• Krizty88

Vi som startar ivf behandling 2021

Får jag fråga hur ni mådde med gonal-f?

Jag tog min första dos igår. 300. Och vaknade i morse och behövde kräkas. Blev lite chockad. Kan ju bero på något annat. Men jag vet inte på rak arm vad det skulle vara....

• Krizty88
    Inalina skrev 2021-02-18 11:28:28 följande:

då får vi samma dos, vilket är ganska hög dos så kanske reagerade din kropp på det? jag minns att jag hade en del yrsel, huvudvärk  och svettades en del när jag började med mina sprutor förra gången men tror det gav med sig litegrann ju längre tiden gick... kanske hör med din klinik?

Ja det känns verkligen som en hög dos när man ser vad många andra verkar starta på. Kände mig också yr och trodde att jag skulle svimma. Nu känns det ok! Kanske bara att avvakta och se lite hur det känns i morgon och lördag. Tack för att du svarar :)
  • Krizty88
    Ninni1000 skrev 2021-02-18 15:38:47 följande:

Hej

Jag hakar på här. Har inte alls kommit så långt som många andra av er här.Jag har genomgått min utredning och det visade sig att vi är ofrivilligt barnlösa och man hittade inga fel på oss och min läkare har skickat en remiss till karolinska för ivf. Nu väntar vi på att få besked. Är det någon som har koll på hur lång tid detta kommer ta från att man får ett eventuellt besked från karolinska tills att man startar själva ivf behandlingen. Vad borde jag räkna med? Jag vet att själva remissen tar 4-6 veckor att få svar på men efter det? Är det också vanligt att karolinska nekar ? Då menar jag alltså att man får benahdlingen genom landstinget.

Tror ni man kan räkna med att få starta innan sommaren i Stockholm? Super tacksam för svar! Och lycka till alla som är igång:)

Jag tror att vår remiss blev godkänd i slutet av november pga julledigheter kunde vi besöka kliniken först i januari för genomgång och nu i februari började vi ivf-behandlingen! Så skulle säga att det iaf är möjligt och ganska troligt att ni får börja innan sommaren. Om en remiss väl skickats tror jag det är väldigt ovanligt att det avslås av karolinska.
  • Krizty88

Idag var det dags för första ultraljudet för att se hur äggblåsorna vuxit. Resultatet var tyvärr inget vidare. Hade 3 stora blåsor och ett gäng små. Lät som att jag skulle ställa in mig på att vi får avbryta det här försöket. Ska tillbaka på ultraljud igen i morgon för att se om något har hänt, men vet inte hur troligt det är att det blir någon speciell skillnad på ett dygn? Någon som vet?

• Krizty88
    Inalina skrev 2021-02-23 11:05:25 följande:

Hej! jag hade också VUL idag, med typ samma resultat! (de såg 4 större på ena äggstocken och sen en del små på den andra) men min klinik var inte så negativ till det..

jag fick höra att jag skulle fortsätta ta sprutorna fram till torsdag och sen nästa VUL på fredag morgon så de hoppas de små hinner växa till sig. Ett dygn låter lite snabbt att få nästa VUL tycker jag också. förstår om du känner dig lite nere, allt har ju o göra med vad kliniken säger, men om du ändå hade 3 stora blåsor ser jag inte varför de skulle avbryta. styrkekram

Tack för att du tar dig tid att svara! Jag får hålla tummarna bara helt enkelt. Har väl tyckt att det känts lite väl ?lätt? detta, så fattades väl vara en rejäl grop i vägen. Som med allt i den här processen är det bara att ha tålamod och se vad som händer. Går ju tyvärr inte att påverka! Kramkram <3
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-02-24 11:22:12 följande:

Hur gick det på ultraljudet idag?

Det gick tyvärr som väntat, ingen större förändring från igår.

En blåsa har dragit iväg rejält och är i princip övermogen, 2 till är i hyfsad storlek medan de andra ligger långt efter. Så jag fick avbryta här. Och ska nästa cykel testa med långa protokollet för att undvika detta. Känns riktigt tungt och är ej sugen alls på långa, det verkar så mycket tuffare. Men men, inget att göra något åt, vilket är så frustrerande! Vänta och vänta och vänta. Vårt ?problem? skulle ju inte vara det här.....
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-02-24 13:24:36 följande:

usch då är ledsen att höra :( fasen att det ska vara så svårt :( känner att detsamma skulle kunna hända mig också på fredag :/

fick du gonal f eller menopur nu? eller båda? sorry har glömt vad du skrev men har för mig du fick 375ie? ja långa protokollet är ju en ide också, annars att man byter sprutor. ta hand om dig och hoppas du får köra igång väldigt snart igen, jäkla skit!

Jag körde gonal-f 300 ie i tre dagar, sedan 225 ie.

Håller tummarna för att det ska gå bättre för dig. Du har ju fortsatt med den lite högre dosen vad jag förstått och verkade ändå ligga lite bättre till på första ultraljudet så det går säkert vägen! <3
  • Krizty88
    Dibella skrev 2021-03-15 11:45:47 följande:

Fick precis veta av Landstinget att de inte fått någon remiss.. skulle skickats för två månader sedan. Inte enormt lång tid, men känns piss och skit, med tanke på att varje dag känns som en evighet redan. Så nu måste jag ringa och fråga kliniken varför de inte skickat remissen...

Usch känner verkligen med er, samma sak hände oss. Blev så ledsen på att man försökt att bara vara lite chill, vänta och räkna med att systemet faktiskt skulle funka. Jag avvaktade de 6 veckor de sa att det kunde ta att få remissen godkänd, sen hörde jag av mig och fick då veta att den aldrig skickats. När jag kontaktade kliniken där vi gjorde utredningen hade de inte heller något svar på vad som hänt. Så vår utredning var klar i augusti och vi gjorde vårt första ivf-försök nu i februari. Lycka till och hoppas allt flyter på ?smidigt? nu!
  • Krizty88

Dags att göra ett nytt försök. Ivf round 2 börjar i morgon. Nästan en månad efter att jag fick avbryta mitt första försök pga för dålig äggtillväxt kom mensen äntligen idag och jag får börja med synarela i morgon. Hoppas på att inte må allt för dåligt under nedregleringen och såklart på ett bättre resultat på äggblåsorna om någon månad!

• Krizty88
    Smilla93 skrev 2021-03-21 23:05:15 följande:

Jag har gjort världens misstag, hämtade alla grejor på apoteket och läste fel på menopur, så har haft den i rums temperatur.. Såg nu att den skulle ligga i kylskåpet, vad gör jag? Har någon gjort samma misstag?

Jag har inte gjort det själv men har läst om många som gjort samma, det har inte varit någon fara. Ställ in de i kylen nu bara. Men kontakta din klinik så får du ett tryggt svar!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021