Vi som startar ivf behandling 2021
Tack för stödet! Det gick fint idag, kunde inte önskat mig ett bättre utfall än så länge (13 ägg!!!) men allt hänger ju på befruktningen i morgon så får se när de ringer o berättar!!:)
Hej alla! Ny här. Jag satte in en 5-dagars blastocyst idag och känner att det kommer bli en lång väntan. Testdag 17/3.. detta ör min tredje ivf, bytte till menopur + bemfola. Fick bättre resultat än när jag bara körde med gonal f..
En fråga... Ni som plockat ut ägg. Hur mår man efteråt? Jag ska plocka på onsdag eller torsdag. Är lärare och kommer vara borta den dagen, men hur mår man dag två. Klarar man av att jobba då?
Och hur har ni mått av Fyremadel? Bara jag som upplever att den sprutan gör mer ont än Gonal?
Väntan, hur orkar man med?
Det är den jobbigaste delen i hela processen, jag hade egentligen inte så stora problem med biverkningar av sprutor/hormonerna eller svårigheter vid plock osv, hade jag kunnat göra på löpande band.
Men att konstant gå och vänta. Nu är det ruvning och man bara går och väntar och väntar... och väntar. Sedan om det inte tar sig, vilket jag redan ställt mig in på, så måste man vänta.. två månader? på att få börja nästa IVF omgång. Känns som om det rent fysiskt inte kommer gå, kommer gå under. Ungefär sån är känslan, även om man rent rimligtvis vet att dagarna går och nån gång så kommer man fram till målet, men tills dess då?
Ja det är en stor oro i sig det med, hur många ägg, blir de befruktade osv, covid m.m. Men på något sätt så var det ett kortsiktigt delmål som var lätt att förhålla sig till. Nu känns det som man stirrar in i oändligheten haha
Men alla delar är nog olika jobbiga på sina sätt och för olika individer.
Kommer nog bli att jag testar nu på söndag 14/3 på dag 13 (RD 11?). Ska egentligen inte testa fören den 18e, men dels så lär mensen dyka upp den 15e och jag vill helst vara lite förberedd, sen vill jag gärna ta det på en helg så jag hinner smälta och sörja/fira ev. resultat.
Det måste ju bli så att du helt enkelt skjutit på hela cykeln då, så mensen bör dyka upp helt enkelt 14-15 dagar efter ÄP kanske? Men förhoppningsvis inte fören nästa år