Inalina skrev 2021-04-23 14:10:24 följande:
Ja min klinik verkar också vilja vänta till dag 5 om det går och jag vet inte exakt var deras gräns går för hur många ägg som ska befruktas innan de väljer dag 3 eller 5. förra gåmngen befruktades endast 4-5 ägg och då valde de ändå att vänta till blastocyst.
Har förhoppningar om fler befruktade nu då vi gör endast ICSI och jag tycker det verkar som att mina ägg är i ett bättre skede denna gången...
Jag vet bara att jag började med Prednisolonet vid min FET 2018 och då 2,5 vecka innan återföringen. vet inte om det är för att man vänjer kroppen, kan inte så mkt om det där.
menar du fragmin som i fragminsprutor? det gjorde jag 2018 men tänkte hoppa över denna gången, ska dock ta lite blodförtunnande aspirin vid återföringen och fram till plusset.. (som kommer denna gången ;))
låter som att vi har lite lika utfall med äggblåsorna, jag har förstått att Uppsala har det tufft med Corona just nu men förhoppningsvis ska ni inte behöva bli påverkade av det. Hoppas kliniken ringer och berättar snart!
Vad skönt att du får som du vill med ICSI och att kliniken går med på den metoden! borde kännas tryggare nu denna gång för er!
Nej jag vet inte heller, gällande Prednisolonet, jag gör nog bara som hon säger! hon vet ju bäst
aaa precis, sprutorna ja! asiprin? är det som Trombyl?
sjäääälvklart kommer plusset för dig denna gång, man ska tänka positivt! det r viktigt i den här processen
jöööööössses, hade panik där ett tag! dom skulle ringa innan 14.00, för dom stänger sen, och det är helg....
Väntade och väntade och sen slog klockan om till 14.00 och ingen har ringt mig.
jag fick panik för jag kom inte fram till kliniken heller, det var stängt och att jag skulle återkomma på måndag..
min puls stegrade iväg kan jag säga...haha.
som tur var så hade jag ringt dom vid 13.30 och bokat en telefontid 14.06 utefall dom inte skulle ringa, men dom ringde inte då heller. haha! höll på att börja gråta när min sambo kom ner och såg hur stressad jag var!
sen 14.20 ringde dom!
fick order om att fortsätta med sprutor fram till söndagkväll! sedan ta ovitrellesprutan på måndag, ingenting på tisdag och sen ska jag vara i Uppsala 08.00 för ägguttag!
fyfan vilken jobbig eftermiddag det blev...
Men äntligen är det dags!
hamnar lite efter er andra nu ;)