Fogeln skrev 2021-10-07 18:24:50 följande:

Hej på er

Första återföringen med FET känns nu verkligen körd. Måndag och tisdag (rd 5-6) var det rejält med blodblandade flytningar och igår och idag har det varit mer klart blod. Ringde kliniken idag som sa att det förmodligen var ett dåligt tecken men att det inte behöver vara det så testdagen ligger kvar på 17/10.

Tog ett graviditetstest i tisdags kväll och fick ett supersvagt

och knappt synbart positivtt. Efter det har testerna varit blanka förutom ett test som blev fel igår med ett tunt och ogiltigt streck. Idag igen är det blankt.

Blir så oerhört ledsen av det här. Att fortsätta äta medicinerna som gör mig så illamående att jag har svårt att komma igenom dagarna ibland och ändå fortsätta för att kliniken inte alls ser det som kört.

Maken lyssnar såklart på kliniken och vill vara hoppfull och jag avundas honom. Själv känner jag mig sådär bottenlöst ledsen och uppgiven som man bara kan bli av IVFer.

Vad tror ni? Någon som fått ett svagt positivt test, sedan blödit och fått blanka tester och som sen ändå gått ur det med en graviditet? Låter ju som rena omöjligheten.

Försöker tänka framåt och hoppas på att det kanske går bättre nästa gång om vår sista blastis klarar upptining. Just nu känns det bara hopplöst.

Man dras verkligen med i gruppens med och motgångar. Tråkigt att läsa Fogeln. Förstår att det känns tungt att fortsätta med medicinerna när du inte mår bra av dem också. Hoppas du finner energi att fortsätta. Hur långt brukar du ha från ägglossning till mens? Du kanske kan sätta upp en tidigare testdag för dig själv för att orka lite till <3 men förstår dig, man blir trött på andras hopp när det känns så kört!
  • Anonym1Ha

Här har man fått någon form av halsont/förkylning, det är iaf inte covid. Men det tidiga ultraljudet som skulle göras imorgon får skjutas på framtiden. Man har liksom gått och väntat på detta och så blir det inget, verkligen snuvad på förväntningarna!

Är det fler som går och väntar på sina tidiga ultraljud? Och alla ni som ruvar eller vart ni är i era behandlingar, som jag håller tummarna för er och va glad jag blir för de pluss som kommer i gruppen <3 och man skulle så klart vilja att alla dem blev en bebis i slutändan!!

Hur mår ni som plussat? Själv är jag bara lätt illamående ibland, men får springa och kissa väldigt ofta dag som natt! Annars mår jag bra. Hoppas det står bra till där inne <3 vecka 7+0 idag skulle jag säga!

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021