chislin skrev 2021-08-19 20:36:40 följande:
Hoppar gärna in i tråden om det är ok! Vi ska göra vår första IVF nu i början på september och det snurrar ganska mycket i huvudet hehe?, Det känns som att jag kommer att glömma någon viktig detalj, blanda sprutan fel, förvara den fel, osv osv. Ja, mycket nerver!
Någon här som tagit Menopur och Fyremadel? Funderar på hur tidigt jag kan hämta ut dem från apoteket i och med hur de ska förvaras (i kylskåp har jag förstått).
Vi måste tydligen också ta blodprov för hiv och hepatit (som kostar skjortan) innan vi kan påbörja behandlingen.
Kul med denna tråd!
hej o välkommen till tråden! hehe ja jag minns nerverna man hade första gången man skulle börja, allt var väldigt nytt och spännande och lite läskigt! men vi har alla vart där så bara att fråga om om det är något du funderar över, vi är flera här inne som gjort ganska många IVFer.
Då apoteken tar max 2 dagar på sig att beställa de där sprutorna skulle jag vänta tills när du tror att det börjar närma sig, du kan ju ha dem i kylen någon vecka hemma själv för att vara på den säkra sidan. Jag tror det är standard med de där blodproven innan man kör igång och dem kommer man inte ifrån.. jag bor dock inte i sverige så vet inte vilka grejer som går på högkostnadsskydd etc? det kanske någon annan kan svara på!
Tips när du ska ta sprutorna är att kolla youtube filmer (ca 300ggr haha) för då ser du precis hur de gör, att läsa en instruktion är ju som att försöka läsa grekiska för mig
Det kommer gå fint, lycka till!!