• Anonym1Ha

Vi som startar ivf behandling 2021

smulis85 skrev 2021-09-20 21:51:28 följande:

Håller tummarna för dig nu och va skönt att ni fått till frysen också!! Förstår att det tär min största mardröm är att de inte blir nå ägg alls att återföra nu på min första IVFen. Väntar du att testa till testdagen? :)

Ja de kändes som något vi behövde för att få ladda upp lite energi samtidigt som man hade ju fortsatt ändå även om det inte blir så <3

Njaaa, sugen på att börja tjuvtesta som från nu ruvardag 8 men tror jag håller mig :)
  • Anonym1Ha
    Estelle011 skrev 2021-09-21 08:43:30 följande:

Rd 10 idag för mig också och fortfarande starkt positivt. Alla misslyckade gångerna fick jag mens på dag 10 och negativt test. Så nu börjar jag tro att det kanske går. Inte så många symptom alls. Hade konstant ont dag 0-6, sen slutade det och kommer på kvällar lite då och då.

Åh va roligt!! Låter ju som det går bra <3 Grattis!!

Blir pepp av pluss! Hoppas fler få plussa nu, vi är som sagt ganska många som ruvar nu <3
  • Anonym1Ha
    Amcc skrev 2021-09-21 20:03:53 följande:

Har egentligen min testdag 26/9 men kunde inte hålla mig då jag kännt mig så konstig med molande värk och illamående. Har också kännt att urinet luktat annorlunda.. testade först för 3 dagar sedan på rv 9 och då var det negativt. Haft ännu starkare symtom idag på rv 11 så testade igen och det visade starkt POSITIVT :'))) lång väg att gå men är så glad!! Embryot jag fick tillbaka var ett 3-dagars med 8-10 celler så ja jag hoppas nu att de vill fortsätta att bo kvar <3 Håller mina tummar och tår för er alla i den här tråden! För eller senare så är det bara!

Grattis till plusset!! Så roligt när det är någons tur att få två streck!! Olidligt spännande med neg på RD9 och sen positivt!!

RV9 här idag men jag vågar inte testa. Men känner väl också lite illamående och mensvärk men tror ju att det är lutinus. Men när jag läser ditt inlägg så kaaanske det är något annat ändå? ;)
  • Anonym1Ha
    Dibella skrev 2021-09-22 08:01:04 följande:

Då är dagen D här, mens! Så då blir man nåldyna från och med ikväll, igen.

Åh typiskt!! Styrkekramar. Detta är en kamp som heter duga. Hoppas du finner energi till nästa försök <3
  • Anonym1Ha
    Annna84 skrev 2021-09-22 13:58:11 följande:

Det låter som att du också haft en lång kämpig resa, heja dig!

Usch, för mig blev det samma sak vid första IVFen, inget gick att sätta tillbaka. Körde vidare med gonal f vid Ivf 2 och det gav egentligen samma resultat, insättning av en 2dagars och inget till frysen. Sedan tog vi beslut att byta till menopur, trots klinikens avrådan, vilket gav till frysen. Även vid ivf 4.

Intresssnt att menopur resulterade i mycket bättre resultat även för dig. Så underbart och helt overkligt att få det beskedet!!

Nu håller jag tummarna för dig! Än så länge håller sig mensen borta? Kramar

Tack för peppen!! Japp än så länge ingen mens, så det är ju bra, men det ?bränner? och sticker där nere, får se imorgon vad som händer då är det BIM och ruvardag 10. Idag är sista dagen med lutinus också. Känns ju skönt iaf! Kom igen kroppen!!
  • Anonym1Ha
    Janni81 skrev 2021-09-23 17:53:28 följande:

Ja, ibland kan de där beskrivningarna låta riktigt hemska. Och det ÄR läskigt med alla nya moment. Allt är ju så känslomässigt starkt också.

Jag hade testdag igår och plussade. Så så klart jätteglad då det är min första ivf. Men samtidigt orolig då jag har tre missfall bakom mig.

Men som sagt, vi får stå ut med mycket för att få vår dröm i uppfyllelse. Så nu är det tålamod fram till vul och försöka ha ljusa tankar.

Grattis till plusset!! Håller tummarna för er nu att allt går bra <3

Jag kanske vågar mig på ett test imorgon, TD på lördag :)
  • Anonym1Ha

Herregud det stod Gravid 2-3veckor <3 <3

Ruvar dag 11 TD imorgon :)

Får rapportera till kliniken imorgon.

Och så åkte mannen och jobba så sitter man här själv ;)

• Anonym1Ha
    Fogeln skrev 2021-09-24 07:14:52 följande:

Stort grattis!!!

Alltid så härligt med plus ++++

Bästa starten på en fredag :)

Tack! Ja vilken rivstart!

Håller tummarna för ert syskonförsök!! Hur går det, vet du när det blir FET?
  • Anonym1Ha
    Clemmentina skrev 2021-09-24 07:26:58 följande:

Åh vad roligt! :) Stort grattis! Ni får fira ihop ikväll. ;)

Tack!! Ja så får det bli!

Håller tummarna för dig på söndag när du har din testdag <3
  • Anonym1Ha
    Dibella skrev 2021-09-24 07:48:44 följande:

Grattis till plusset 

Tack! Nu förstår jag varför du var glad att mensen kom. Hann inte riktigt läsa förra gången. Hoppas det går bra med stimuleringen!! Håller tummarna för att det är er tur nu!! <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021