• Dibella

Vi som startar ivf behandling 2021

Znickers skrev 2021-12-09 08:16:48 följande:

Jahapp? lyckan krossad. Mensen kom, som brev på posten. Exakt samma dag som den var förväntad. Tog ett gravtest för att försäkra mig, tog RFSUs early detection, 6 dagar innan förväntad mens och hade jag varit gravid skulle den definitivt visat plus.

Så jävla trött på detta. Har haft 3 FET och 1 färskt på 1 år. Hur mkt mer ska man orka med?!

Ringt kliniken iaf, väntar på deras samtal. Vill nu bara köra på och hade hoppats på att kunna få en insättning innan de stänger för julen (har 3 blastisar kvar i frysen). Men tror det kan bli tight för de stänger 23 dec.

Och nu kommer hela julledigheten kännas så jävla tung att ta sig igenom.

Jag kommer nog hoppa ut från FL tillfälligt men jag hejar på er andra som SKA plussa nu i dagarna! Jag håller tummarna för er! Kramar

Inte kul alls att höra Hjärta

Sitter i samma båt, minus här med, 3 ET och ett FET på ett år utan något plus och nu måste man vänta igenom jul och inte kunna få återföring fören nästa år. Jag hoppas att du lyckas finna något fint under jul och ledigheter ändå så ses vi förhoppningsvis i januari någon gång för nästa ruvarperiod.

• Dibella
    SilverDarling skrev 2021-12-10 01:11:19 följande:
    Styrkekramar till dig Dibella <3

Jag har ju inte gjort lika många IVF som du har än, men har ändå förståelse för uppgivenheten. Jag vill säga till dig att det bara är att fortsätta försöka, men vet att det kanske inte är vad man orkar höra just nu. Men en kvar i frysen som jag förstår det (?) Och du får inte ge upp innan du fått alla insättningar!
    Tack Silver Hjärta testen är fortsatt negativa och mensen förväntas imon eller överimon. Vi har tekniskt sätt 2 kvar i frys, en på RMC och en privat, den som ligger privat kostar dock en redig slant som vi känner inte riktigt är värt fören det är en sista chans när allt annat är över. Men i januari förhoppningsvis kan vi göra FET på sista på RMC och funkar inte det får jag förhoppningsvis hoppa rakt in i 4e IVF stimuleringen så fort mensen kommer och man vet att FET inte funkat, för pallar verkligen inte vänta och vänta och vänta... tog hårt denna gången. Är så slut och bara gråter hela dagarna. Usch för allt detta altså.
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-12-10 09:55:38 följande:
    usch vad tråkigt att de blanka testerna håller i sig Obestämd. förstår att ni känner er helt färdiga och trötta på IVF efter detta året. jag hoppas du kan hitta lite glädje och hopp i jul och att ni kommer tillbaka med styrka i januari. Man måste få bryta ihop, man vet aldrig vilken av gångerna det händer men vi alla gör ju det till slut. stor kram, lika bra att släppa ut känslorna och besvikelsen nu, det kommer bli er tur, och alla tårar och allt kämpande är värt det till slut Hjärta
    Verkligen tråkigt Hjärta  får verkligen hoppas att vår tur kommer, man börjar tvivla mer och mer hela tiden. Men vi har några chanser kvar iallafall {#emotions_dlg.flower}
    AndraSladdis skrev 2021-12-10 14:19:29 följande:
    Tråkigt att höra att det inte verkar ha tagit sig. Min erfarenhet är att det kan vara bra att låta sig sörja när det känns så, snart om några dagar eller veckor kommer man hitta nya krafter igen. Ingen lätt process mentalt det här med IVF, verkligen inte! Ni får försöka hitta på något lite trevligt att göra under helgerna, och sen är det snart januari och du kommer börja känna nytt hopp.
    Tack Hjärta som du säger så får man nya krafter snart igen, ska bli skönt med ledighet från jobb och.. livet överlag. Sen så i mitten av januari är nästa ÄL förhoppningsvis. Heja heja på den lilla du fått tillbaka nu! Håller tummarna

• Dibella

Clemmentina - Kul att du är på gång igen! Håller tummarna för dig och att ni kommer iväg smidigt under helgen.

Frida123123 - Grattis till graviditeten! Hoppas att det håller sig hela vägen och att ni får se ett hjärta efter julledigheterna. 

• Dibella
    Always choklad skrev 2021-12-14 17:51:53 följande:
    Hej! Det var en liten därinne V8, 7+2.

Hjärtat slog och det fanns en fostersäck som skall bli moderkaka. 9mm är den på helt sjukt! Svårt att smälta!

Jag filmade, tror det var du som tipsade om det, skönt att kunna kolla sen fick vi en liten bild. Ser ut som en liten ödla. Som sambon sa är det en Ailien? He he.

