Inalina skrev 2021-10-05 14:20:22 följande:
Hejsan, nu har jag haft möte med kliniken i Prag.
Inga jättepositiva utlåtande från dem, de tycker vi ska köra med äggdonation eftersom mina IVFer vart så dåliga på sistone.
Dock är varken jag eller mannen redo för det och jag TROR verkligen på att jag kan framkalla ETT bra ägg för ett syskon om vi fortsätter försöka...
I alla fall, vi kom väl fram till att vi kör igång tidigast i november då de vill att man vilar kroppen några månader när jag fått så höga doser ev medicin i augusti, de vill helst att jag gör långa metoden med den där fruktansvärda sprutan (men jag kan nog få igenom korta metoden också) det var ju uppenbarligen inget jättemkt bättre utfall med långa metoden senast.
De vill gärna att min man skulle vara där för ett färskt spermaprov vid äggplocket så denna gången blir det att vi får åka dit alla tre när jag ska ha äggplock. (vi har ju ingenstans att göra av vår lilla mirakeldotter om vi båda åker i väg..)
Så lite besvikelse var det med mötet även om jag tycker det är bra att de var hårda med att man måste vila kroppen och äggstockarna lite efter en 'tuff' behandling, och om färska simmare är bättre ska de ju få det..
Jag skulle få Pergoveris nästa gång som är någon blandning mellan Gonal F och Menopur (jag fattar inte exakt hur) men det var ju den medicinen som verkar ha funkat bäst på mig de senaste 3 IVFerna. de sa att anlendingen att de inte vill ge menopur är för att det inte är reglerat hur stora doser det finns av vissa ämnen.) också väldigt oklart men jag orkade inte gå in på detaljerna...
ja ursäkta för långt inlägg, men nu är det ju upp till oss att köra en sista IVF-omgång (enligt kliniken i alla fall...- de vill väl inte att vi förstör deras statistik genom att fortsätta för evigt...) och det verkar i alla fall som att jag kan få ruva igen innan jul åtminstone! Kram, känns lite tufft eftersom de inte kändes så optimistiska men jag vill inte ge upp ännu...
Hej! Kikade in här för att se om du hade en uppdatering. Tråkigt att höra att kliniken vill att ni kör på äd. Det är ju bra att de är realistiska men samtidigt kan man inte låta bli att fundera på om de tex har sin statistik med i tankarna. Jag tycker ni gör rätt i att satsa på ett försök till i Prag och att ni inte ger upp ännu. Bra att du får testa ny medicin nu! Hoppas verkligen att det gör skillnad. Håller tummarna för ny ruvning innan jul!
Vi väntar svar på om vi får göra en missfallsutredning eller inte här i Sverige. Oavsett om det blir så eller inte har vi mer eller mindre beslutat oss för att åka till Ryssland för nästa behandling. Känns som ett stort steg men jag orkar inte lägga mer tid (och pengar) på fler behandlingar utan att veta att läkarna har undersökt alla möjligheter till våra missfall oavsett om problemet är äggens kvalitet eller något i min kropp.