Vi som startar ivf behandling 2021
Vad skönt att det var 12 blåsor denna gång, hoppas alla innehåller fina och mogna ägg!
Vad skönt att det var 12 blåsor denna gång, hoppas alla innehåller fina och mogna ägg!
men det låter ju väldigt lovande som resultat denna gången, gud vad skönt! och bra att du inte ställer in dig på 12 ägg men några fina blir det ju definitivt! stort lycka till på måndag, så spännande!!
du får skriva och berätta efter äggplocket sen, håller tummarna för fint resultat!!!
Hade VUL idag, och vågar vara lite vagt positiv! Jag var så nervös och tänkte att det skulle vara ännu sämre resultat denna gången. Det är lite tidigt VUL än sålänge, ska göra ett till på fredag, men det såg ut som det kanske blir minst 5 blåsor denna gången, men kan bli fler! så glad. Bra cykel, eller D-vitamin, kanske tillskottet av menopur, men nånting var det som fungerade lite bättre denna gång. De växte lite ojämnt, så hoppas de kommer ikapp sig, så kanske det blir plock ev. på måndag!
I eftermiddag är det förhoppningsvis dags för min första insättning. De skulle bara ringa igår ifall de ville flytta tiden och göra insättning på dag 5, vilket de inte gjorde, så vet ingenting om befruktningsgrad än men gjorde ju äggplocket på morgonen i måndags så hoppas att de hade ringt vid det här laget om det inte fanns något att återföra!!
hejsan!! Tack =) har vart i väg på VUL nu där de såg 8-9 blåsor på ena sidan och ca 3 på andra (har ju uppenbarligen en vääääldigt seg höger äggledare av ngn anledning!) men jag är jättenöjd över resultatet såklart, flera av blåsorna hade samma stl, ungefär 11-13 mm.
=
Tack för svar! :) Okej så det kan variera lite vart i stimuleringen man gör VUL? Jag trodde det alltid var på åttonde dagen.
hej!! och heja dej idag med återföring o allt, sååå spännande!!!
ja jag är nöjd med utfallet och känner mig fortfarande försiktigt positiv till denna gången, minns att jag var rätt besviken senast då det var en annan läkare som inte visade en min (de har i o för sig munskydd men ändå...) allt gick så snabbt och hon sa bara att hon såg 3-4 st.
jag fick ju heller inte öka någon dos då den gången så att jag fick ut 12 ägg till slut lät ju mer eller mindre konstigt. (men bara 4-5 befruktades - kanske var de 4-5 man såg från början..?)
Vilken tid ska du till kliniken??
ja hur många ägg de verkligen får ut i slutändan kan ju tydligen vara en helt annan historia. men 7 ägg låter ju bra spännande att höra hur det gick med befruktning etc. så detta är återföring på dag 2 då? eller jag minns inte när du hade ÄP?
jo men ungefär 50% befruktning verkar vara ett bra utfall! Roligt att du fick ett toppembryo tillbaka också Du gör helt rätt i att luta dig tillbaka och njuta nu! Du är gravid tills motsatsen bevisats !