Nu skall jag kontakta Barnmorskan.

Sambon var inte med, nästa kommer han vara med på definitivt.

Hjälp vad gör man nu då????
    Vad fint! {#emotions_dlg.flower} Nu är ju risken för missfall drastiskt mindre och v 12 hoppas jag kommer gå snabbt till! 
  • Dibella
    Clemmentina skrev 2021-12-15 09:21:46 följande:
    Tack Frida! Ja det känns roligt. Blir inte återföring i denna cykel (de gör aldrig färskåterföring) utan det blir först nästa år om vi får några okej embryon. Vi kommer testa pgt-a och hoppas så att det finns några embryon som klarar det.
    Hoppas att de klara testningen fint och att ni får fina till frysen att kunna sätta in under nästa år Hjärta
    Mimzan skrev 2021-12-15 09:38:05 följande:

Hejsan! Här har ni en nykomling som läser era inlägg med stort intresse. Jag och min sambo väntar på remiss för att påbörja ivf nästa år, så spänd och rädd på en och samma gång ????

Välkommen hit! Spännande att få köra igång, är det i början av året ni är planerade? 
    Frida123123 skrev 2021-12-15 11:00:28 följande:

Försöker jobba men jag har svårt med att att fokusera.

Jag borde vara jätteglad, jag är ju gravid. Men pga två tidigare missfall efter varandra som upptäcktes på vul känner jag mig just nu bara deppig. Tycker inte jag är pessimistisk utan realistisk. Visst, det kan gå bra, men annars, ska jag gå 3,5 vecka och tro att jag är gravid om jag inte är det. Jag vill också se tickande hjärta ????, mest av allt,såklart.

Inte konstigt alls när du har de erfarenheter av barnlöshet och missfall som du har. Du får lov att känna det du känner, oavsett känsla. Men hoppas att denna gång är annorlunda vid VULHjärta och att den positiva känslan kan komma och sedan få landa mer tryggt.

• Dibella
    Mimzan skrev 2021-12-15 11:42:23 följande:

Vi har varit och gjort massa tester på kvinnokliniken där dom inte kunde hitta något specifikt så för en månad sedan skickades remiss till Uppsala, 3 månaders väntetid så hoppas att 2022 är vårt år. Väldig intressant att läsa allt ni skriver, då får man lite mer kött på benen vet ingenting om ivf mer än det jag läst till mig på senaste.

Jobbigt när man inte vet anledningen, men skönt att det är 3 månaders väntetid, då har ni två månader kvar! Hoppas tiden flyger.
  • Dibella
    Clemmentina skrev 2021-12-22 11:11:58 följande:

Hej alla! Äggplock för mig idag och de fick ut 6 ägg. Hade hoppats på fler men har problem med att många äggblåsor inte växer till. Så det finns risk för överstimulering för min del men de följer upp noggrant här så det ska nog g må bra!

Skönt att det är klart! Förstår du hade hoppats på många fler men med risk för överstimulering så hoppas vi på 6 perfekta ägg som befruktas fint Hjärta får ni besked nu i dagarna hur dom befruktas osv, trots de röda dagarna? Skönt att de tar åtgärder för att du ska slippa överstimulering också, låter väldigt bra! Blir alltid impad över hur klinikerna utomlands är så mycket mer nogranna kring saker.
  • Dibella
    Clemmentina skrev 2021-12-22 15:09:30 följande:
    Tack, det är precis det vi hoppas för. Kommer få återkoppling redan imorgon då jag ändå ska tillbaks och kolla så att jag inte blivit sämre. Sen mer återkoppling i nästa vecka. De har inte stängt här nu! :) De är otroligt noggranna och omhändertagande. Känns så mycket bättre än det någonsin gjort i Sverige! Glad att vi tog det här steget.

Tänker mycket på dig och hoppas på att det är er tur i januari. God jul fina du!
    Skönt att ni får kollat och får besked redan imon! Förhoppningsvis planerat för insättning i januari sedan då? Håller tummarna för er! Tack Hjärta hoppas vi med.
  • Dibella
    Clemmentina skrev 2022-01-10 14:59:03 följande:
    Gullig du är som frågar! :) Vi fick bara ett femdagarsembryo men det såg tydligen riktgt fint ut innan pgt-a. Väntar på svar från testningen och därefter bestäms vad nästa steg blir!

Skönt att läsa att allt såg bra ut vid nipt/kub. :) Fantastisk milstolpe!
    Skönt att de säger att det är en riktigt fin en, men nervöst nu medan ni väntar på svar kan jag tänka mig. Håller tummarna för att pgt-a testet ser fint ut med! Hjärta
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021