Steeph skrev 2021-11-09 11:50:09 följande:
Hej på er!
Hur gör jag om jag börjat blöda på ruvardag 9 med en 5 dagars och testdag är om 3 dagar? Kan jag ringa in till kliniken och berätta som det är, eller måste jag vänta till testdagen och meddela?
Vi kan eventuellt få göra återföring igen efter bortfallsblödningen.
Brukar bero på klinik tror jag. Privat klinik har inte godtagit att jag meddelat minus innan testdag, men RMC på Sahlgrenska godtog att man tagit ett minus vid blödning (mens). Tråkigt att det inte gick vägen för er denna gången , men ni fick till frysen och har möjlighet att göra FET har jag för mig?
Inalina skrev 2021-11-09 13:06:52 följande:
hej, tack för hejjandet
! hoppas det hjälper, har fortfarande inte kommit någon blödning.
Talade dock med svärmor innan idag som fått lite problem med sin flygbiljett (tack SAS för det haha!) så ev. kanske vi kan skjuta upp hennes resa till januari och slippa stress med allt nu.. jag svamlade lite om att vi ev. åker på någon skidresa istället då, och hon var rätt snabb med att säga att det är INGA problem att boka om hehe.
Har mailat min klinik för att se vad de råder mig till, har bokat om VUL till på torsdag än så länge. tappar inte hoppet totalt ännu...
hur går det för dig? väntar du på ÄL? Kom mensen som den skulle denna månaden?
Det hade ju kanske varit något att kunna skjuta upp och kanske göra något roligt i januari istället! Plus något att se fram emot! Hoppas du får något vettigt svar av kliniken, man kan inte köra alls utan blödning? Man kanske inte anses som nedreglerad då ioförsig...
Jag har ingen aning om vad som hände med ÄL denna månaden, misstänker att jag inte riktigt fick utslag på stickorna pga hormonstörningar efter IVFen, men så antingen fick jag ÄL innan utslag på stickorna då jag hade ÄL-smärtor och "symtom" dagen innan glad smiley.
Eller så kom ÄL efter utslag på stickorna "som det sig bör", men där alla ÄL symtom redan hade gått över, eller så fick jag inte ÄL alls denna månaden.
Troligtvis så lär mens komma till helgen dock om jag tror på att ÄL smärtan är mest troliga dagen för att ÄL egentligen skedde trots att kroppen var lite knas. Litar nog mer på det än på ÄL testerna denna månaden faktiskt. Sen vid CD 9-10 börjar jakten på ett lite mer spännande ÄL